Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kane

    kane 1st gear

    Tuommoisia samanlaisia lediversioita duunikaveri upotti Silverado 2007 takalamppuihin.
    Eteen umpion sissän Hellan vastaavia projektori vai mitänimeltään ovat. Onko sullakin Mikke Hellan etuvalot?
     
  2. mikke20

    mikke20 Gearhead

    hellan 50mm rojektorit nokalla niihin ku sai asennuskehyksen korkeudensäätömoottorille ni tuli sekin lain kohta täytetyä
     
  3. muiluttaja

    muiluttaja 1st gear

    valot

    On tyylikkäät mutta led valoissa on se huono puoli että talvisin ledit eivät pidä valoja auki lumen pöyhiessä auton takana kun taas vanhat hehkut sen tekevät, osittainen turvallisuusriski?
     
  4. lt50

    lt50 2nd gear

    Nyt on ensi metrit uusitulla laatikolla ajettu. Ihmettelin aikaisemmin jos kuluneen laatikon oireet huomaa, en kysele enää, sen huomaa. Ensimmäinen yllätys oli kun laittoi pakin päälle, eikä sitä seurannutkaan tavanomainen "rysäys" vaan juuri tuntuva pieni heilaus. Eteenpäin vaihtoi ennenkin pehmeästi, mutta nyt jos mahdollista, vielä paremmin. Ja tuntuu kuin luistoa pienillä nopeuksilla olisi vähemmän, kaiken kaikkiaan huomattava muutos. Suurkiitos Mudracerille.
     
  5. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Re: valot

    Teree !

    Ompahan ollut useamman vuoden LED takakavalot , eikä koskaan ole vielä valot umpeen muurautuneet. :wink: Lisäksi ovat niin paljon kirkkaammat , että näkyy varmaan mahdollisen ohuen lumi/jääkerroksen altakin.
    Josko perän muoto olis selainen tai valot kovin alhalla, niin voisi umpeen muurautumisen riski olla suurempi, vaan näissä ei sitä ongelmaa ole. :poff:
     
  6. kane

    kane 1st gear

    Kaverin Duramaxissa se hellan motikka liikuttaa koko umpiota lain vaatimalla tavalla :rotfl: Aika mukavan näköinen paketti kun 2+3" korotusta ja takana rolled pan. Ei crewcabi pitkällä lavalla näytä niiiiiiin pitkältä. Melkeimpä paremmalta kuin lyhyellä lavalla :eek: :rotfl:
     
  7. kime67

    kime67 1st gear

    ABS häiriö

    Olipas tarkka katsatussetä ku kysy että onkohan joku irrotanu ABS valon polttimon? :oops: :oops: .No joo tulipahan kokeiltua!Mutta se siitä,ja vika tiedossa,oikea etupyörä(code 21).johdot on ok(tarkistin mittarilla boksilta pyörään asti).Ilmeisesti sensori kaput.Olisko kellään hyllyssä vai tilaanko Rockautosta?
     
  8. kime67

    kime67 1st gear

    Re: ABS häiriö

     
  9. kime67

    kime67 1st gear

    Ai niin

    Se toinen vika,en muistannu ku toi härveli on seissy tossa tallissa puolisen vuotta.Sytyttää sen kuuluisan servise valon jossain vaiheessa 60-80 kmh.Mutta sammuu heti kun hellittää kaasua (Pumppu on uusi n.5000 km,sama FSD,siirtopumppu en muista mones.)Ei tiputa tehoa.Jos jollain tässä Kausalan lähellä kaapelit niin Tulisin kattomaan mikä vikana?Hyppylankatesti ei ainakaan ilmoita mitään.
     
  10. kane

    kane 1st gear

    Re: ABS häiriö

    eli siis varmasti anturi sökö? kun sattui semmonen abs laatikko kerran jossa tietsikka viallinen kun herjasi etupyörää anturin ollessa ok.
     
  11. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Re: ABS häiriö

    Mulla ei toiminut hukkaportti kun teki tota samaa, eli ahtopaine tunnistin teki hälytyksen. Virittelin jousipuristeisen hukkaportin, niin lopetti ses valo palamisen.
     
  12. Samick

    Samick 1st gear

    Tuli myytyä chevy kun tarvitsin lisää henkilöpaikkoja.
    Hieno auto, pieniä "vikoja" mutta jäi silti hyvä makusuuhun.

    Hyviä jatkoja kaikille harrastajille!

