Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    uudet 16litraset kuullosta kyl vähän rumalle, vanhemmat 14litraset ei.
    Kyllä mä siitä cumminsista pidän, mutta kyl kasin jytinäkin on aina silti herkkua korville. Tuossa kyllä turussa on pyörinyt joku tiekarhu, en tie mil koneella oli mut vihellys ja murina sai kyl maan tärisee! C siellä varmasti oli..cumminsia veikkaan, mutten päätäni pantiks panis, vois olla caterpillarikin. Noo, aina nuo jenkki kutosdieselit paremmalta kuullostaa ku ruotsalaisten kutosdieselit 8)

    Nyt loppu mun osalta tää väittely :poff:
     
  2. Taittopera

    Taittopera 1st gear

    Muutaman oluen jälkeen sain lyhyet pelittämään, mutta pitkiä en.
    Kun viiksestä napsauttaa niin kojetauluun pitkien merkkivalo syttyy, mutta ajovalot sammuvat. Ei perk... sähköt ei oo mun juttu.
    Minkä näköinen piuha antaa käskyn pitkistä valoista???

    :mad:
     
  3. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    eikai sul mittää "daytime running lights"-juttuu oo siel välis, joka edelleen sekottais tsydeemii?

    itte vaan joskus olin ihmeissäni omien valojen toiminnoista ja silloin syy oli just tuossa. lisävaruste, ainakin 2koppasissa. en tie onko sul minkä ikäinen vekotin. Omasta revin drl-töpselin irti niin alko toimii :)
     
  4. camaro1970

    camaro1970 3rd gear

    siellä vaihtuu maa virraksi ja virta maaksi.ameriikan systeemit.mittaa yleismittarilla.vähän kun funtsii ni kyl ne siit suttaantuu
     
  5. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    L4 lyhyet, L3 pitkäteikös nää kaavat oo -95 ym. vanhempien? Headlamp Dimmer Switch lähtee sähköö lampuille 2 lyhyet, 3 pitkät :) Ja tosiaan toi DRL-moduuli saattaa hyvinki sotkea tuota juttua, kumminkin G105 ja G102 on maadoitus. Mulla ainakin on toiminu toi releistys, tosin tein kaikki ihan itte, liittimet johdot releet ym :)
     
  6. Tojander

    Tojander 1st gear

    vaihteet hävisi

    Dodge Ram -06 hävisi ohitustilaanteessa kaikki veto eteenpäin, kone kiertää mutta ei vedä? Pakki toimii.... Mitähän tapahtui?
     
  7. Re: vaihteet hävisi

    Sun tarvii varmaan tehdä se 6000€ laatikko remppa uudelleen :poff:
     
  8. juice

    juice 3rd gear


    Niin on.........kaaviot on kopioitu tosta 1995 korjaamokirjasta.

    Alkas taas oleen omapässi kasassa. Saa nähä miten käy??

    Airdog 2 asennettu , tankki nostettu paikalleen, sähköt enää ja pääsee starttaan. Samalla tuli laitettua uudet throttle linkagen päät ja palautusjousi ja uusi kaasuvaijeri.

    Ja kuvathan on aina mukavia :)

    [​IMG]
     
  9. villeri

    villeri 2nd gear

    tulipa laiteltua rotkeen lisäpitkät ku siinä on tuo telinekki :lol:
    kuva1
    kuva 2 8)
     
  10. huapala

    huapala 2nd gear

    ja valmiiks ruosteessakin... :rotfl:
     
  11. villeri

    villeri 2nd gear

    ei oo jaksanu jynssätä vielä :D kattoo sit jos kesällä olis innostusta.
     
