Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. lt50

    lt50 2nd gear

    Kaikkea se lainsäätäjä keksii ( 42 § (22.3.2001/280)):
    "Pakoputken ulkohalkaisija saa olla enintään 120 mm, tai jos siihen on erityistä syytä, enintään 150 mm."
     
  2. simhas

    simhas 3rd gear

    Sellainen pikku pulma on kesärenkaiden kanssa kun ei mahdu edessä pyörimään. Rengaskoko 285/75/16. Vanneleveys 8.5" ja mitta vanteen kiinnityspinnasta vanteen ulkoreunaan on 11cm. Olisko yksi vaihtoehto muuttaa rengaskoko 265/70/16. Rengasliikkeessä lupasivat kokeilla mahtuuko tuo koko kääntymään alla. Ei kehtais rueta veistelemään levikkeitä.

    Renkulat myös myytävänä http://www.nettivaraosa.com/940450
     
  3. kojo

    kojo Gearhead

    Mulla on ollu pari kesää just samanlaiset renkaat ja samaa kokoa omassa subessa alla, vanteen mitatkin muuten samat, mutta nimellisleveys vaan 8 mutta just siitä kiinnityspinnasta ulkoreunaan on toi sama 11cm.
    Kyl noi sinne sopii mutta jousia on kirrattu ihan inan verran ja ne muovikäikäleet siitä puskurin kohalta heivattu tallin nurkkaan.

    265/70r16 menee ihan varmasti ja 265/75r16kin menee viel korottelematta.
    Ja tollasilla vanteilla (alkupräiskoko/mitotus) mitkä mulla on tuolla swap/meet osiossa edelleen kaupan menee toi 285kin ongelmitta.
     
  4. simhas

    simhas 3rd gear

    Kokeilin yhtä rengasta alle ja ottaa kiinni pöyränkaaren alareunaan ja levikkeeseen. Muutenkin joutuisin laittamaan lisälevikkeet paikalleen ja vielä niitäkin veistämään mut ei innosta kun auto maalattu 2kk sitten. En laittanut lisälevikkeitä paikalleen maalauksen jälkeen kun ei talvirenkailla tarvii. Uusi sarja 265/70/16 irtoaa 600 eurolla.
     
  5. Impala76

    Impala76 Gearhead

    mulla oli taannoin ihan sama ongelma,eli 285 ei mahtunut noilla mun tarvikevanteilla.. Orkkisvanteilla mahtuisi. 265 75 16 mahtuu korottamatta juuri ja juuri tuollaisilla ulospäin levittävillä tarvikevanteilla.
     
  6. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Nyt takavalo toimii jälleen, kun vaihtoi 58e osan. Seuraavaksi täytyykin paneutua alustan saloihin... On se kiva kun keväällä iskee tätä rojektin tynkää :poff:
     
  7. ka.va

    ka.va 1st gear

    No perhana, mäkin oon kattellu noita vesi/metanoliruisku sydeemejä,eikä mitään mahottoman hintasiakaan.
    Onko kukaan täällä vielä kokeillu 6,5:een, mikä todellinen hyöty ja vaikutus, pelkällä vedellä tai metanoliseoksella.
     
  8. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    Pelkällä vetelläkin kyllä jäähtyy, mutta kyllä se metku kannattaa voiman puolesta mukaan liruttaa. Liiottelemaan en lähtis, sillä ei tuo 6.5 patti ole kuitenkaan mikään cumminssi. Kannattanee käyttiksessä tyytyä muutaman kymmenen hopon lisään 8)
    [​IMG]
    Amerikassa ne ei uskalla laittaa kuin 10-20 pinnaa metkua, mutta oon vedelly 50/50 8)

    Eikun turaamaan vaan zyteemejä :rotfl:
     
  9. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Joo tuplailmastoinnissa taitaa olla eri kuivain. Ei ollu pahan hintanen osa loimaalla paikallisessa ameriikanautovaraosamyymälässä :D
    Alle 80 rahaa. Ja uskoisin sieltä samalla löytyvän tarvittavat tiivisteet kanssa. Täytyypi huomenissa käydä kysymässä.
     
  10. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Onko kenelläkään tietoo paripyöräsen vanteista, että onko samat vanteet kuin muissakin pick-upeissa? Että, takana olis ulompi vanne väärinpäin? Vai onko ihan omanlaisensa paripyörä lavureissa? Kun toi etuvannehan on sama kuin takana.
     
  11. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Muistaakseni (voin olla väärässä) paripyörällisissä on ihan omat vanteensa, takana vanteet on eripäin. Edessä taitaa olla navan ja renkaan välissä adapteri..eli vanteet levittää rajusti sisäänpäin. Tällänen muistikuva mulle jäi omasta 3500 crew cabista, tosin auto oli mulla niin vähän aikaa etten renkaita kertaakaan vaihdellu... Ja on siitä 5 vuotta aikaakin.
     
  12. pantera

    pantera Double Gearhead

    Duallyssa on kaikki 6 vannetta samanmoisia ja ne ei kay sinkkupyoraisiin eika sinkkupyoraisen vanteet passaa duallyyn
     
  13. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Juu, niinhän ne etuvanteet on, aika paljon sisäänpäin. Löytyyköhän mistään päin suomenmaata tommosia vanteita, vai joutuneekohan hommaan jenkkilästä?
     
  14. tarsu

    tarsu Gearhead

    Kysy South West Trade tai Usa varaosat Koskinen Hartola,tai USA-Osa Heinola.
    http://www.vannehaku.fi/
    No,eipä tuu muuta mieleen.
     
  15. tarsu

    tarsu Gearhead

  16. kaminolla

    kaminolla 3rd gear

    Minkäsverran laittaa kesärenkaisiin ilmaa? 265x75 r16 on kumi ja auto nelikko fleetside 1500 -89
     
  17. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Kolme kiloa on aika passeli määrä noille kumeille. Minulla on sen verran ollu omissa.. Us center loimaalla myy, asiasta seittemänteen, 8) Subbarin johtosarjaan sopivaa ISO-liitin adapteria radiolle. Tai sit vaihtoehtosesti sitä radion liitintä (mikä on orkkisradion pyllyssä) ilman ISO liittimiä. Saa itte tinailla sit liittimen tahi radion siihen kiinni. Minä laiskana otin sen adapteerin ku en jaksa tinailla. Enkä taho katkoo jostain syystä johtosarjaa? :eek: :poff:
     
  18. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Voi ku ois edellinen soittimen asentaja tuonki tienny ja viittiny hommata adapterin eikä pussillista abikoja.....
     
  19. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Joo se on melko hanurista sitte jälkikäteen alkaa arpomaan niitten abikojen jäljiltä johtoja järjestykseen jos vakioradiota meinaa takas kiinni. Itelläki sattu vahingossa silmään se piuha hyllystä ku kiertelin putiikkia ympäri hakiessani ilmastoinnin kuivainta.. Sitte ku löytäis jonkun hyvän rammarin siihen vakion tilalle vielä. :)
     
  20. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Tuli eilen vaihdettua kesä gummit alle kun tuli "talvikiekot" tiensä päähän. Petti sisäkudokset ja alkovat vähän täristään ajossa... Oli ne kyllä jo vanhatkin 8)
     

Kerro tästä muillekin!