Huvittavimmat jutut katsastuskonttorilta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Matador71, 27.1.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oletkos ajatellut pyrkiä UM:n diplomaattikurssille? Sussa olis siihen ainesta :wink:
     
  2. V8 aspen

    V8 aspen 1st gear

    Lainaus:"Taitaa olla euroautofani tämä Hertsikan mies. Mulla meni vento läpi vaikka oli toinen jarruvalon polttimo pimeenä ja edestä parkkivalo Kyseli vaan, että oliko parempi palvelu kuin edellisvuotisessa paikassa, Matin renkaan ja auton talossa olevassa kontorissa."
    No kun ei ole. Multa kyseinen mulkvisti pompauttanut japsin, ranskalaisen ja ruotsalaisen valmistajan autot, ennenkuin uskoin, että se sama äijä sattuu mun auton kohdalle aina ja vaihdoin asemaa. Alko jo tuntuun, ettei siellä muita ole töissä lainkaan.
    Tästä hertsikan Hitleristä vielä, että kerran, kun se pompautti sen viimeisen kerran mun auton ja viereisellä nosturilla sen kollega päivitteli mersun taka-akselin puslia. Työnsi sitten nokkansa siihenkin soppaan ja sano, että ajokieltoon vaan. Mersu mies hiiltyi ja soitti jollekkin ja sano puhelimessa, että nyt lähtee mersu tonnilla ja kiroili niin perkeleesti, Se oli joku -90 diesel mese, eli selkeesti arvokkaampi laite. Kun mersu mies sitten poistu renkaat vinkuen kyrpiintyneenä paikalta totesi katsuri mulle naureskellen, että nyt olis pitäny ostaa mersu, kun halvalla ois saanu. Hieno taktiikka sinällään antaa ajokielto ja ostaa sitten liikennöimiskelvoton väline onnettomalta omistajalta halvalla pois.
     
  3. ValluRaivo

    ValluRaivo Gearhead

    Piti uudelleenrekisteröidä viime kesänä '68 Fury. Auto vaan oli ollu liikkeessä viimeksi '89. Pinnassa oli kolmen eri värisen peittämättömän kitin lisäksi monivärinen maalaus. Ja tämä komistus piti jättää katsastuskonttorille yön yli.

    Oli puhelimessa sovittu katsastus torstaipäivän lopuksi, töistä karattua ja vanhoilla siirtotarroilla tallita ylinopeutta ajettua oltiin ajoissa konttorilla. Mutta ei ollut inssillä aikaa ottaa Furya syyninkiin. Tinkauksen lopuksi katsastusmies alko hermostua. Sano että tuo huomenna perjantaina. ''Mutta työstä ei pääde lähteen ajoissa!!''.

    Katsastusinssi sanoo: '' Jätä auto yöksi tänne ja hän katsastaa sen valmiiksi''. Tässä vaiheessa alkaa hiki valua otsalta, vanha pottusäkki sakkorenkailla. Pienen mietinnän jälkeen oli aika suostua, kruisinki odotti lauantaina. Paperit auton sisälle ja kotia kohti.
    Seuraavana päivänä hermostuksissaan soittelee konttorille ja kyselee. Vastauksena kuuluu, että hyvä auto mutta pitäs tulla allekirjoitaa paperit kun pitäis rekisteröidä mun nimiin. Ei muuta kun töistä lievää ylinopeutta ja ajoissa oltiin ruhtinaallisella 10 min markinaalilla. Hyllystä kilvet ja rahat tiskiin. Katastusinssi ojentaa kilvet ja sanoo:'' oli muuten melkoiset jarrut'', oli käyny tuulilasissa autoa siirrettäessä hallista ulos parkkipaikalle. Heh, heh, enpä muistanu varottaa ( 60 kmh ja pysähty kuin seinään). Polkimella ei ollut yhtään tyhjää liikevaraa. Tehostetut 11'' rummut on vauhdin surma! Ei muuta kun onnellisena kohti auringonlaskua. PS. toivottavasti inssi ajelee vähän varovaisemmin seuraavalla kerralla.
     