  12. Tojander

    Tojander 1st gear

    Re: vaihteet hävisi


    No vi...u niin, kuulemma vapaakytkin olisi voinu hajota. Laitettiin vanha takaisin viimeksi. Laatikko kuitenkin otettava alas ja purettava :mad:
     
  13. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    Joo, kapitalistien nöyryyttämät fixarit ja renkaantekijät kokoontui Nikon LIIAN KUUMASSA saunassa piiiiiiitkänäperjantaina ja laude-keskustelusta päätellen rotket on historiaa eli Cummins ei oo enää mitään vaan moottorikelkat on IN. Niih, ja kipparakärkiset lapikkaat rosterikärkikoristein :rotfl: Mutt hianoo oli nähdä foorumin "poromieskin" pitkästä aikaa :poff:
     
  14. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Sanokaas nyt tyhmälle, että miten tommonen "boksattu" eturunko voi kestää ruostumatta? siis kun se kerää paskaa vitusti sinne sisäänsä, eikä pysty oikeen millään putsaamaan? Sen avoimen takarungon pystyis kyllä esim vuosittain massaamaan jne(kaamee vaiva tosin), mutta eihän tota eturunkoa pysty millään suojelemaan? muuta kuin ulkoa päin. massattu se on, muttei se auta kun ruostuu sisältä päin. Öljyäkin turha ruikkia sinne paskojen keskelle.

    Ei tuo omani nyt läpimätä ole, mutta äsken joutui jo(toisaalta 15v vanha rotanräpsähän se jo on) toisen paikan laittamaan. oli ruostunut sieltä vakaaja kiinnikkeen alta.

    ei oikeen muuta voi kuin antaa olla paskaa täys ja hitsailla kun tarvetta ilmenee? suht helpooahan se toki on.
     
  15. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    kyllähän sinne massa olis kannattanu vetää jo 15v sitten :poff:
     
  16. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    no nimenomaan juu. mutta ei silläkään mun mielestä ois virkaa kuin vuos tai kaks. sit tarttis saada ne vanhat massat pois ja uudet tilalle. ei niitä saa. rungon irroitus ja hapotus varmaan ainoa miten sais :poff:
     
  17. Dotke

    Dotke 1st gear

    kotelonsuoja ainetta minä laitan runkopalkkiin, oviin ja helmakoteloihin. Ei tarvi kun pari purkkia joka vuosi niin ei ruostu, tosin helpompi homma kun sitä ruostetta ei vielä ole.
    Eikös se kone jo huohota jonkun verran että etu pää on öljyssä
    Kerran kun massaa kunnolla ja sitten aina joka vuosi paikkoo niin pääsee helpolla.
    Helppo kumminkin ruiskun kans muutama purkki vetää vaikka kesällä jos ei ole lämmintä tallia, pitää vaan muistaa kunnolla pestä pohja ja antaa pari päivää kuivua.
    Isäukko massautti joka 2. vuosi entien autonsa, oli -89 mallin Nissan Urvan jotka oli yleensä ihan mätiä, tässä ukon autossa ei ollut yhtään ruostetta.
     
  18. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Ite keräsin kämpästä kaikki maholliset imurin letkut yhteen ja ronkin sillä sinne eturungon sisään niin kauan kun vähänkään ropis paskaa imurin letkussa. Kesällä helpohko homma kun skeida on kuivaa... sitte vaan tosiaan kotelonsuoja ainetta perään(Tectyl ML on hyvä, puree jonkun verran jo olemassa olevaan ruosteeseen) ja reilusti. Ite laitoin 5l viime kesänä ja nyt tänä kesänä ei tod.näk tarvii kun puhdistella paskat veks ja vetää yks tai kaks kerrosta uutta kamaa päälle. Ruisku kamana helppo ja mukava laitella kun ostaa sellasen pillin mikä mahtuu persreikäänkin ja ruiskii joka suuntaan. Tosin piha voi kyllä haista melko mielenkiintoselle ton homman jälkeen mut sehän on sivuseikka. :D
     
  19. Mä tein ton homman kans samalla tavalla. Mä lisäsin vielä runkoon reiät sinne eteen kuppi osaan alas niin helpompi pitää puhtaana.
     
  20. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Mikäs on suositus noilla Tectylin tai Dinitrolin ruosteenestokäsittelyjen uusintasuojauksilla , muistelisin et oliko vaan viidenvuodenvälein?

    ja kyllä jos sinne kotelosuojaa saa pitkällä pillillä (reilusti)vedettyä niin kylläkai se siellä ainakin 3 vuotta pysyy :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!