Huijarivaroitus. (yrittäjät, huom!!)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 1purehell, 25.3.2010.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Itse asiaa enempi kommentoimatta toi oli kyllä hauska kohta tuolla murajyrän kirjoituksessa:
    "Mielestäni myös tuo varattomuus on tuulesta temmattu kun eikös se ostanut vuos sitte 10 hehtaaria metsääkin käteisellä. onko täälä muita joka on sen tehnyt? ?"

    Ei taida toi kirjoittaja ihan tietää mitä metsän hehtaarihinnat on mut noin suuntaa antavaks voin yhtenä esimerkkinä vinkata että ei tolla 10 hehtaarin hinnalla rakenneta vielä kovinkaan hienoa harrasteautoa eli eipä toi nyt oo vielä sinänsä kovinkaan kummosen rahamiehen merkki :poff:
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    :) No niin. Joo, kameleonttimaalaus on kyllä maksettu, mutta kaikki sen jälkeen teetetyt pikkuhommat ei. (Juttelin maalarin kanssa tänään) Oli tuon ylimaalauksenkin rahat pitänyt käräjien kautta hankkia, joten maalari ei enää jaksanut lähteä "pikkusaatavia" karhuamaan. Menivät luottotappioiksi.

    Olikos ne edellisetkin verhoilut niin huonot, ettei niitä tarvinnut maksaa? Verhoilija oli kyllä tänään puhelimessa ihan toista mieltä ja saa*anan pahalla päällä, kun kuuli taas asiasta.

    Jos sitä rahaa on, niin miksi multakuormista lähtien, kaikki on maksettu ulosoton kautta? (Multakuorman myyjä soitti minulle tänään)

    Rikosilmoitus? Mistä? Siitä, että varoittaa yrittäjiä antamasta jollekin henkilölle tilattua työtä, ennen kuin se on maksettu? Ja kun kerran näinkin monta perintään mennyttä asiaa löytyy, niin ei kait varoitus ollut aiheeton...? Kyllä minä olen yrittäjien puolella tässä asiassa ja uskon ennemmin heitä.

    Kuitteja varmaan löytyy, mutta kuinkas monta ulosottomääräystä?
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tervetuloa odelle murajyrä!
    Hyvä että totuus tulee ilmi. Kerro ihmeessä lisää.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jaa että ei ole laskua kukaan tuonut :rotfl: .
     
  5. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    hyvä hyvä hyvä...mitäs me perseaukiset ihmettelemään toisen puukauppoja kun meillä ei ole kerta varaa ajella kuin kolkyt vuotta vanhoilla malmikasoilla...

    mulla on niin hurjan paljon rahaa että ostaa päräytin 120litraa naftaa käteisellä...sossurahat tuli nääs...ei ookkaan sitten varaa syödä kun...ja kun ei ole varaa ostaa tuoreempaa saksalaista laatutyötä niin pitää ajaa autolla joka vie leivän suusta
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ja onhan tässä se hyvä puoli että kaikki tietävät nyt että autohommissa työtä ei kannata luovuttaa ennen kuin maksu on suoritettu. Ettei tule ainakaan turhia tyytymättömyysaiheita työn laatuun yön yli nukuttua.

    Erään korjaamokaverin kommentti; "kaveri kysyi että voiko maksaa kahdessa erässä? Kyllä voi, tuohon käteen toinen erä ja tuohon toiseen käteen toinen"
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kerro jyrä tuosta verhouksesta. Maksat siis vasta kun se on korjattu? Kyseessä siis huonosti tehty työ? Sait tai otit kuitenkin työn ja nyt kiukuttelet ettet maksa ennen kuin se on korjattu? Hei haloo. Ai näin nää nykyään menee? Et työtä vastaanottaessasi ehtinyt verhoilijaa reklamoida? Jollain vitun syyllä sait auton ja nyt et maksa mitään ennen kuin se on korjattu. Mielenkiintoista. Tollai ei siis tarvii maksaa miid?
    Kerro ihmeessä lisää..
     
