Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    eikös Persuksella ainakin ole..

    Persuskin oli roadrunnerilla yks päivä töissä, kattelin kun ohi ajoin. hieno auto! :p

    Olikos od-laisia rammisteja kun tuli tiistaina Järvelästä hieman riihimäellä päin vastaan, valkoinen pirun siisti 2koppanen? korottetu ja mustat levikkeet.
     
  2. persus

    persus 3rd gear

    joo on mulla ilmapalkeet.mutta en oo ite laittanu niitä...tais olla firestonet merkiltää....tai ainaki mittaris luki firestone 8) mut aika yksin kertanen juttu se on! joo on tarvinu väluil käydä road runneril töissä ku välil on dodge levällää :rotfl:


     
  3. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mä laitoin tossa joku aika sitten pussit taka-akselille, ei ole kovin ihmeellinen homma. Neljä reikää tarvitsee porata runkoon per pussi, muuten asentaminen on ihan suoraviivaista ruuvaamista. Mä hommasin pussit Michigan Truck Springiltä. Rahdit noissa oli aika kovat, olisko ollut jonkun $150. Mulla tosiaan toi ihan neekerimalli, eli ilmaa pitää suihkia lisää takapuskurin alla olevista venttiileistä.
     
  4. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Noni. Kyselin Benzboylta rahtihintoja, sano tutkivansa asiaa. Ja osotin vielä mahdolliseksi ostokohteeksi ton DTT:n turbiinin http://www.dieseltrans.com/dodge/torque_convertor.html Ilmotin että muitakin kiinnostuneita saattais olla..?

    Mitenhän vain mahtaa olla, tossa sivulla lukee että saa stallspeed:in haluamakseen, mistäs tanasta sitä ny sitte sais sen paraiten selville? Tietääkö kukaan?
     
  5. freeride

    freeride Gearhead

    mitä sä teet autollas?vedätkö isoa kärryä,riuhdotko stripillä,jokapäiväinen käyttöauto?mitä virityksiä nyt/tulevaisuudessa?kok.välitykset eli renkaat+perä jne.näitä ne tulee kysymään sulta ja sen mukaan tehdään.
     
  6. persus

    persus 3rd gear

    kokeilin korvata yhden vaihteiston öjyputken nyt letkulla...jotaa vahvistettua p-a letkua se oli ja katkasin vakio öljypuken laatikon luonta ja jätin jonku 10cm vanhaa putkea ja hitsailin sen päähän pienen olakkeen että letkupysyy ja kolmella glemmarilla kiinni ja etupää kahdella,....saa nähdä miten kestää ja korvaanko loputki putket samalla systeemillä...tänää tuli vaihdettua moottoriöljytki ja laitoin tedoilin 15w 40 hpd ja 6 desiä X-1R lisäainetta sekaan!
     
  7. freeride

    freeride Gearhead

    mulla on kokonaan vaihteistoöljylinjat letkulla.hydropiste valmisti ne liittimineen kaikkineen.otin orkkis metallilinjat veke ja kiikutin ne niille malliks,niin ne sai kierteet ym.katottua niistä liittimistä.pienenä kauneusvirheenä jäi yks turha ysikymppi mutka siltä putkijäähyltä alaspäin,ku ei tullu mieleen sillä hetkellä,että eihän siinä mitää ysikymppiä tartte letkun kans :) mut kyl sen aika siä kuluu.sen voi sitten joskus vaihtaa suoraan jos siltä tuntuu.koko lysti makso satkun.tilausnumero oli 308661 ja käsittelijä Jarmo Hakala.ja ne tehtiin tampereen pisteessä.niitten pitäis tolla tilausnumerolla nähdä kaikki mitä laitettiin,jos joku haluaa tehdä samanlaiset.keulan jäähyn päässä on omat patentit ihan tavan klemmareilla.
    http://www.hydropiste.fi/
     
  8. persus

    persus 3rd gear


    onko jäädyttäjän pää kuitenkin glemmareilla? muistatko paljonko velottivat letkuista?
     
  9. JariV

    JariV 2nd gear

    Kävin tänään kellottelemassa hiukan 0-100 km/h kiihtyvyyksiä. Vielä ihan vaan talvidieseliä tankki täynnä ja ilman ahtojen nostamista lähtiessä, suoraan vaan läntäten kaasu pohjaan eikä muuta. Kuuden lähdön keskiarvo oli 6,8 sekuntia. Ihan ok tällaselle malmikasalle.

    Täytyy alkaa jossain välissä kokeilemaan miten paljon ahtojen nosto viivalla vaikuttaa ja sen jälkeen turbiinilukon pakko-ohjausnappi vielä päälle niin lukitsee kakkosesta eteenpäin jokaisen pykälän ja vaihtaa lukko päällä.

    Oliskohan mahkuja päästä viitosella alkavaan nollasta-sataan -aikaan?
     
