Saakelin 2.5

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 370, 31.3.2010.

  1. 370

    370 Gearhead

    Mikä helvetti vaivaa chryslerin 2.5 nelikkoja? Kansivikaa tuntuu kaikilla olevan ja itsekin tein rempan taannoin. Autolla ei oltu silloin ajettu edes 180tkm. 20tkm olen ajanut remontin jälkeen ja taas oireilee. Vituttaa olla käyttövehkeen takia nyrkit savessa vähän väliä. Pitäiskö joku japanialainen paska ottaa tilalle? No ei helvetissä! Voisko laittaa 2.2/2.5 turbotekniikkaa vanhan sijaan? Onko ne vähemmän vikaherkkiä?
    Eikös tuo ole lyhennetty versio slant 225:stä? Luulis olevan pentuviat pois, muttakun ei.
     
  2. olds79

    olds79 3rd gear

    itellä oli 2,5 turbo ja kansivika tuli siihenkin.
     
  3. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    ostakaa sellanen 3.0l tai 3.3l motilla oleva sysleri niin teillä onkin jo käsissänne ihan vitun "varmatoiminen" mitsubishin kone....se siitä japanilaisesta laatutyöstä...

    editoidaanpa...toi 3.3 taitaa tosin olla syslerin oma tuotos...
     
  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mulla leba 2,2tbo ja kansi hajos siitäkin.
     
  5. Jakko

    Jakko 1st gear

    3.3 ei ole käsittääkseni Japanialaisten tekosia.
    3.0 yläpuolisilla nokilla ja 3.3 tuttu varmatoiminen tönärikone.
     
  6. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Sama täällä mutta ei ole vielä korkannut, 197 tkm. Kuinka tuo tapahtuu, tai mitkä on selvät oireet näissä? Nimittäin tuossa jo säikähdin kun ajossa rupes työntämään lämppäri viileätä ja lämpömittari heilumaan. Nopeasti paikallistin ongelman nestevajeeksi ja löytyi vain vuotava letku jonka vaihdon jälkeen ei ongelmia...
     
  7. olds79

    olds79 3rd gear

    ajossa rupes keittämään ja öljyt ja vedet meni sekasin ja luulin et kannentiiviste meni, mutta aukastessa selvis että oli alumiini kansi halkeillu mm. venttiilien väleistä ja useita muitakin halkeemia oli. ei muuta kun uus kansi tilalle.
     
  8. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Tjuu...niinhän se olikin...korjasinkin tuonne omaan viestiini aikaisemmin
     
  9. 370

    370 Gearhead

    Sama täällä mutta ei ole vielä korkannut, 197 tkm. Kuinka tuo tapahtuu, tai mitkä on selvät oireet näissä? Nimittäin tuossa jo säikähdin kun ajossa rupes työntämään lämppäri viileätä ja lämpömittari heilumaan. Nopeasti paikallistin ongelman nestevajeeksi ja löytyi vain vuotava letku jonka vaihdon jälkeen ei ongelmia... Lainataan

    Kyllä se oli itsellä lämpöjen heiluminen viimeinen merkki. Jäähdytysnesteen hiljalleen häipyminen ennakoi jo kuukausia etukäteen vian aineksista, samoin pakokaasussa lievä "sivuhaju". Tosin ajoin lämpöjenheittelyn jälkeen n.1000 km ihan vittuillessani, kunnes eräässä startissa mäntä pökkäsi nestettä vasten ja vapautti valkoisen voimasavun. Onneksi olin kotipihassa.
     
  10. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Aika vähän ajettuja nää teidän autot on ainakin.. itsellä oli enempi ja pelas kyllä hienosti.. kuten myös v6 versio toimi ihan hienosti sekin.. kaippa se on käynyt tuuri sitten

    ei prkl, ei kai nyt mulla sellasta ole.. kun noita varmatoimisia amerikan moottoreita olen saanut ajettua paskaksi melkein kaikki millä oon kurvannu, jakopää vikaa, nokkavikaa... :rotfl: :rotfl:
    Tosin niillä on todella myös ajettu ja paaaaljon.
     
  11. virta

    virta Gearhead

    On kyllä ihme ettei tuo 2.5 vaparikaan kannesta tahdo kestää,oiskohan noissa kannessa heikkoutta kummiskin.

    Onko kukaan tutkinut voiko noita hitsata vaiko uutta tilalle vain?Maksaa vaan kannet turhan paljon.
     
  12. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    venttiilien välissä oleva "halkeama" ei ole vika. Ei haittaa. Pahvissa lienee silloin vika.
     
  13. 370

    370 Gearhead

    Rautakansi on mulla tuossa paskassa. Ei ollut venttiilien välillä halkeamia, mutta jotain mätää siinä on. Nehän vaihtoi olisko ollu -87 kansipultit m10:stä m11:n. Kyllä vika on ollut tehtaalla tiedossa.
     
  14. virta

    virta Gearhead

    Niin riittäiskö tuossa sitten uusi pahvi 200tkm välein?Tai varmaan parempilaatuista kansitiivistettäkin tohon saa...

    Niin tai näin uutta kantta on moni kuitenkin laittanut,turhaanko? :odroll:
     
  15. fisu

    fisu Gearhead

  16. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Niin jenkithän kehuu tätä pikkupannua aika varauksetta. Tottakai noilla allparin ukoillakin on jotkut pentastar-lasit päässä. Jos kuitenkin kansipahvi pamahtaa 200 tkm ajon jälkeen niin mielestäni ei kovinkaan kummallista.
    Tuli vaan mieleen että onko nämä kannet / kansipahvi saatu keittämällä pas2, vai tekeekö ylikuumeneminen kuinka herkkkää noille?
    Nimittäin tuohon auton lämpömittariin en hirveästi luottaisi, itsellä se rupesi nyppimään erikoisesti puolenvälin yli mutta ilman tappiin menoa vaikka nestevajausta oli baut 8 litraa ja lämppäri kiehumisen (tai rankan nestevajeen?) seurauksena lopetti lämpimän tuoton. Vedin aika nopeasti parkkiin kun tämän huomasin. Itsellä tosiaan oli mennyt vain joku letku lohkon takapuolelta jonka jälkeen menty jo tuhansia km ongelmitta..
     

Kerro tästä muillekin!