TF 727 Accumulator spring?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja äRTee Haastaja, 30.3.2010.

  1. äRTee Haastaja

    äRTee Haastaja Gearhead

    Remppasin 727 laatikon vm72 ja samalla vaihdoin venttiilikoneiston jossa on shift kit.
    Pitääkö/kannattaako poistaa toi jousi accumulaattorista? jotkut ohjeet sanoo et poista jos on ohut jousi männän sisällä yms. tässä on vaan iso jousi koneiston ja männän välis. näyttäs et netistä löytyy ohjeita yhtämonta ku seppiäkin. kertokaas käytännön kokemuksia.
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    akkumulaattori "kytkeytyy" 1-2 vaihdossa ja se jousi hieman pehmentää sitä vaihtoa. Laita sen alle 12mm kierretangosta pätkä että akkumulaattori ei pääse liikkumaan, kuitenkin siten että koneisto menee hyvin paikalleen. Nopeuttaa mukavasti vaihtoa. Jos ei ominaisuudesta tykkää, voi sen poistaa vaikka seuraavassa öljynvaihdossa. Muista ottaa jousi talteen jos haluat sen takas asentaa. 8)
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Muista tarkistaa että vaihteiston kuoressa on kolmosen/pakin kytkimille tarkoitetussa kanavassa supistin. Poistaa 2-3 bind uppia.
     
  4. äRTee Haastaja

    äRTee Haastaja Gearhead

    aha. missäpäin toi kanava sijaitsee?
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

  6. Mopar

    Mopar Gearhead

    Eiks tohon tehä kierteet ite ja ntp plugista suutin. Vai onko näissä tehtaalta lähtiessä jokin valmiina.
     
  7. mafo

    mafo 3rd gear

    jossakin shiftkiteissä tulee mukaan semmoinen vesiproppu mallinen joka vaan lyödään kanavaan... varmaan vois sorvata alumiininen pätkä tiukalla sovituksella jos joku tietää minkä kokoinen reikä pitää olla, ehkä Ck voi vastata siihen :wink:
     
  8. Mopar

    Mopar Gearhead

    siihen on tehty muistaakseni 1/4 npt kierre ja plugista suutin.
     
  9. Ck

    Ck Gearhead

    Voi tehdä itse kierteen ja pistää NPT plugin tai sitten sellanen propun mallinen mitä shift kittien mukana tulee. Täytyy reiän koko tarkistaa tallilla, ei muista ulkoa vaikka just pari kolme laatikkoa tulikin tehtyä. Karkeesti arvioiden 3mm.

    Ja mikäli binduppia esiintyy ton plugin asennuksenkin jälkeen, niin voi vaihtaa pienemmän vipusuhteen kd vipuuun tai vanhemman malliseen (62-65) etuservoon tuplajousella ja laittaa eturumpuun 15 palautinjousta (uudemman mallisia 1,40" jos en kauheesti pituutta väärin muista) tai pienentää ton plugin reikää hitusen.
     

Kerro tästä muillekin!