Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. cuda69

    cuda69 Gearhead

    olen joskus soittanut K:L:B:lle ja kyllä sillä juttua riittää,tosi hemmo.
     
  2. ata

    ata Gearhead

    Ei ne Stigan ratit olleet mitään kestävää tavaraa silloin aikoinaankaan... kauhea riita tuli aikoinaan kun laskin kaverin kapeasuksisella vanhanmallisella ratilla olleella Stigalla ja kaaduin ja se ratti meni rikki... :)

    Ittellä oli sellainen hieno wanha rattikelkka, mutta sellainen jalaksilla varustettu kelkka olisi vaatinut jotain muuta alustakseen kuin lunta. Suksilla varustettu Stiga oli sitten toinen homma. Mutta mullahan oli vain Sarvis-pulkka ittellä... onneksi kaveri sentään antoi laskea myös Stigallaan välillä.
     
  3. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    tällänen?
    wanha rattikelkka
    yhden hengen malli. näitä oli myös 2hengen pidempi malli.
     
  4. ata

    ata Gearhead

    Ton tapainen, mutta ei tuollaista peltiosaa, vaan putkirunkoinen ja väritykseltään sinivalkoinen ja muutenkin pientä eroavaisuutta tuohon, vastaava laite muuten, mutta eri valmistajan tekemä ilmeisesti. Ellei se ollut peräti faijan itse tekemä joskus aikoinaan? Faija teki aikoinaan (jotain 70-luvun alkua) mulle polkuautonkin metritavarasta joka oli tosi hieno ennenkuin se varastettiin pihalta...
    Eikun tässä on just täsmälleen samanlainen mikä mulla oli, oma oli vain siis maalattu puuosiltaan siniseksi ja metalliosat valkoisiksi.
    http://www.huuto.net/kohteet/vanha-ratt ... /125231414
     
  5. BLLand

    BLLand 1st gear

    Tuli jälleen hyvä mieli, kun luki K.L.B.:n kirjoituksia hyljeksityistä autoista
    mm. Simca 1500 ja Chryslerin "euromallit". "Pimuhaaveja ym. patsasteluautoja on ihan tarpeeks." Harva ymmärtää autohistoriaa
    samalla lailla ja moisessa laajuudessa.
     
  6. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - K.L.B on paras!
    ....ja valitettavasti lehti ei ole enää mitään hänen jälkeensä (....sitten joskus).
     
  7. raggar

    raggar Gearhead

    Soittelin tänään mobilistiin kun ei ollu vielä lehtee tullu tänne.
    Ystävällinen nainen sanoi että tilaus on peruttu :eek:
    Lahjana aikoinaan mulle tilattu ja nyt oli vissiin lahjan antajalle( nainenjokaeiasuenäämeillä)mennyt lasku, oli sitten perunut ystävällisesti koko tilauksen :mad:

    No nyt rupee taas tulemaan lehti, laskunkin pitäs tulla ihan mulle.


    Oli muuten meilläkin tollanen vanaha rattikelkka, vielä 90-luvun alussa sillä tuli laskettua. Saattaa olla vieläkin tallessa.
    Kateellinen vähän olin kavereille ku niitten stigat meni paremmin hangessa, mutta nyt kun aattelee niin onhan tommosessa kelkassa paljo enemmän tyyliä 8)
     
  8. audiq

    audiq Gearhead

    Äläs nyt. Hieno lahja. :eek: Tuskin sinäkään olisit jonkun naistenlehden tilausta enää maksanut samassa tilanteessa, että sikäli kai ihan ymmärrettäväkin homma. :-? Mutta juu, pointti oli, että Mobla on kyllä hyvä lahja. :D
     
  9. raggar

    raggar Gearhead

    Olis nyt voinu ees lähettää laskun mulle, tai siirtää niin että lasku tulis suoraan tänne :odroll:
     
  10. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    meillä äijä soitti joskus sille ja pulisivat pitkään kun oli lähettäny hälle sota-aikaisen sotasaaliskaluston tunnistusoppaan (jossain on tallessa kaksoiskappale)

    klb ei ole sillai häiritsevän stadilainen niinkuin muu toimituskunta enquistia lukuunottamatta. ei millään pahalla...
     
