Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Shop Manual kertoo seuraavanlaisen ohjeen: Nosta takapää ilmaan, löysää seisontajarrun vaijeri, säädä käyttöjarru, paina seisontajarrun poljinta kolme naksahdusta, kiristä vaijeria niin paljon ettei vasen takapyörä pyöri käsivoimin. Nyt säätö pitäisi olla kohdallaan ja molemmat puolet pitävät poljinta reilusti poljettaessa.
     
  2. Multipower

    Multipower Gearhead

    [/quote]

    eläs ny.... kyll siittä jonkin sortin yleis ohje a1-asemilla pitäis olla et näitä "ameriikan-käsijarru" virityksii saa katsastaa käsijarrun osalta niin et pyöritetään puolikerrallaan(eli toinen rulla pari erikseen pyörimään) ja katotaan nouseeko tehot suunnilleen samaan!! '

    sehän näissä vikana o kun vasen on niin herkkä et menee heti lukkoon ja oikea tulee paljon perästä....mut kun puolikerrallaan mittaan ni molemmat o aika hyvin 2000nm tehoissa kuha kaik kappalat o niinku pitää :wink:[/quote]

    totakaan yleisohjetta ei moni tunnu tietävän, ite kun olin inssin mukana dynossa ja se ihmetteli, kun toinen puoli ei ota heti kiinni ja oli melkeen pistämässä merkintää, vaikka kuinka yritin selittää, kunnes onnekseni toinen inssi tuli paikalle ja käski tehdä ton edellä mainitun ohjeen mukaan...onneks kävi noin, että toinen tuli paikalle "puolustelemaan", mitä lie olis tapahtunut jos ei olis tullut... :odroll:
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Tuossa tummennetussa on se oleellinen kiteytettynä. Jos seisontajarrun tanko "kantaa" niin käyttöjarrun säätö voi tehdä monenlaisia temppuja. Mm. seisontajarrun toispuoleisen tarttumisen.

    Uskokoon ken tahtoo, muut voivat kikkailla...
     
  4. mke77

    mke77 Gearhead

    taivahan tosi juu..mut aina se ei mee niinku elokuvis :D ja noita o tullu jonkin verran rassailtuu sentää :oops: se on hyvä ja toimiva käsijarru, ei siinä mitään...kuhan sen mittaus tapahtuis jollain muulla lailla kuin tämmäsellä jarrudynolla mihin sitä ei oo tarkoitettu testattavaks :wink: nimikin sen sanoo : SEISONTAJARRU ...eikö? ei sen silloin tartteekaan ottaa pyörivää liiketä tasan vastaa yhtä aikaa..kunhan tehoa tulee tarpeeks..eli se 60% kokonaismassasta!!
     
  5. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Jos ny vaikka se 16 pinnaa kokonaismassasta edes... sekin meinaan riittää lain mukaan. Jos se toinen pyörä stoppaa ekaks ja pysäyttää rullat niin sitten vaan koittamaan pyörä kerrallaan.
     
  6. mjsn

    mjsn 1st gear

    kylhän sen käppärin saa testattua ihan nyky jarru dynolla .yleisin syy jarrujen pitämättymyyteen on väärin kehityt.
    vaisinkin käppäri jos ei pidä niin kiritään vaijeria ja mehtään menee.
    ainakun jarruja koplataan niin käksyn vaijeri löysätään ja sitten ruetaan kehimäänja sen jälkeen kiritään vaijeri.ja pitää.
    olis se ihme jos näihin usa autoihin pitäis olla jotain ihme testaus konsteja kun jarruja valmistaa pari puljua joita muutkin automerkit käyttää. ja niissä voi mitata molemmat yhtä aikaa.?
     
  7. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Näinpä.
    Yhteen piilojamekseen oon ton parkkijarrun säätämisen tehny, ja sitten ku sen sisäisti miten sen on tarkotettu toimivan, ni saihan siitä ihan leimakelposen niiltä osin.
     
  8. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    leimahan se sieltä heltisi eli yks pitkäkatto kesäksi liikennettä sekottamaan. nimenomaan sekottamaan ku tulee muijalle ajoon ja aikasemmi ajanu vaan sunnyllä :poff: oik.pyörälle menevä vaijeri jumittaa vähän eikä ne jarrukengätkään kovin uusilta näyttäneet. sai kuitenkin meneen rajoihin 8)
     
  9. sectoid

    sectoid Gearhead

    Nyt on käyttisauto taas katsastettu. Onneksi ei ollut mitään varsinaista vikaa. Eturenkaista on pinta vähissä ja etujarrut hiukan epäbalanssissa. Koneelle antoi jenkaa siinä jonkin aikaa ja pelkäsin päästöissä olevan vikaa. Totesi siinä sitten vaan että on tälle mallille tyypillistä ja vaatii hiukan lämmitelyä et asettuu päästöt kohdilleen.

    Paluumatkalla tankkasin shellin formulabensaa. Siitä huoltiksen pihalta sitten lähdettyäni ihmettelin kun jokin piti pamahduksen kiihdytyksen aikana. Hetken pyörittelin päätäni ja ihmettelin et mitäs nyt... Sit tajusin että se olikin yliäänipamahdus. Punainen kostajani kulki niin perkeleesti kun sai formulabensaa sisuksiinsa.