  8. rane58

    rane58 Double Gearhead

    :eek:

    8)
     
  9. Zege

    Zege 3rd gear

  10. professional

    professional 1st gear

    mullekkin tämä *********** ********** on pystyssä paristakin hommasta.. hitsailin pari vuotta sitten " valorautaa" volkkarin räpsyyn
    ja homma jäi "kesken" kun ei kyseistä jannua enää " näkyny"...

    olen myös sivusta seurannut tätä verhoilija tapausta..
    eka haetaan osat ja kiitellään hyvästä työstä ja sit illalla soitellaan ja vittuillaan "huonosta työstä" ja sanotaan ettei makseta..

    on se hyvä että tämä topicci on alkanut et voi silmukka kiristyä tämmöisten "teettäjien" kaulan ympärillä!!

    P.marjamaa
     
  11. Ylläpito

    Ylläpito Gearhead Staff Admin

    Tähän väliin pieni muistutus:

    Overdrive.fi-sivusto ei ole oikeussali eikä kuluttaja-asiamies ja meidän kantamme on, että erimielisyydet ja riita-asiat tulisi hoitaa virallisia teitä pitkin.

    Jokainen kirjoittaja on itse vastuussa kaikesta mitä keskustelupalstalla kirjoittaa. Kirjoituksia ei tarkisteta etukäteen ja onkin lukijan vastuulla mitä netissä kirjoitettua uskoo ja mitä ei. Jokainen kirjoitus on kirjoittajansa oma henkilökohtainen näkemys asioista.

    Jokaisella on oikeus kertoa kokemuksistaan, jakaa harrastukseen liittyvää tietoa, esittää mielipiteitään ja näkemyksiään. Kokemukset voivat olla toki negativiisiakin.

    Siinä missä yritysten tulee kestää karkeampaakin kritiikkiä palveluistaan ja tuotteistaan, on yksityishenkilöiden kohdalla rima matalammalla. Esimerkiksi yksityishenkilöiden nimiä ei sivustolla sallita julkaistavan ja herättämällä epäilyksiä yksityishenkilöstä voi hyvin helposti syyllistyä esim. kunnianloukkaukseen. Tämä on syytä pitää mielessä kun viestejä kirjoittaa.

    Löydätte linkin käyttöehtoihimme jokaisen sivun alareunasta.
     
  12. sivustakatsoja

    sivustakatsoja 1st gear

    Kyllähän tällaiset kaverit aina alkaa uhkailemaan oikeustoimilla kun huomaavat että kuprut on tulleet julkiseksi. Tällä kaverilla on siihen tuskin varaa sillä minäkin tiedän että näyttöä epärehellisyydestä löytyy sen verran paljon käräjäpöytään kannettavaksi ettei taida kaverin vakuuttelut auttaa !!!
    On totta että tuo kameleonttimaalaus on maksettu, mutta jäikö kenties kertomatta se tosiseikka että sen lopullisen maksukehoituksen antoi käräjäoikeus !!! ja että kyseisellä firmalla on vielä muutakin saatavia "sisässä".
    Kaveri kyllä tienaa hyvin mutta kai se on luonteesta kiinni että mistään ei vapaaehtoisesti makseta.
    Velka on veli otettaessa mutta veljenpoika maksettaessa on syytä muistaa ennenkuin käy ohraisesti.
    Sen verran vielä puollan ketjun aloittajaa että on yleisesti alueella tiedossa yrittäjäpiireissä ettei tälle kaverille saa missään nimessä antaa mitään velaksi tai niitä rahoja et näe ellet sitten hae niitä käräjien kautta ja näyttöä löytyy kuten jo aiemmin kirjoitin. UGH Olen puhunut !!!
     
