Chevy van sammuu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 21.2.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mistäköhän mahtaa johtua, kun Chevy van 6,5D vm-94 sammuu välillä itsestään? Aamulla se saattaa lähteä hyvin käyntiin mutta kun ajaa vähän matkaa, se sammuu eikä meinaa enää lähteä käyntiin. Mahtaakohan syy olla siirtopumpussa(niin kuin epäillään)? Paljonkohan siirtopumppu maksaa ja mistä niitä saa?
    T:Neuvoa kaipaava
     
  2. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Naftasuodin tukossa??
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    vaihdettu on!!
     
  4. perkele

    perkele Gearhead

    saako polttoaine järjestelmä ilmaa jostain??
    eli onko "ilmaus" kunnossa
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    chevy alkoi äkkäilemään sen jälkeen kun sen tankista loppui dieseli (mittari ei toimi), jonka jälkeen se ilmattiin ja vaihdettiin suodatin samalla. Chevy tekee myös sen, että se kiihtyy välillä itsekseen vaikka kaasua pitää samassa kohdassa. Nyt on toiminut ihan hyvin, kun on täys tankki.
     
  6. LilRedTruck

    LilRedTruck 1st gear

    Samasta vaivasta on kai ollu ennenkin juttua täällä mutta jos ei löydy niin kannattaa tutkia naftaputki tankissa. Useassa Vanissa on ollu sama vika, putkeen ruostuu reikä ja kun naftan pinta laskee alkaa kone imeä ilmaa. Kuten sanoit täydellä tankilla ongelma poistuu joka jo viittaa tankkiin.
    Yleensä vaiva alkaa vajaalla tankilla ensin joko käännöksen tai jarrutuksen/kiihdytyksen jälkeen kun naftapinta liikkuu vuotokohdassa.
    Kierrosten yllättävä nousu johtuu juuri ilmasta jota on järjestelmässä. Toihan on muuten hyvä mittarin korvike, kun kone alkaa ryntäillä on aika tankata.
     
  7. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Veikkaisin, että vika on siirtopumpussa. Voi olla myös veden erottimessa.
     
  8. SCR

    SCR 1st gear

    mulla oli täysin sama vika van-91. tankista lähtevä putki vuosi,kuitenkin niin vähän ettei uittanut alle. oli putki vaan märkä.toden näköisesti vika löytyy myös sulla polttoaine letkuista.
     
  9. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Ja kun aine loppuu tankista, voi myös sinne kondensoitunut vesi päästä putkeen ja tukkia sen suotimen.
     
  10. Fargo

    Fargo Gearhead

    Kokemuksia 6.2 ja 6.5 koneista:
    -siirtopumpun akseli/työntötanko
    murtuu/katkeaa.
    -Ruiskupumpun kytkin/säädin rikkoutuu, sattuu usein polttoaineen loppuessa kun kone imee ilmaa. Aikaansaa myös aaltoilua käynnissä.
    -Hyvin todennäköinen vika on myös edellämainittu imuputken vuoto.
    -Suodattimen tiiviste jää vuotamaan vaihdon yhteydessä.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos dieseli ryntää tyhjällä tankilla ja täydellä ei oo ongelmaa niin vika on 85% varmasti naftalinjassa. Ei muuta kun tutkimaan linjan kunto..vuodon ei tarvitse enes olla iso että hörii ilmaa. Ilman varmistumiseen voit vaihtaa naftaputken putsarin tienoille läpinäkyväksi niin näät mahdolliset ilmakuplat että tuleeko niitä.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitos neuvoista! Nyt ei muuta kuin kokeilemaan, missä vika on.
     
  13. formula400-74

    formula400-74 1st gear

    tutkisin pumppuun tulevan kumiputken joka on
    haitariputken sisälla tekee aika jyrkän kaaren.kylmänä toimii mutta kun lämpeää ja tarvii imua imee putken littiin.Meillä ainaki vika löyty sieltä.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vika oli ilmeisesti siirtopumpussa, koska vika hävisi kun se vaihdettiin.
     
  15. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Moi,

    ensimmäistä viestiä tälle foorumille:

    Mulla on -85 mallinen GMC lava-auto 6,2D, jossa myös edellä kuvatun kaltaista ongelmaa:
    -aamulla hörähtää käymään mutta n. 20 km ajon jälkeen alkaa veto hiipumaan, "water in fuel " valo syttyy ja lopulta vehje sammuu.
    -suodattimelta kun ottaa ilmaruuvin auki niin tuntuu että pikkasen pihahtaisi, naftaa ei tule yhtään.
    -olen laittanut sähköisen siirtopumpun sarjaan mekaanisen kanssa juuri ennen alkuperäistä, tällä sähköpumpulla kun aikansa suristaa niin naftat nousee putsarille ja matkaa voi taas jatkaa.
    -sähköpumppu on siis painonapin takana eikä päällä ajossa.
    -suodatin on vaihdettu, ei vaikutusta
    -dieselMasinoliakin laitettu
    -osa letkuista vaihdettu tankkilinjaan ja lopuista klemmareita kiristelty
    -auto on varustettu tuplatankeilla, voisiko jakoventtiili ryppyillä?

    Onko ideoita vaan paalataanko vehje?
     
  16. Ford F350

    Ford F350 1st gear

    Moro Ahti älä nyt viitsi paalata. :grin:
     
  17. Ahti

    Ahti 3rd gear

    No kato Heinolan asentajaässä..

    Hermot menee prkle...ja toi tankkikin oli talvella irti kun hitsasin sen eli ei pitäis olla mitään ruostetta tms sisällä. Tarvii varmaan kohta laittaa 10l pytty konehuoneesee ja siitä suoraan letkut sähköpumpulle ja siitä putsarille.
    Huomenna pitäs lähtee tolla katiskalla Tampereella käymään. Jos 20 km pääsee aina kerrallaan niin ei tarvi pysähtyä kuin 15 kertaa ilmailemaan...
     
  18. Ford F350

    Ford F350 1st gear

    Anna sähköpumpun pyöriä kokoajan.Taitaa olla "laadukas"mekaaninen pummpu rikki.Kannat tarkistaa se vaihto ventiili, tai ohitat sen kokonaan väliaikaisesti.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Ford F350 2004-03-11 20:55 ]</font>
     
  19. Ahti

    Ahti 3rd gear

    No vtu joo...aamulla pääsin kokonaista 17 km ennenkun kone hyytyi! Just ja just pääsin nilkuttaa tallille ja vaihdoin kulkupelin kunnon arjalaiseen...

    No iltapäivällä otin huussin työn alle ja ajattelin noudattaa Heinolan Mac Gaiverin neuvoa...

    Vika taisi juurikin olla siinä alkuperäisessä mekaanisessa pumpussa. Laitoin Pierburgin sähköpumpun linjaan ja ohitin mekaanisen kokonaan. Sitten A-Common takalasinlämppärin katkaisija
    Gemsun kojelautaan ja vot, kyllä pelaa!!

    Ehkä se paalaaminen nyt ainakin siirtyy...
     
  20. Ford F350

    Ford F350 1st gear

    Aika yleinen vika.Nythän se on parempi kuin uutena. :grin:
     

Kerro tästä muillekin!