Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Taittopera

    Taittopera 1st gear

    Olisko tästä ajovalojen releistämisestä tarkempaa ohjeistusta jossain?
    Onnistuuko Bilteman H4 valopäivitys setillä, siinä olis releet mukana, ja sais ehkä vähän enempi valotehoo??? :eek:
     
  2. JariV

    JariV 2nd gear

    Ni mitä sä Sepi puhuit etelän suuntaan tulemisesta? Ja miittingistä?
     
  3. Mulla on toi biltsun setti. Toimii ja helppo asentaa.
     
  4. Rodlf

    Rodlf 1st gear

    Nii muuten mitäs toi "chek gages" valo meinaa?
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tarkista mittarien lukemat!!
     
  6. persus

    persus 3rd gear

    tarvis NOPEAA APUA! meni vaihteiston jäähdyttäjän putki puhki(hiertynyt runkoa vasten)....eikös sen voi koko putken korvata letkulla laatikolta asti koska siinä on joka tapauksessa letkua!??laittais vaan vaihteiston päähän letkuoksan ja glemmarilla kiinni????
     
  7. Tojander

    Tojander 1st gear

    laatikon jäähdyttimen letku

    Laatikossa on aika kova paine. Itse tein vastaavan korjauksen kun oli pakko päästä takas kotiin. Ja ajelinkin sillä kuukauden ennen kuin sain laatikon korjaukseen. Muutaman kerran klemmari petti ja öljyt tielle. Putkeen pitäisi ainakin saada painettua kunnon levitys päähän että klemmari jäisi sen taakse..

    -06 Ram 4"lift
     
  8. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    mitä matskua ne putket mahtaa olla? pystyisköhän sen hitsaamaan, vai palaako se putki tai hitsautuu umpeen(riippuen tietty reijän koosta)? siis ajattelin jos olet jossain missä on hitsauskoneet, muttet nyt saa heti uusia putkia/letkuja. Pikku nökö päälle? :oops:
     
  9. persus

    persus 3rd gear

    en mä nyt pääse sitä korjaamaa mut ajattelin huomen kokeilla hitsata tai juottaa! mut miten se sit kestäää ku sielä auton etupäässä kun se putki muuttuu letkuksi ni sen loppu pää on vain glemmarilla kiinni?olis vaa mukavampiki pujotella letku sinne ku se putki takas!jo toisaalta letku tuntuis melkeen varmemmalta ku ei oo liitoksia välis!?ja ku katoin plymouthin alle ni siinäki menee vaa letkut...onneks sain plymarin lauantaina katsastettua ni pääsee sil sentää töihi....on vaa vähä liukasta kyytiä :oops:
     
  10. persus

    persus 3rd gear

    Re: laatikon jäähdyttimen letku

     
  11. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Mulla meni vuos sitten puhki se putki jossa on öljynlämpöanturi ja sitä putkea oli jo aikaisempi omistaja korjannut klemmaripatenteilla.

    Teetin hydrauliikkaliikkeessä hydrauliikkaputkesta U:n muotoisen pätkän laatikon päähän, siihen hitsasin anturinyhteen vanhasta putkesta ja loppupätkä lämmönvaihtimelle asti hydrauliikkaletkusta. Helmiliitokset putkeen ja prässätyt päät letkuun. kestää!

    Mallin kanssa löytyi moottorin päähän sopiva kierre ja laatikon päähän otettiin mutteri muistaakseni vanhasta.
     
  12. Erska

    Erska Gearhead

    Ei siellä etupäässä ole mitään painetta. Ohivuotopaine vain. yhden baarin luokkaa. Voi laittaa vaikka putkiklemmarit ja letkulla koko matkan.

    Noista Check Gaugeista tuli meileen että jumanskauta, tuolla on ainakin 98-02 vuosimalli välillä hieno toiminto!