  4. 85840845

    85840845 Gearhead

    Katsastaessani 64 Ford Customia inssi rupesi mekastamaan takalehtijousien takimmaisista kiinnikkeistä, että mitkä helvetin räpellykset nää nyt sitten on, näyttää hengenvaaralliselta viritykseltä,ja pyysi muutakin henkilökuntaa paikalle jotka myös ihmettelivät kiinnityksiä.Sattuivat vaan olemaan ihan orkkis kiinnitykset,onni onnettomuudessa sattu oleen chilttonin kirja mukana jossa oli kuva kiinnityksistä.Loppu katsastus sujui ongelmitta.
     
  5. Polara

    Polara Gearhead

    Mulla meinas valiantin muutoskatsastus mennä leikkimiseks täällä itä-suomessa. Ekaks kuopiossa juhannusviikolla väittivät ettei sitä saa edes rekisteriin muutettuna, kun ei oo kuulemma virallisen maahantuojan kautta tullu suomeen... Auto oli kuiteskii ihan ehta suomi-taksi. Ja kyseisellä inssillä oli jotain omia visioita asiasta. Noo tarjoilinpa sitä sitten joensuuhun yksityiselle asemalle. Siellä ne suostu jo hoitamaan sitä asiaa pidemmälle. Oli vaan melkonen paperisota, kun Insinööri on niin viisas, ettei se usko muuta kun mikä on painettu paperille. Rupes vielä väittämään, että -71 valtteriin ois liian tehokas tuo 318... Juu,meinas jo epätoivo vallata pienen ihmisen. Mutta suurena apuna kaverina oli finnish dart & valiant kerhon puheenjohtaja, joka rupes selvittelemään asiaa ja melkosen painimisen jälkeen ne kilvet tuli ihan heinäkuun lopulla... Tuntu ehkä pikkusen työvoitolta reilun kuukauden taistelun jälkeen!! Kiitokset vielä tälle FDVA:n puh.johtajalle.
     
  6. jouskas

    jouskas 1st gear

    olin tossa viime kesänä katsastamassa chevy malibua ja inssi ajo auton teloille ja lukemat oli mitä parhaat.mutta kuinkas ollakkaan kävi myös tekemässä koe ajon ja polkas jarrut pohjaan.onnex satuin näkeen mitä se tekee ja otin kiinni ensimmäisestä mahdollisesta kohdasta.olin nimittäin kokeillut auton jarrut edellisenä päivana ja todennut että ne puoltaa aivan järjettömästi kun jarruttaa voimakkaasti.sitä ei inssi tiennyt ja kun painoi jarrua niin siinä samassa oli malibu vasemmalla puolella tietä ruusupusikossa...inssi näytti juuri haudasta kaivetulta mutta itse sain makeat naurut...tämmöistä hämeenlinnassa...:p
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    vein viime syksynä 82`stw buickia rekisteröintikatsastukseen ja sain kaks täyttä sivua vikalistaa, oli siinä paljon aiheellistakin huomautettavaa, mutta huvittavinta oli kun inssi väitti, että ohjaus on liian jäykkä. tehostettua ohjausta pyörittelee vaikka yhdellä sormella, tarttee viedä sille äijälle ens kerralla kausikortti punttisalille, kun ei jaksa veivata.
     