  11. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Mutta on tuo outo, että veekasissa ja Mobilistissa jutut on ns. uusilla toimittajilla tehty melkein samalla sabloonalla.
    - KLB:llä on jonkinlainen intohimo, jonka näkee sen kirjoituksista, vaikka
    väliillä mennään aina Karjalaan.
    Ja tasapuolinen esim. autojen suhteen hän on.
    -Ei hauku välttämättä Volgaa vaikka se oli itänaapurin tekemä!
     
  12. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    niinpä, mobilistissa käsitellään mobilisti-ikäisiä vehkeitä maihin katsomatta
    kun taas V8:ssa jenkki vehkeitä.
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minulla oli tai on vieläkin modernimalli, kerran jossain hypyssä tuli nojattua rattiin ja ratti halki ja toinen takasuksi halki. Jostain siihen löytyi ihan uusi samanlainen ratti ja isäukko korjasi suksen pellinpalalla ja popniiteillä.

    Hyvin se kelkka kulkee vieläkin, on vaan jo uusi sukupolvi sillä laskemassa. Menee ehkä liiankin kovaa:
    http://www.youtube.com/watch?v=B25Z0WgGA_k
     
  14. halitoosi

    halitoosi 1st gear

    toivoisin että koeajaisivat seat malaka vuosimalli 2006 auton, kuvat sitten mieluummin niin että sisävalo palaa, ja että kaikki toimittajien sukulaiset ja tuttavat olis kuvissa. kiitos
     
  15. BRC1

    BRC1 Gearhead


    :rotfl:

    Tehnyt oikein mieli kirjoittaa toimitukselle että se "valonheitin jalkatilassa" kikka on nähty nyt vähäksi aikaa. Keksikää joku uusi juttu tai unohtakaa se valo vähäksi aikaa. Alkanut oikein vi#uttaa kun sama vitsi joka autossa viimeisen 10 numeron ajan.


    Muuten ei saa ei tarvitse parasta "alan" lehteä lähteä muuttelemaan.
     
  16. ata

    ata Gearhead

    Samaa mieltä tuosta valo auton sisällä-jutusta ja siitä että toimittajien omat naamat näkyvät vähän liikaa niissä kuvissa... muuten hyvä lehti. Tuo valo ja toimittajien oma näkyminenkin oli aluksi ihan hauska idea, mutta etenkin se valo alkaa olla jo kulunut efekti (vähän kuin photoshopin "lens flare"-efekti joka ylikäytettiin loppuun aikoinaan) ja toimittajien naamatkin voisi laittaa vaikka johonkin apinalaatikkoon ja vähemmän juttujen kuvitukseen...
     
  17. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Mä taidan olla sen verran epätaiteellinen, kun en osaa kiinnittää huomioo tollasiin tehostuskikkailuihin. Mulle on tärkeintä itse tarina ja valokuvissa se, että niistä tunnistaa kyseessä olevan kulkineen.

    8)
     
  18. Badgerroad

    Badgerroad 1st gear

    Uusi sivu käännetty suomalaisessa autoharrastelehdessä. Fiskiksen juttu uusimassa mobilistissa. Toisaalta kuka muukaan olisi voinut kirjoittaa Suomi T-birdeistä.
     
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jesjesjess! Enää puuttuu se lehti, josta saa lukea Kim P:n kolumnin.
     
  20. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Ristuksen hyvä homma että joka numerossa on useita jenkki juttuja.Hyvin kirjoitettu ja hyvät kuvat.

    Mobilisti on parempaa luettavaa kuin v8.
     

Kerro tästä muillekin!