öljyä tf 727:aan??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ege, 16.4.2010.

  1. ege

    ege 1st gear

    olis aikeissa liemet vaihtaa, suodatin ja öljypohjan tiiviste on jo!! Eli mitä öljyä ´79 vuoden tf 727 lootaan??? jatkeena np203... Kyseessä w200 power wagon. Pistetäänkö DexII vai DexIII ja minkä tekemää? Ja kuinka paljon??? Joku vanha hämärä muistikuva olis että 6 qvartsia plus mitä turbiinissa on...

    kiitosta vaan etukäteen!
     
  2. W201

    W201 3rd gear

  3. ege

    ege 1st gear

    kiitos vaan linkistä, mutta tää tietokoneen käyttö tuottaa mulle erinäistä tuskaa... Eli voisko vaikka joku moppe-mies lonkalta heittää, että mitä pistetään ja kuinka paljon??? tänks.
     
  4. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Dexron II kelpaa, valmistajalla ei liene väliä. Viitisen litraa vaihtuu normaalissa öljynvaihdossa. Dexron on alun perin GM:n luokitussysteemi. Monet jenkit näkyvät kehuvan type-F -öljyä hyväksi 727:aan, mikä taas on Fordin öljy alunperin. Moparilla on omat ATF Plus, type 7176 jne. Jotain noista kun laitat, niin ei pitäis mennä kauheasti mettään.
     
  5. 8 3/4

    8 3/4 1st gear

    Dexron II.
    [​IMG]

    Erityisesti Mopariin sopivaa, kuten tarkkasilmäisimmät voivat etiketin kuvasta päätellä.
     
  6. ege

    ege 1st gear

    jaahas, jaahas, kiitoksia näistä tiedoista! Mistähän tuota moparin omaa öljyä löytyy, ei liene mitään ad-varaosa kamaa??? Niin ja siinä dodgen öljytikussa muuten luki että "USE DEXRON FLUID ONLY".
     
  7. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Dexron III taitaa olla helpommin saatavissa nykyään, pitäis löytyä joka tarvike puljusta.
     
  8. Stone

    Stone 3rd gear

    ATF +4, ei ole ainakaan huolta, etteikö vaatimukset täyttyis.
     
  9. rainbow6

    rainbow6 3rd gear

    DX III:lla luistaa (kait) helpommin kuin II:lla IMHO... Ite käytän just tota Tebikan Fluid D:tä.
     
  10. 8 3/4

    8 3/4 1st gear

    Fact: Dexron III ja Dexron II -öljyjen kitkakerroin-liukunopeus -kuvaajat ovat niin samankaltaiset, että käytössä eroa ei huomaa.

    Omaan subjektiiviseen tuntemukseen voi olla vaikuttamassa paitsi tieto erilaisesta öljystä, myös pienet erot öljyjen viskositeetti-indeksissä sekä siten viskositeetissä lämpotilan funktiona, joka voi tuskin havaittavasti vaikuttaa nestekytkimen (turbiinin) toimintaan.

    Dexron III-luokituksessa on "kitkatestin" aikaa kasvatettu Dexron II-luokitukseen nähden, joten Dexron III -oljyt säilyttävät käytössä kitkaominaisuutensa paremmin kuin Dexron II -öljyt.
     
  11. vip68

    vip68 1st gear

  12. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Hyvi kulkee
     
  13. 370

    370 Gearhead

    Tuoreita kirjanoppineita joukossamme? :D
     
  14. Stone

    Stone 3rd gear

    Onko tuo mahdollisesti sellasta "Mag 1"-öljyä, jota itsekin katselin juuri eilen ihan mielenkiinnosta motonetin hyllyssä? Kokemusta ei ole, mutta hyvinkin todennäköistä, että on kaikinpuolin parempaa kuin ne öljyt, joita autojesi laatikoissa käytettiin -60 luvun lopussa, kun olivat uusia. Hyvillä mielin tollasta voi käyttää, vaikka onkin hieman halvempaa, kuin merkkiöljyt, ei se laatkko sen takia ainakaa hajoa.
     
  15. Ck

    Ck Gearhead

  16. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Kannattais laittaa se kikkari kiinni, tai edes säätää se lootan kyljessä oleva vipu sellaseen asentoon, että loota ei luista kokoaikaa. Palaa loota pitemmän päälle..
     
  17. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Hyvi pela
     
  18. Jake-85

    Jake-85 3rd gear

    Onko näissä laatikoissa eri tilavuuksilla olevia vakiomallisia öljypohjia? Vaihdoin öljyt ja suodattimen (turbiinia en tyhjentäny).
    Ensin kaadoin laatikkoon neljä litraa dextron kakkosta, kävin hitaasti vaihteet läpi perä ilmassa, jonka jälkeen siirsin auton tasaiselle kohdalle ja pyörittelin täyteen lämpöön. Sitten näytti N:llä (auto käynnissä) pari senttiä yli ylärajan. Vajaan litran sai imeä öljyä pois ennen kuin oli mittatikun ylärajassa. Kävin ajelemassa ja rumppasin pykälät läpi ja edelleen oli ylärajassa.
    Voiko olla oikein, että suodattimen vaihdolla menee öljyä vain noin 3,2L?
    B-koppa -73 ja isolohkon perässä toi 727
     
  19. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Täyttömäärään vaikuttaa se paljonko vanhaa ölpppää valuuttelee pois. Pelkällä suodattimen vaihdolla tulee jus toi 3-4 litraa.
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos heti koneen sammuttamisen jälkeen imee öölipohjan tyhjäksi niin voi tulla se 3-4 litraa. Kun saman tekee yön yli seisseeseen vehjekseen niin ööliä tulee ulos pari litraa enemmän, riippuen turbiinin koosta.
     

Kerro tästä muillekin!