Liimalasin irroitus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja tarmo68, 27.2.2008.

  1. Vilu_86

    Vilu_86 3rd gear

    Noitahan mäkin duunissa käytän kun pystyy. Lähtee lasi nopeesti irti jos on kunnollinen terä. Wurthin terät ainakin on omasta mielestä ihan hanurista, tehty liian pehmeestä teräksestä. Parhaimmillaan oon saanu kolme noita wurthin teriä poikki tai väännettyä kun irrottanut uudesta autosta lasia.
    Meillä muistaakseni Kentin toimittamat kamat duunissa. Hyvin kestää yksi terä monta kuukautta lähes päivittäisessä käytössä, kun välillä pyyhkäsee terän viilalla siistiks.
     
  2. jeddah

    jeddah 2nd gear

    Jepjep tulihan tänään kokeiltua tuota nelikulmaista oikeata lasinirroituslankaa.... Ja seuraavalla kerralla varataan todellakin taas kitarankieliä :-?
    Kaks tuntia tapeltiin Mercuryn ikkunan kanssa, lähti sentään ehjänä..
     
  3. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    ite otettiin ihan sillä rautalangalla..
     
  4. Quest

    Quest Gearhead

    Punottua siimaa voi myös käyttää, hyvä vetolujus, kalikat päihin ja hinkkaamaan, ei mee yhtä hyvin kuin 4 kulma rostislanka mut on halpaa

    edit kirjootusvirheet piä kipiänä
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ohut vaijeri
     
  6. Prospect

    Prospect 1st gear

    Elikkä lasit lähtevät todella kätevästi kitaran kielillä.. Irroitin kolmella kielellä kaikki lasit autosta.
     
  7. janzamar

    janzamar 1st gear

    Itte oon myös jonkun fileerausveitsen kannalla..
    ei menny lankojen kanssa kuin hermot kun
    vasta irrotettiin Sierrasta lasia,rikkihän se meni kun kaveri autto ihan vaan pikkusen ruuvarilla alareunasta :lol: ..eli hajoaa melkein ajatuksesta ihan tosissaan. Mattoveitsillä sitten irrotettiin ja 75% oli jo hyvällä menestyksellä irti.
    No,uutta yritystä odotellessa,kun nuo purku-Sierrat ehjällä tuulilasilla
    tuntus olevan aika harvinaisia ainakin täällä Porvoossa päin..
     
  8. JPeltsi

    JPeltsi 3rd gear

    Pitäkää ne ruuvarit (ja kaverit) kaukana laseista, menee väkisin rikki vaikka kuinka vähän auttaisi :)

    Mattoveitsellä olen yhden lasin irrottannu, toista kertaa en taida siihen ryhtyä.
     
  9. jc

    jc 1st gear

    chargerista otin takalasin irti kitaran kieli on hyvä siihen se menee vaan helposti poikki kun hankaa lasia ja pelitä vasten hitsaus langkalla menee kans
    mutta se ei kans kestä
     
  10. lasi

    hyvä nartsa läpi siitä saa kunnon otteen ja toinen patu toisel pualel sit vaa vuorovetoo nitkuttamaan ja vot ! tällä lähti machin klasi helposti aikoinaan.
     
  11. Porsas

    Porsas 3rd gear

    mikäs on sellainen myrkky jolla lasista sitten saa liima ja tiivistejämät pois mutta ei vaurioita lasia ?
     
  12. Beornegar

    Beornegar 3rd gear

    Liimanpoistoaine? Wurthilla on ainakin hyvää kamaa
     
  13. Harald

    Harald 1st gear

    Rautakaupasta ksyleeniä,on liimanpoistoon tarkoitettu.Eikä vahingoita lasia.Maalipinnoille voi tehdä kyl huonoo.Kannattaa kokeilla johonkin näkymättömään paikkaan jos maalipintoja tarvii putsata
     
  14. juupa_juu

    juupa_juu 1st gear

    kyllä se näin on että jos tarttee ehjänä irrottaa niin sillon se nelikulmanen rosterilanka on kaikkein paras mitään vetorautaa sinne lasin ja korin väliin on turha ees yrittää menee rikki ja sekin vaan siitä syystä että korilaippa ei oo koskaan suora eli siellä voi joissain kohdissa olla 1mm liimaa ja joissain kohdissa 5-7mm (se joka sinne kuuluis) ja vetoraudan terä on noin 2,5mm paksu ja millään ei saa lasia nostaa korilaipasta ulospäin! kaikkein paras on työntää lanka alakulmasta lasin ja korin väliin ja edetä ylöspäin sahaten toinen jannu ulkona ja toinen sisällä.kun yläreuna on pystyjä myöten irti niin teippaa lasin yläreunasta kattoon jonka jälkeen irroitetaan alareuna tämäkin vaan siitä syystä että voi hippasen vituttaa ku lasi on irti ja "tipahtaa" alareunan pellin päälle paskaks. Ja se kuumailmapuhallin juttu toimii ehkä sillon kun on kyseessä liimanauhalla kiinnitetty lasi eli sellasta mustaa "sinitarraa" paras konsti poistaa vanhat liimat lasista on (uusi) mattopuukon terä lasin mukasesti ilman että terän kulmat koskee lasia ja kaikkia liimoja on turha ees poistaa ku siihen joutuu kuitenki laittaa primerin tai activaattorin riippuen liimasta ja aina uudelleen asennettaessa laittakaa joka nurkkaan ja keskelle väh.5mm kork.7mm kumista tai solumuovista korkopalat korilaipan sisäreunaan niin että siihen mahtuu 10mm liimapalko palan ja reunan väliin on vitun paljon mukavampi irrottaa seuraavalla kerralla eikä mee niin herkästi rikki nimim:12vuotta alalla
     

Kerro tästä muillekin!