  13. transport01

    transport01 3rd gear

    Jos nämä ketjussa esitetyt syytteet pitää paikkaansa, niin koittakaa joku yrittäjistä saada niin paljon inspiraatiota, että keräätte porukan yhteen ja viette asian käräjille laajimmassa mahdollisessa muodossa. Ei siis mitään pelkkää perintää, vaan perinnan lisäksi syyte tahallisesta ja järjestelmällisestä toiminnasta.

    Tiedän, että homma ei välttämättä kannata yksittäistapauksessa, mutta tuomio, lieväkin toimisi pelotevaikutuksena tulevaisuudessa.

    Syytevaatimukset myös kovimman mukaan, niitä kun kuitenkin lievennetään oikeudessa. Ei muuta kuin putkaa, linnaa, vankeutta vaatimuksena.

    Seuraavaksihan kaveri tulee tarjoamaan varmaan sopua, johon kannattaa yleensä suostua, mutta kovilla ehdoilla, eli maksuun kaikki asianajokulut+kaikki palkka kaikilta yrittäjiltä koko siltä ajalta, mitä asian hoitamiseen on mennyt.

    Sovussa on todennäköisesti se bonus, että jos kaverilla ei ole vielä rikosrekisteriä, niin sen puhtaanapitämisestä kannattaa maksaa enemmänn, kuin mitä oikeuden kautta joutuisi todennäköisesti maksamaan.

    Noita kuluja kun makselee palkastaan seuraavat vuodet, niin voi tulla miettineeksi kannattiko toiminta. Lisäksi piirit on pienet ja ennakkotapaus toimisi ehkäisevänä myös tulevaisuudessa uusille ko tyyppisiä petossarjaa harkitseville.

    Ja sitten toinen näkökulma, eli jos työ ssä olikin oikeasti virhe:

    Reklamoi heti työn saatuasi, ei vasta kotoa käsin eikä missään tapauksessa puhelimella. Jos teet reklamaation puhelimella, niin nauhoita puhelu. ko nauhoitus voi olla arvokas. Jos huomaat reklamoinnin aiheen vasta kotona, niin vie reklamoitava tavara yritykseen korjattavaksi. Heillä on korjaukseen oikeus ja velvollisuus. Jos ette pääse sopuun siitä onko reklamoinnista aihetta, niin hanki paikalle puolueeton tavarantarkastaja. Tee tämä kaikki kirjallisesti ja ilman viivytystä. Muuten olet todella heikoilla, kun sinulta aletaan periä rahaa suoritetusta työstä. Pelkästään mielipide, että tämä ei miellytä minua ei riitä siihen, että työn voi jättää maksamatta. Maksamatta jättäminen ja varsinkin tahallinen, toistuva ja perusteeton voi tulla todella kalliiksi ja pilata elämän moneksi vuodeksi rikosrekisterin ja luottotietojen kautta.
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Töiden tekijöille jo monasti kerrottu vinkki: Älä koskaan luovuta töitä ilman maksua :soosoo:

    Omasta tyhmyydestä kun useimmiten saa maksaa. Valitettavasti :-?
     
  15. Kalle Koo

    Kalle Koo 1st gear

    Just noin, ja lisäksi, vaikka se harrasteautojen kohdalla voi vähän teennäiseltä tuntuakin, kannattaa ottaa myös allekirjoitus siitä työn luovutuksesta / vastaanottamisestakin. Kirjallinen sopimus tehtävistä töistä ennen urakan alkua pitää myös hankkeen asialinjalla.

    Usein näissä on ongelmana se että harrasteautoihin pitäisi saada näyttävää pintaa halvalla, joten esim. maalarit tekevät niitä sitten kun muilta töiltä ehtivät. Silloin näkemys aikatauluista ja työn jäljestä saattaa olla aika erilainen tekijällä ja maksajalla.