  8. back in black

    back in black 1st gear

    n.85 oli omistuxessa capri 3.0 Lahden konttorilla sanottiin että takajarrut puoltaa liikaa. vaikka peräsä oli 100% lukko (kemppi)
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oulussa joskus 90-luvun alussa, opiskelu aikainen ritsamme Ford Fiesta -82 oli saatava leimaan ja köyhänä opiskelija oli laittanut viimeiset pennit riviin että Fiestaan saa leiman. Katsastus tarkastus meni ok ja Fiesta oli ihan bueno kunnossa. Sitten mentiin sisään konttorille ja ryhdyttiin lyömään leimaa reksiteri otteeseen: Kuitenkin hanskalokerossa ollut lukkosula pullo oli vuotanut sen verran rekkariottelle öljyä että leima ei tarttunut paperiin! Ei muuta kun hylsynä takaisin....ja pientä ihmistä ketutti ihan kohtuullisesti....
     
  10. Mikey

    Mikey 1st gear

    Vuosi tais olla 98 ja kuljettimena järjetön pommi, neliveto 84 Silverado pikkis diisselillä.
    No pumppuhan siihen oli vaihdettu ja oli viimeinen ajopäivä, sattuipa vielä sopivasti olee juhannus tai jotain.
    Vein sen sitte Tattarisuon asemalle kun siellä ne kaverin mukaan tajuavat jenkkiautoista jotain. Kassalla sitte sanoin että päästöjä ei sit saa mitata kun on niin uus pumppu ettei se oo vielä "ajettu sisään" eli yritin näin pelastaa moottorin varmalta kuolemalta.
    Eiku jonoon ja juuri ennen sulkemisaikaa päästiinkin sisään. Katsuri katteli jonkun aikaa papereita, varsinkin merkintää "ei saa piinata" ja murahti jotain epäselvää ja sitte rupes kuulumaan kaikennäköistä kommenttia... Oli kuulemma öljyä päässy vuotamaan koneesta etuakselin päälle, alusta tosi likainen ja vaihdelaatikkokin oli ihan öljyn peitossa, runkonumeroa ei löytynyt minuutin etsinnän jälkeenkään, konepellissä pintaruostetta, lavan lattia lommoinen ja takalaudassakin oli hirveä lommo. Renkaatkin olivat liian leveät...alla oli kolmeykköset mutta otteessa oli kolmekakkoset eikä autossa ollut ikinä ollut levikkeitä...
    Maskikin tästä komistuksesta puuttui ja olin tilapäisesti kiinnittänyt isokokoiset vilkut tukevasti nippareilla. Kommentti oli: lisävalot väärin suunnatut...
    No eipä siinä mitään...paras kohta oli kuitenkin se kun oli testilenkin aika.
    Ukko lähti kiertää taloa ja niittas sit kunnolla juuri oven eteen, hyppäs autosta ulos ja rupes samantien saarnaamaan auton toivottomasta kunnosta. Meikä katteli sen olan yli että mitä vittua...auto lähti liian korkean tyhjäkäynnin ansiosta vikkelästi liikkeelle ja mä huudan katsurille että HEI MÄNTTI KATO VÄHÄ!?!?!! Äijälle tuli kiire, paperit lensivät sinnetänne ja saikin Letukan pysähtymään, noin viiden sentin päässä yhden uudemman Sitikan takapuskurista... Kalpea katsuri kirjoitti vapisevalla kädellä papereihin "hylätty" ja poistui kiireesti paikalta.
    Silloin taisin päättää etten sitten ikinä enää vie yhtään autoa sinne, ei vaikka se olis viimeinen katsastusasema päällä maan...
     
  11. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Hmm, et oo eka joka noin sanoo...mut tota noin, en oo vielä keksiny, että onko tää nyt sarkasmia vai ei :grin: :wink:

    -JJ-
     
  12. mejole

    mejole 3rd gear

    Tämä nyt ei ole varsinaisesti "hauska" juttu, mutta eilen menin hakemaan vikalistaa Parisienneen ja sainkin leiman. Kyllä oli hymy herkässä koko päivän..
     