    Ihan kuin jotain nykyajan sporttia käynnistäisi jossa mittarit menee ylös ja alas :D

    Kokeilkaas painaa trip nappula pohjaan, pitäkää sitä pohjassa muutama sekunti jonka jälkeen käännätte avaimen virrat päälle asentoon ja pidätte edelleen trip nappulaa pohjassa. Kun trippiruudussa lukee CHECK, irroittakaa napista ja odotelkaa niin kaikki mittarit testaavat itsensä lävitse.

    Tulipahan testattua ja todettua että mun polttoainemittarivika löytyy tankin päästä kun löpömittari skaalasi itsensä läpi asteikon.... :poff:
     
  13. persus

    persus 3rd gear

    nii olikohan noi jotaa erikoisia kierteitä mitkä tossa laatikon päässä on?omasta valikoimastani en kyl löytäny sellasta kierrettä...
     
  14. persus

    persus 3rd gear

    nii olikohan noi jotaa erikoisia kierteitä mitkä tossa laatikon päässä on?omasta valikoimastani en kyl löytäny sellasta kierrettä...
     
  15. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Jokin erikoinen se oli, hydrauliikkaliikkeen hyllystä ei löytynyt sopivaa nippaa, ei ollut hydr. , vesijohto yms. kierteitä ainakaan..

    Edit. Puhuin paskaa, piti käydä oikein tarkistamassa. Kyllä siellä on uusi nippa laatikon kyljessä ja siitä helmiliitos putkeen. Se olikin niin että sitä nippaa etittiin kauan mut löytyi. Kierrettä en muista..
     
  16. Antti P

    Antti P Gearhead

    Onkos täällä bensa ramisteja?
    Mulla puuttuu se saakelin EPA tarra ja sellaisesta kuva ois kiva.. :D
    Mun rami siis 2001 5.2 bensa.
     
  17. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Itekkin joskus etin noita nippoja. Kun ei heti suosiolla löytynyt, niin tein itse ja säästin. Eli vanhoista nipoista kierteet ja jatkeeksi sitten tigillä AN-kartiot kiinni. Oli muuten sitt vanhat nipat tiukassa siinä vesijäähy/lämmitin pöntössä, millä lie liimalla aikoinaan kiinni laitettu.
    Ennenkin laittanut tän kuvakkeen näytille:

    [​IMG]

    Noista vaimentimista kun juttua ollut viime päivinä, niin laitetaas toinen kuva tuosta diy-tekeleestä, eli ite putki on 4.5" ja tuo vaimentimen runko 5 tuumasta. Tuo on absorvoiva, tosin ei taida 10mm villavahvuudesta olla enää mitään jäljellä, mukavasti ainakin viheltää tyhjäkäynnillä.
    Mielenkiintoisin työvaihe oli tehdä nuo U-profiiliset päätylaipat. Taisivat olla 2.0mm paksusta rosterilevystä taottuja rinkuloita, siinä sai hetken pajavasaralla mäiskiä meneen ett muotoa alko syntyyn

    [​IMG]
     
  18. Tuolta http://www.ares.fi/ itse hain letkua ja mulla on haponkestävillä klemmareilla kiinni. Ja on laatikolta kennoon asti. Tais olla 30€ 5 metriä hydrauliikkaöljyn kestävää. ja paine on tosiaanki 1.2 bar letkussa.
     
  19. cosworthman

    cosworthman Gearhead

     
  20. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    päivitin tuota ilmoitusta..: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 14#1772914

    eli nyt saattais olla mahdollisuus päästä dynottaa dodgee(tai letukkaa, jopa fordia) ilmaiseksi!

    Soittakaa tohon numeroon joka ilmoituksessa on jos kiinnostaa :)

    Pääpaino on edelleen yli 16t kuorma-autoissa, mutta jos ei saada tarpeeksi niitä niin myös nuo kevyemmät ovat tervetulleita.
     

Kerro tästä muillekin!