  10. freeride

    freeride Gearhead

    pitäs mennä helposti..viä kesälaatua tankkiin ja vaikka setaanibuusteria kyytipojaks..viivalla painetta 10-15psi.joutuu varmaan nelivetoa jo käyttään tai sutii riivatusti
     
  11. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Mä olisin kiinnostunu tilaamaan tollasen kans, ajattelin jotain about-400 / -500 stallia. Kyselin jo ats: tripleä yhestä paikasta mut tulee aika kalliiks tilata itekseen.
     
  12. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Okei. Kerettäisköhän me törmäämään tossa joku päivä? Ois kiva nähä livenä miten noi oikeen kuuluu laittaa. :rotfl:
     
  13. xterror

    xterror Gearhead

    Re: turbiini

    Core 125$+rahti rapiat 300$ jos tilaa suoraan DTT:ltä.
     
  14. sakuc

    sakuc 1st gear

    Riippuu mäestä :D

    Itellä jos on OD päällä ja vauhti on 40-75 ja ei lukkoa päällä tietenkään 2-300rpm, OD pois päältä niin ei laske yhtään, noin perstuntumalta, voin tänään katella tarkemmin.
     
  15. rötkö

    rötkö Gearhead

    turbaabi

    Kannattasko kysästä Maxduralta eikös se myy suncoastin vermeitä, ei varmaan kyl ihan noin edukas..

    Kyllä ne ainakin goerendillä osas tehä oikeen stallspeedin kun selitteli ettei tykkäis kauheesti kierrättää ...

    Liikkeelle kanpee kyl tyhjäkäynnilläkin niin tehokkaasti että on tallissa mustia jälkiä useita kun lumisilla renkailla koittanut pysähtyä.. kuitenkin yli 2200 kierrosta nousee reippaammin kiihyttäessä..

    Kyllä toi tubiini on varmaan se isoin ja tuntuvin muutos laatikossa..

    Normi ajossa ihan mahtavan matalilla kierroksilla, kulkee alle 80kmh nopeuksia 1000-1500rm
     
  16. rb

    rb Double Gearhead

    Vitun vittu.

    Mä olen nyt 47 v ja kahdessa kolarissa olen ollut tätä ennen, molemmat niin että mun autoon on törmätty.

    Aamulla töihin tullessa kehä ykkösen rampissa jonkun urpon piti laittaa väylä tukkoon ja laskea kolmion takaa tulevia eteen sillä seurauksella, että mulla ei ollut enää tilaa minne väistellä ja yhdestä Golfista tuli siinä hässäkässä metrin lyhyempi.

    Dodgesta vääntyi puskuri sen verran että syyläri laski vedet pihalle ja näytti sieltä vähän laatikkoöljyäkin tulevan.

    No... Jushan se saatiin maalattua ja massattua sekä pumppuremontit tehtyä. Pari viikkoahan sillä pääsikin ajelemaan ja lavoja pitäisi heitää joka viikonloppu johonkin päin Suomea mutta ei nyt sitten tarttee..
     
  17. rötkö

    rötkö Gearhead

    Minkä ikäinen rami? mä oon tekemässä vinssipuskinta ja vanha puskuri jäi ylimääräiseksi.. Siis 95vm..
     
  18. rb

    rb Double Gearhead

    Vuosimalli on 94 joten eiköhän se siihen käy.

    Uusi syyläri löytyy Koivistolta ja laatikon jäähdytin sekä ilmastoinnin kenno varmaan jostain tulee vastaan.

    Hinautin sen yhden tutun korjaamolle. Vakuutustarkastaja saa nyt vielä käydä sen ihmettelemässä joten eiköhän tämä taas tästä..
     
  19. Joe Porta

    Joe Porta 1st gear

    Voisko joku auttaa vanneasiassa. Mulla on rotken orkkisvanteet joissa merkintä chrysler 369 M4 Y. Vanteiden leveys tarttis saada selville, osaako joku purkaa tuosta koodista sen. Nyt noilla vanteilla on 285/75/16 kumit ja tarvis tietää että mahtuuko 295:set noille vanteille... Joo ja en voi mitata koska olen reissun päällä...
     
  20. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Huono säkä rb:llä. Just eilen tuli vakuutuspaprut omista kärryistä, niin Ramissa pelkkä liikennevakuutus. Pitäis vissiin edes se osakasko ottaa, puhelinsoitollahan sen taitaa saada.

    Ai niin, sorruin turhuuteen :rotfl: Tuossa harjoittelin Visan käyttöä, niin pistimpä sitten tilaten Flex-a-liten flektisarjan. Katotaan nyt tuleeko ehyenä perille, vai putooko tuhkana taivaalta.

    [​IMG]

    Sain vanteetkin maalattua ja rengastettua uudelleen. Mattamustaa ja kromia, kumeiksi tuli 33-12,5-16,5 BFG All-Terrainit. Hetken aikaa taas hyvä päästellä meneen.
     

Kerro tästä muillekin!