    Joo, huono läppä. Anteeksi. :oops: :wc:

    Dodgen katsastus on vielä edessäpäin. Viimeksi inssi kyseli hiukan runkonumerosta tai jostain vastaavasta. Onko niitä numeroita jossain muuallakin kuin konehuoneessa sekä tuulilasin vasemman alakulman lähellä?
     
  10. testaaja

    testaaja Gearhead

    [quote="sectoid"

    Dodgen katsastus on vielä edessäpäin. Viimeksi inssi kyseli hiukan runkonumerosta tai jostain vastaavasta. Onko niitä numeroita jossain muuallakin kuin konehuoneessa sekä tuulilasin vasemman alakulman lähellä?[/quote]

    Pitäishän se jostain rungostakin löytyä, paikka riippuu autosta, henkilömalleissa yleensä Huom! yleensä vänkärinpuolella runkopalkissa renkaan luona.
     
  11. Make.S

    Make.S Gearhead

    Kävin tänään näyttää novaa, kiitettäen hylätty.
    -Liian matala, toisen putken alin kohta n. 7cm.
    -Turbiini päälle tuleva suojalevy puuttui, en edes tiennyt että sitä tarvitaan.
    -Etulasit eivät saa enää olla tummennetut, vaikka on lupalappu -94 vuodelta.
     
  12. mke77

    mke77 Gearhead

    :eek: kyll ny o taas olu joku virkaintonen :mad: toi o jo vittuiluu..ja rankasti.

    tuskimpa ne kalvolla o tummennettu?? ja tuskimpa se ny yhestä p-putkesta kiine o kun usiammat tuninki lärpökkeet saa kantaa jarrutesterin yli :eek: ja orava pelti saa puuttuu kunhan se o alapuolelta!!!
     
  13. Make.S

    Make.S Gearhead

    Auto poistettu rekisteristä -94, joten "koulukiusattu" otti sen sitten kunnon syyniin. Konehuoneeseen meistattua numeroa raavittiin puhtaaksi ja syynäiltiin lampun avulla onko vika numero 3 vai 5:nen... :odroll:
    Oli oikeastaan aika perkeleen pitkä tunti... :rotfl:
     
  14. monster

    monster Gearhead

    joo tänään 23.4 2010 kävin leimalla ja leimatuli että tärähti ,ihmettelin että mikäs katsoukkoa oikein niin naurattaa niin sano että tää oli sit vuoden 2009 leima ja 30.4 2010 -30.8 2010 saa sit tulla uudestaan niin leimataan vuodelle 2010 .kyllä ois taas kannattannu viikko ottaa mutta ei taas oikein sytyttänny.eipähän tarvi ottaa päästöjä uudestaan. :mad: :mad:
     
  15. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Onko ne etulasit maalattu?
    Käsittääkseni ne silloin ennen maalauksen kieltävää ohjeistusta tehdyt maalaukset sallitaan vieläkin.
    Ja jos niistä tosiaan on olemassa todistus että on tehty silloin, niin ne pitää hyväksyä, se että mistä toi löytyy kirjallisena on kyllä mulle ainakin ihan arvoitus....
     
  16. rakkari

    rakkari 3rd gear

    on teillä vaikeeta näitten vessojen kanssa.. tiesittekö et nykyään saa valita katsastus miehen..? ite olen siittä asti kun kortin sain katsastanu joka ajokin (käyttö tai harraste) yhellä ja ainoalla katastus miehellä ja ei ikinäole ollu mitään ongelmaa, toki jos joku tärkee juttu on viallinen niin sen ymmärtää.. :D mut muuten asia toimii...... :rotfl: ps, elämä on valintoja täynnä toiset huononpia ja toiset taas parempia...ja niitä suhteita kannattaa vaalia.... 8)
     
  17. Kerberos

    Kerberos Gearhead

    Katsuritoivomuksen voi kyllä esittää, mutta ei sitä "valita" voi :soosoo: , se on sitten miehestä kiinni kuinka toivomuksiin vastataan, mutta aseman tietysti voi jokainen valita mielihalujensa mukaan :wink: .
     
  18. Ck

    Ck Gearhead

    Meidän asemalla kyllä joitakin toivomuksia katsastussedästä esitetään ja jos ei suurempaa ruuhkaa oo niin kyllä ne yleensä myös toteutetaan. Että jos mun nimi lukee lapussa niin kyllä mä sen yleensä katsastan :)
     
  19. mke77

    mke77 Gearhead

    kyl se on niin et sinä ketä sen auton sinne vie, olet asiakas. joten saat myös valita et: toi mies ei katsokkaan mun autoa, mut toi toinen mielellään!!! ja tää on taivahan tosi!!

    ...ite joutusin yhtä "wannabee-kaikki-yli-10vuotiaat- hylättään" -katsastusmiestä kouluttaa!! huusin pihalta kun vuoronumero kilahti näyttöön:" en mää tun sun asiakkaaks!!!" vuoden tätä kesti niin rues olee näyrää poikaa tämä katsuri :rotfl: työn puolest ku joutuu käymään hiukka usseemmi kun normi pulliaiset :-?
     
  20. Make.S

    Make.S Gearhead

    Löytyy lappu missä kerrotaan valonläpäsystä, mihin autoon laitettu ja oikein alareunassa teksti että pitää näyttää autoa katsastaessa, tummennus tehty sprayllä tai vast. ei kalvolla. Meinaan kyllä vielä selvittää tota tummennus juttua.
     

Kerro tästä muillekin!