    Halvalla ei tahdo saada hyvää, mutta ilmaiseksi ei pitäisi saada mitään.
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Näinkö se menee? Jos mä vien penkit verhoilija Lasselle niin sovitaan suullisesti mitä tehdään. Työ kun on tehty niin se maksetaan. Ei mitään kirjallisia sopimuksia. Lasse ei varmasti ottaisi edes vastaan moisia duuneja? Kyllä luottamus pitää olla. Yrittäjillä on tarpeeksi muitakin murheita eikä aina jaksa lähtee käräjöimään yhestä jutusta. Sinisilmäisesti on luovuttanut työnsä kun poka kehui ja sitten tulee noottia että paskaa teit enkä maksa ennen kuin on korjattu. Jätkä on kusettaja. Mä käyn AC Showssa tuuninkipuolella kattomassa sen pakuvolkkarin ja varsinkin sen esittelykyltin. Siinä ne "sponssit" lukee ja niitä verhoilijoita ja maalareita haluisin nähdäkin ja jutella niiden kanssa. Heh, kuin myös itse skoijaria, heh.
    Ihan omalla nimelläni ilman uhkailuja.
    Mielenkiintoista että tänne tullut uusia nimiä kirjoittaa puolesta ja vastaan. Taitaa olla itekin kirjaittanut tänne, tai sitten se on sen alter ego?
    Mielenkiintoista näin mun loppumetreillä. Luen myös noita muita foorumeita. Kirjoittakaa lisää ja varsinkin sinä itse ketku.
     
  17. transport01

    transport01 3rd gear

    Ei toisen "tyhmyys" oikeuta käyttämään sitä silti hyväksi. :soosoo:

    Vaikka olisi mennytkin tyhmyyksissään luottamaan johonkin ja antamaan työn ilman maksua, niin aina voi oppia virheistä ja hakea oikeutta itselle ja rangaistusta idiooteille.

    Mitä enemmän perijöitä, sitä pienmpi kakku maksettavaksi / perijä ja sitä suurempi todennäköisyys petoksen tekijälle joutua kunnolla nalkkiin. Jos olisin mukana niissä, jotka eivät ole saaneet maksua olisin jo keräämässä valtakirjoja kokonaisuuden hoitamiseksi käräjille. Ihan vain periaatteen vuoksi. Kaikkein eniten minua ottaa päähän yritykset ja henkilöt, joilla on rahaa, mutta jotka keksivät uusia selityksiä, että miksi ei makseta :argue: :poff:
     
  18. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

  19. pile

    pile Gearhead

    olen rakennusalalla yrittäjänä toiminut 20 vuotta ja kaikki työt on tehty ja luovutettu laskua vastaan ja matkan varrella olen yhden tilaajan kohdannut joka jätti maksamatta ja ajautui konkurssiin. mulla jäi n.100 000mk saamatta. en silti katso itseäni TYHMÄKSI vaikka tuo yks tilaaja tekikin kusisen tempun. se on helppo huutaa että älkää tehkö velaksi. mutta kyllä rakennuspuolella ainakin homma toimii käytännössä vain ja ainoastaan laskutuksella.
    eri asia on sitten nää saatanan verojen kiertäjät jotka tekee työt pimeenä,ne ottaa rahat suraan kouraansa.
    sitten asian toinen puoli itse en asio sellaisen liikkeen(korjaamon) kans
    muuta kuin härän hetkellä (muualla niin pitkät jonot että ei kerkeä odottaman)joka on heti käsipitkällä että rahat ensin ja saat auton vasta sitten.
    kyllä jos itse rupeaisin ihan oikeesti tekemään töitä niin että vain käteisellä niin kyllä sais katsella mailman menoa ihan rauhassa saunan ikkunasta.
     
  20. Lexa

    Lexa 1st gear

    Niin, eikös ne aina lyö nippuun noita ja sitten lieventävät...eli kannattasko sittenkin ajaa joka juttua erikseen, niin sais jokaisesta eriseen tuomion = olis pitempi/kalliimpi?

    Miksei homma välttämättä kannata yksittäistapauksena?

    1Purehellile iso käsi tästä aiheesta :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!