    Ps. Laitan myyntiin hankkimiani osia mitä en kerennyt asentamaan, eli
    Walbron uusi ja tehokkaampi siirtopumppu ja hehkut
    6.5 td koneisiin

    Yhteensä 200€ + postikulut


    Lisäksi jäi pyörimään talliin 22" zenetin kromivanteet renkaineen edullisesti lähtee nekin (huom jako 6 pulttinen)
    1000€

    :D :odroll: 8) 8)
     
  13. Josako

    Josako 1st gear

    Terve onko joku rakennellut Silveradoon vm.2001 E-hyväksyttyjä ajovaloja.Mistä tilanneet osia ja mitä tulleet maksamaan?Omassa silveradossani on air liftin ilmajouset jotka ovat viimekatsastuksessa riittäneet valojen korkeus säädöksi mutta en ole varma riittääkö enään onko jollain parempaa tietoa asiasta.
     
  14. Rommi109

    Rommi109 1st gear

    6,5 td alipainepumppu

    Tere,

    Vaihdoin tuossa äskettäin -96 Suburbaniin alipainepumpun vanhan lopetettua alipaineen tekemisen. Otin vanhasta hihnapyörän ja se otti irrotusvaiheessa hieman itseensä. Se on kyllä paikallaan nyt uudessa pumpussa ja toimii mutta mielestäni siinä on turhan paljon heittoa eli vipattaa. Ei satu kellään olemaan ehjää hihnapyörää tai voisiko joku kertoa löytyykö Suomesta jostain liikkeestä. Pelkän hihnapyörän tilaaminen Amerikasta tulee liian kalliiksi. Southwest Tradessa ei ollut. Auto siis vm-96 Suburban 6,5 td.

    t. Rommi109
     
  15. rhuttune

    rhuttune 3rd gear

    4WD Suburbanin etuakseli reistailee.

    Hyvät "kanssa kärsijät" eli Suburban omistajat. Eli nyt olisi taas erikoinen ongelma -93 4WD Subben etu-tasauspyörästön kanssa.

    Aihetta on jo aikaisemmin setvitty toisella palstalla ja vian syy sen kuin tarkentuu.

    Vika: satunnainen metallinen "jyrinä" etuakselistossa. Ilmestyy/voimistuu vasemmalle käännettäessä ja häviää voimakkaasti oikealle käännettäessä.

    Syytä haettiin iskareista, pyörän laakereista ja vetonivelistä, jotka ovat nyt tarkistettu ja kunnossa. Tämän jälkeen vika jäljitetty tasauspyörästöön ja tarkemmin sen sisällä etuakselin kytkentämekanismiin 4 vetoa päälle/pois kytkettäessä.

    Eli metallinen jyrinä esiintyy vaan takavedolla ajettaessa. Jyrinä loppuu välittömästi, kun 4-veto kytketään päälle. Kun palataan takaisin takavetoon, niin jyrinä alkaa uudestaan kun käännytään voimakkaasti vasemmalle...

    Paras arvaus on että etuakselin kytkentämekanismi jää jotenkin laahaamaan päälle. Akselin sähköosat (kytkentä solenoidi ja se toinen katkaisija ovat uudet ja toimivat hyvin). Perän sisällä täytyy olla jotain pielessä. Olisiko kellään ensikäden tietoa/räjäytyskuvia etu-tasauspyörästön toiminnasta?

    Erityisesti kiinnostaa minkälaista mekanismia tuo kytkentäsolenoidi siellä perän sisällä liikuttelee?

    /Hude
     
  16. Arska63

    Arska63 1st gear

    Re: 4WD Suburbanin etuakseli reistailee.

     
  17. Hei osaako kukaan sanoa, mten etujarrulevyt saa irti. Pyöränpultithan on kiinni jarrulevyissä? Jarrulevy on ainoastaan vetoakselin päässä kiinni? Elikkä pienellä hakkaamisella pitäisi irrota... vai?
     
  18. Panze

    Panze 3rd gear

    Re: 6,5 td alipainepumppu

    SWT,n Tampereen toimipisteessä on yksi. Tai oli ainakin pari viikkoa sitten vielä.
    Ainahan se rikki menee jos ei oo oikeeta työkalua :rotfl:
     
  19. kane

    kane 1st gear

    Taustapuolelta ne 4 pulttia irti, vetarin mutteri pois ja jarrusatula. Jos 95 ja tuoreempi niin varovasti absipiuhan kanssa. Lähtee siis navan kanssa irti. Ei irtoa hakkaamalla :wink:
     
  20. moonchild

    moonchild 1st gear

    Mistä, keltä tai onko tietoa. Nyt pitäs löytää 95 suburbaniin ilmastoinnin putket eli kaikki ovat ilm. samaa pakettia ja haarautvat kompuralta tulipellille, kuivaimelle ja keulaan coolerille.
     

Kerro tästä muillekin!