  13. Cammer

    Cammer 1st gear

    Mulla valitettiin tuulilasissa olevista tarroista. Ihan ko kärpäsen paskan kokoinen tarra Blazerin tuulilasin yläreunassa olevan tummennuksen päällä nyt jotain vaikuttaisi. Yritin riipiä autoverotarraa pois klasista ko papereissa lukee "tuulilasissa olevat tarrat poistettava" mutta ei se mihinkään lähtenyt, niin annoin projektin olla. Katsoo sitten mitä posliini sanoo jos pysäyttää.
     
  14. viivi

    viivi 1st gear

    Katsastushan o kyl se välttämätön paha kerran vuoteen ja sen nyt ymmärtää et aiheesta huomautetaan mut sitte noi ihan tahalliset komennot uusintanäyttöön mielialalla musta tuntuu et noi ei saa olla noin...ja ku vielä jenkki..ja noi tummennetut sivuvalot ilma lamppuja..jne..Helvetillinen harmi asiasta joka ei kiinnosta ko katastajaa.Luulis nykyaikana olevan jo tosta alkukantaisesta asenteesta päästy vaa ku ei ni ei!
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lukekaa aken arvosteluperusteet ja pistäkää autonne kuntoon, niin jopa menee läpi. Ei ne niitä jälkitarkastuksia päästänsä keksi. Katsurin tehtävänä nyt kun on vaan valvoa että autot on kunnossa ja täyttää lain pykälät.
     
  16. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Jep ja ylläreiltä ei voi välttyä..

    Läpihuutojuttu ajattelin ja menin Mondeolla katastukseen 7.4 (ajoaika loppui 1.4) Ja etujousi poikki!

    Olis pitäny vaihtaa kesärenkaat niin olis toltakin turhalta reissulta välttyny kun olis ajoissa huomannu..

    Enkäs muuten huomannu et tekikö katsuri iskaritestiä.. Kusetustako?

    Vai eikö ne tee testiä jos jousi on poikki?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: lucifer74 2004-04-09 11:14 ]</font>
     
  17. rt68

    rt68 1st gear

    Työkaverin Hondassa oli seuraavat viat jotka johti hylkäämiseen: Tuulilasin pyyhkijä menee liian ylös(otti vähän lasin listaan kun lasi oli märkä), jarrupolkimen kumi puuttui ja vetokoukun pistokkeen läppä puuttui. Onhan nuo viat toki suuria ja liikenteelle kauhean vaarallisia mutta kuitenkin..
     
  18. Kalkkuna

    Kalkkuna Gearhead

    Työkaverille sattu viime vuonna kun käytti amazonia leimalla että inssi napsautti kytkintä painaessaan vaijerin poikki. Leima olis irronnu vaikkei kytkin enää toiminu ja inssi vielä kysyny että syyttääkö auton vaurioittamisesta. Kaverilla sattu olemaan uus vaijeri takalodjussa ja sai vaihtaa sen siinä katsastusaseman nosturilla jonon yhä kasvaessa takana.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Savonlinnassa: hiluxissa lavakaaressa 4x100W lisäpitkät... tuli mussutusta, mutta ne ei toimi kuin hidas nelivetopäällä-> ok. sitten ne keksi sanoa renkaista että tulevat lokasuojan yli (otteessa 33x12.5x15) siihen joutui tokaisemaan, etten ole kerennyt laittamaan levikkeitä paikoilleen lokarinkaarien korjauksen takia. sekin OK. vaikka renkaina oli alla 35x12.5x15 swamperit, joita eivät noteraaneet mitenkään. leima tuli sittenkin vaikka hiukan jännitti noi renkaat.

    Nm. 1 vuoden sisällä hakenut 2x uusi rekisteriote kadonneen tilalle (poliisin tekemien merkintöjen takia _renkaista ja lisävaloista_

    ps. renkaat ymmärrän, mut en lisävaloja... haluan nähdä metsän elukat myös vähän kauempaa, kuin konepellillä.
     
  20. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    :lol:
     

Kerro tästä muillekin!