C-clip eliminaattorit vuotaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Nutlass, 3.4.2010.

  1. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    GM:n 12-pulttinen perä, MW:n akselit ja eliminaattorit. Ongelmana siis se että ne vuotaa peräöljyt rumpuun. Tähän asti on tullut vaan vaihdeltua kuivat kengät leimalle ,mutta nyt alkais olla aika laittaa asiat jo oikeasti kuntoon.
    Eli kysymys kuuluu: Mitä noille voi tehdä? Onko siellä jossain välissä joku tiiviste ja jos on , niin missä ja minkälainen ja miten se vaihdetaan?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos sulla on sellainen malli jossa on krymppirengas niin siinä on stefa joka tulee sen renkaan päälle. Noita on kyllä montaa eri versiota ja kun ne laakerit on kestovoideltuja niin niitten laakereitten kumit voi päästää perämehut lävitseen. Peräöölin pinta vaan alemmaksi kun sen ei enää tarvii voidella pyöränlaakereita!
     
  3. 383

    383 Gearhead

  4. 383

    383 Gearhead

  5. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Vetari kaivettu irti. O-rengas oli paikoillaan ja tiivistemassaakin löytyi. Se vuotaa tosiaan "suoraan laakerin läpi" eikä eliminaattorin ja jarrukilven välistä. Teoriassa siis ainut vaihtoehto jos tuon haluaa tiiviiksi on vaihtaa toi laakeri?
    http://www.markwilliams.com/detail.aspx?ID=796 Näyttää identtiseltä.
     
  6. sbf

    sbf Gearhead

    Oletko tarkistanu ettei huohotinletku oo tukos?
     
  7. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Jo pari talvea sitten :D
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sitten vaan öölin pinta alemmaksi. Ite välitys ui aina öölissä ja pelkästään orkkis laakereitten takia pinta on eliminaattoreille turhan ylhäällä.
    Noitten kestovoideltujen laakereitten ei edes kuulu pitää öljyä takanaan, eikä uusien laakereitten vaihto auta asiaan kuin hetken.
     
  9. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Ok. Täytyy koittaa laskea öljyä vähän pois ja seurata tilannetta.
     
  10. BBC64

    BBC64 Gearhead

    Itselläni tämä ongelma ratkesi aikoinaan kun hoksasin kääntää sisäpuoleiset stefat oikein päin... öljy uiskenteli sefan läpi laakeriin ja sitten eliminaattoripaketin katkosta pihalle.
     

Kerro tästä muillekin!