Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. MKultala

    MKultala 3rd gear

    Minä en koe tarvitsevani levikkeitä 315 pyörillä ja vakiovanteilla, takapäässä nuo on kaaren sisällä ja etupäässäkin kulutuspinta on sisäpuolella. Renkaan kyljestä linjarilla mitattuna etupäässä n. sentin yli. En tuota aiemmin edes huomannut, mutta tarvi äsken mitata, kun olisin suoralta kädeltä väittänyt että kaaren sisällä on reilusti. Mihinkään ei ota kiinni vakioalustalla, ellei sitten jossain äärijoustotilanteessa. Voihan siitä joku pilkunviilaaja tai pihtarin vaimon omaava inssi hylätä, mutta se on sen ajan ongelma.
     
  2. JariV

    JariV 2nd gear

    Joo-o, olis sit tuulilasi vaihettu. Ei oo niitä mukavimpia hommia. Tiivisteleikkurilla pääsee melko hyvin leikkaamaan mutta on tosiaa Totske käyttäny kovia aineita ja paljon, ei puhettakaan et olis lähteny ehjänä irti.

    Tuulilasin "listat" eli reunat ja ylälista ei oo tarkotettu uudestaankäytettäviksi mutta kun varovasti ottaa irti niin pystyyhän ne käyttämään uudestaan toki ellei tehdas oo tunkenu paljoa lasiliimaa sinne väliin, kun ne liimataan kiinni samalla kertaa kun lasi laitetaan paikalleen. Mitään kiinnikkeitä ei tartte varoa, tää reunuslista on paikallaan vaan siis reunahuulloksella ja lasiliimalla ja osaks saa varovasti repimällä irti ja osan joutuu puukottamaan.

    Tästä siis muille asiaa funtsiville pikku tietopläjäys eväiksi.
     
  3. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    mittaristo

    mites tuo rotken mittaristo... mitäs se tippakannun omaava mittari kertoo, onko öljynpaine?? itelläni aina hiukan yli puolenvälin/+40...

    ja tuo koneen veden lämpö on aiheuttanut keskustelua, niin mikä olis semmonen normi lämpö näillä? varmaa 80-90 astetta...

    mitäs mittareita kannattaa lisäillä? ahtopaine on jo...
     
  4. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Eritoten jäi tämä kohta kaivelemaan??? " Koukun voimien kannaltahan on ihan sama, onko kärry vai auto liian painava."

    mistä se kärry tietää vetääkö sitä esimerkiksi vaikka täysperävaunu rekka tai nissan mikra??? ja jos kärry on painava niin kyllä kai se käy enemmän koukun päälle kuin että jos vetoauto on painava :eek:
    Ei aina kaikkee ehkä ymmärrä ku on maalta :x
     
  5. villeri

    villeri 2nd gear

    pitäkäämme 5.9sekunnin hiljainen erään bemaristin vuoksi joka luuli liikoja 1.9litraisesta moottoristaan. vaikka tuo rautakasa ei kulje kun alta puolitosta sataa niin ei se bemari silti ylämäkeen tullu ohitte. piti erästä tuttua kohelia muistuttaa taas aamulla että ei oo kiire mihinkään. :poff: :poff:
     
  6. huapala

    huapala 2nd gear

    ootko ylpee saavutuksestas?? :poff: :poff:
     
  7. villeri

    villeri 2nd gear

    en sen kummemmin mutta ohan se hauska että sen pemarikuskin vit#*#*# :mad: :mad: :mad: :mad: oli taattu. tuli vielä saman tehtaan pihaan kun mitä minä ja taatusti kerkes töihin vaikka joutu kaahaamiseltaan ajaan muutaman kilometrin 80kmh kun ei ollu mahdollista ohittaa...
     
  8. huapala

    huapala 2nd gear

    pienestä ne ilot irtoo kun on 3 sekunttia ennen toista työpaikalla.. :rotfl: :rotfl:
     
  9. villeri

    villeri 2nd gear

    saanen tarkentaa että toi pemari paino lopuks vielä keltasilla ohitte ja se oli sen karvan verran ennemmin työmaalla vaikka miten kaahas :lol: :lol:
     
  10. MKultala

    MKultala 3rd gear

    Ei kuulukaan ymmärtää, laskukaavat kun on direktiiviin 94/20 kirjoitettu. Tarvittava D arvo tulee kaavasta:
    D = (T x C)/(T + C) x 9,81

    T=Vetoauton suurin teknisesti sallittu massa
    C=Keskiakseliperävaunun suurin sallittu yhteenlaskettu akseleille kohdistuva massa

    Muuten, termi rekkahan tarkoittaa oikeasti puoliperävaunua (pelkkää vaunua), vaikka sitä puhekielessä ja mediassa käytetään virheellisesti kaikenlaisista yhdistelmistä
     
  11. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Täälä viety yhen 700 sarjan V12 koneisen päänahka, en minä mut yks toinen, ei kestäny jannu paljon vittuilua kun kysyttiin et eix tolla pysy edes kuorma-auton perässä, tai siis kyllahan sillä perässä pysyi :poff:

    Lyhytlavanen kolmoskoppanen vei....
     
  12. Dotke

    Dotke 1st gear


    Onko nuissa vanhemmissa pienemmät välitykset vai miksi ei kulje enempää?
    Oma -03 menee mittarin mukaan tasan 200.
     
  13. xterror

    xterror 3rd gear


    Niinpä....samat on halkeamat,onneks tänään pitäis tulla uusi laturi.
     
  14. villeri

    villeri 2nd gear

    mulla ottaa moottori vaan sen 2700rpm vedossa kun ei ole pumppuun laitettu jousia. perävälitys on 4.10 ja ylivaihteenvälitys on 0.69. 140kmh tuo ottaa kun täydet polkee. ehkä juuri 145kmh
     
  15. xterror

    xterror 3rd gear

    Nysse taas lataa, ei o latausviisari noin ylhäällä ollutkaa kokoaikana kun tuo pässi on mulla ollut...mitähän lie menee seuraavaksi :lol: ?
     
  16. ttl13

    ttl13 1st gear

    Ram -03 alkuperäinen radio kuuluu huonosti. Voisko johtua siitä, että hakee parittomia taajuuksia... muistelen kerran aikaisemmin. että ulkomailta ostetussa radiossa oli oletuksena nämä parittomat taajuudet ja piti jotain näppäilyjä tehdä, että sai käyttöön parilliset taajuudet... ken tietää kertokoon.
     
  17. torre

    torre 1st gear

    Loppuviikon meidän rami toimii korinoikasu robottina :)
     
  18. Seal

    Seal 1st gear

    Eikös kellään ole Ramissa vetopainoja otteessa?
     
  19. Krustikroki

    Krustikroki 1st gear

    Eipä kai,uudempiin pitäis kai olla vaihteeksi e hyväksytyt koukut ym, mutta mun käsittääkseni ei oo ees markkinoilla moista koukkua. Niimpä tein sitten ite ja kattelen kauan saa kiskoa sillä. :poff:
     
  20. Tojander

    Tojander 1st gear

    minun -06 sallitut vetopainot lukee kuskin ovenpielessä..... Katsastusmies näytti tarran kun kysyin paljon saa kiskoa.
     

Kerro tästä muillekin!