oldsmobile 1960

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja dillinger, 12.4.2010.

  1. dillinger

    dillinger 1st gear

    itse omistan neliovisen lippakatto version. olis kiva saada tietoa autoista ja omistajista, ja jakaa tietoa esim osista ja niiden saatavuudesta
     
  2. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Mullapa on pillerikapselit jouten kyseiseen autoon ;)
     
  3. dillinger

    dillinger 1st gear

    onpas hilijasta tällä saralla :eek:
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ei taida ihan vaivaksi asti olla 60:siä. Ei tule mieleen kuin yksi valkoinen (muistaakseni 2-ovinen) jossain Oulua pohjoisempana. On kyllä yber-hieno perän muotoilu siinä 8)

    Vierailehan www.oldsmobile.fi , vaikka en muista onko jäsenistöllämekään yhtään 60:stä.
     
  5. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Raahessa punavalkoinen 2D HT 98.
     
  6. met59

    met59 Gearhead

    Aikanaan 90-luvulla omistin 2d HT super 88:n, kuulemma autoa entisöidään parhaillaan jossain Helsingin seudulla.
     
  7. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Joensuun tienoilla oli ainakin 80-luvun lopussa valkoinen 98 4d Sedan, onkohan vielä? Se oli siis ennen kuin moista olisi voinut tuoda uustuontina, siis Suomiauto? Lappeenrannassa oli musta-valkoinen 98 2d HT, sitten muistan pari 88-avoa (toinen Turkista tuotu, siitä on ollut kuvia joskus Mobilistissa) ja toinen lievästi kuluneen oloinen on ollut Forssassa. Sitten Helsingissä olen kuvannut vihreä-valkoisen 88 4d Sedanin.
     
  8. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Tällainen tuli kuvattua Vaasan torilla 17.6.1989: [​IMG]
    Oli muistaakseni kokkolan suunnalta kotoisin..? :)
     
  9. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Onkos tuo se sama josta tuli myöhemmin mattamusta matalakiitäjä?
     
  10. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Mihinkähän se AVK:lla ollut joutui?
     
  11. B 50

    B 50 Gearhead

    La näin Tampereella 2dht:n purettuna isompaa huoltoa varten. Täällä meidän kylällä on ollu 4d sedan kai jotku 15v, ellei ylikin. Tai kävihän se(ja sen omistaja) välillä pohjanmaalla. Punainen punavalkoisella sisustalla.
     
  12. E.P.

    E.P. 1st gear

  13. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    IC vaikuttaisi Suomi-autorekkarilta.
     
  14. dillinger

    dillinger 1st gear

    täällä rovaniemellä on tämä mun neliovinen ja yks avo. molemmat samassa tallissa. se valkea 2 ovine tuli jostain päin etelää kemiin joku vuosi sitten mutta tainnu senki jäläkeen vaihtaa paikkakuntaa
     
  15. Jonssi

    Jonssi 3rd gear

    On aidosti suomi-auto. Ollut Tampereen yössä/illassa/päivässä/aamussa liikenteessä jo 80-luvun puoliväliltä saakka.

    Tarina autoon liittyen:
    Kuskina ollessani meni hermot liikenneruuhkaan. Tein "Blues Brothers"-tyylisen lähdön, eli vaihdekeppi rivakalla liikkeellä ala-asentoon ja sitten kaasupohjaan. Samalla hetkellä välähti, että tossahan on erilainen vaihdekaavio ja pakki onkin siellä alimmassa pykälässä. Jäi muutamasta sentistä kiinni ettei takana ollut bussi joutunut lunastukseen.

    TheJonssi
     
  16. 64c10

    64c10 3rd gear

    Mulla oli Dynaaminen 88 neliovi tolppana -80 luvun lopulla. Kärry oli tuotu vuonna -87 uustuontina ja olin auton ensimmäinen varsinainen omistaja suomessa. Olosuhteiden pakosta jouduin luopumaan olsmosta -88 syksyllä, vieläkin ..tuttaa auton pakkomyynti :( . Auto meni Sulan alueen jobbarille ja lopulta päätyi aikansa jenkkiauto "mekkaan" Hallivuoren autoon myyntiin. Rekisteri nro. oli NHR- jotain. Siihen katoaa kärryn jäljet. Tekniikkana oli 371+Hydramatic, tehostajatkin löty. Väri oli auringon polttama vaalean vihreä, vastaava kuin Leppäsuon autossa. Sisusta vihreä valkoinen.. Jos joku tietää autosta jotain ois kiva kuulla. Kuviakin autosta löytyy jos nykyistä omistajaa kiinnostaa...
     
  17. [RM]

    [RM] Gearhead

    ahvenanmaalla näin 07 keväällä vihertävän 4-ovisen -60 oldsin. jostain pitäs löytyä kaukaa otettu kuvaki.
     
  18. 64c10

    64c10 3rd gear

    Mielenkiintoista..Mahtaisko olla sama kiesi?? Selittäis miksei autoa ole vuosien saatossa missään näkynyt jos oli vielä paikallisissa kilvissä. No, voihan olla että auto on tuhoutunut tai makaa jossain ikuisuus projektina... Laita kuva nähtäville jos viitsit. :)
     
  19. dillinger

    dillinger 1st gear

    [​IMG]
    tässä kuva minun autosta,, auto oli minulle tullessa 394+hydramatic tekniikalla, joka vaihdettiin huonokuntoisuutensa vuoksi 305+th700 pakettiin
     
  20. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Että se on nätti!
     

Kerro tästä muillekin!