c10 Crew cab 78-87

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja cb125twin, 29.4.2010.

  1. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    eli tuollaista ei ole tehtaalta lähtenyt mutta onko kukaan tehny ja onko joku kantavuus esteenä? ei kai sen tartte yhtä painava olla kun c30 kun runkokin on erilainen ja voihan sitä hyttiäkin kai hiukan samalla keventää. runkoa väkisin joutuu pidentämään jollei sitten siirrä vaan lavaa taaemmas ja pidä taka-akselin paikallaan... :oops:
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Kantavuus taitaa hävitä istuinpaikkojen myötä. Joskus 1990 tuli pikkareihin kantavuusvaatimus pakettiautoverotuksen vuoksi. Minimissään 600 kg pitää olla kantavuutta. Isolohkollinen C10 on hiina ja hiinä tuon kanssa. Selvitä onko autosi tuotu ennen 1990 kesäkuuta ja koskeeko sitä tuo 600 kg kantavuusvaatimus rahdille? (Toi kantavuusvaade tuli luultavasti niiden Camaro-pick upien takia?)

    Kas kun kolme istuinpaikkaa lyödään autoon, ne syövät aika siivun tavarakantavuudesta.

    Jos hyväksyisivät sulle siihen esim. c20:n taka-akselin ja jouset, joilla saisi taka-akselin kantavuutta ylös? Mutta ei se kekkoslovakiassa voi olla noin helppoa?

    Seuraava ongelma on se "lex-Timangin" mukana tullut lavan minimimitta 185 cm.. Verottomuuden ehtona.

    Tietysti jos autoa ei ole leimattu koskaan Suomeen sen voi sitten samantien rekisteroidä M1 -ha:ksi? :odroll:

    Kotimaassa olevan verottoman / matalaverotetun pakun kohdalla se kantavuus/ lavamitta on se ongelma.

    Tervetuloa Suomeen rakentelemaan, jossa edes vanhaa jo verotettua/ verottamatonta autoa ei voi verottaa halutessaan uudestaan nykypäivän käypään arvoon. Kirveellä olisi töitä.

    Jos vanhojen verottomien pakujen verottaminen nykypäivän arvon mukaan sallittaisiin, siitä hyötyisivät kaikki. Köyhä valtio saisi rahaa, joka jää nyt saamatta, koska kukaan ei verota +20 v pakua sen uutuusajan verolla 8000-12 000€!. Samalla harrastajat saisivat harrastaa, ja vanhat osat ja autot tulisivat ympäristöystävällisesti kierratykseen..
     
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mulla oli 2+4 hengen Scottari. Siinä oli hyttiä jatkettu, ja lavaa lyhennetty.
    Lava oli muistaakseni just sen 185cm.
    Lavakatteena mulla oli siinä välillä blazerin takakatto.
    Tuolla jotain kuvia siitä: http://kuvablogi.com/blog/9390/7/
     
  4. JanneB

    JanneB Gearhead

  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Heh, R/V koppanen "Lumivyöry", siisti ! 8)

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2351302.jpg

    [​IMG]
    Vertaa yhtäläisyyksiä tähän oikeaan Avalanche:n...aika paljon samaa, takaovi puuttuu.
     
  6. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    saako ton kopin pidennyksen tehdä ominpäin ilman konttorilla käyttämistä? (korin kiinnityspisteitä joutunee muuttamaan?) kun eihän siihen lisäpenkkejä tule. katolle vois taputella 123 mesen orggis liukukattoluukun...

    paljonko saisi peräylitystä lisätä ílman muutoskatsastusta? vrt mattolaiturit lintoissa...
     

Kerro tästä muillekin!