omituiset viat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja pällinkutka, 12.5.2010.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mulla on melkein joka vehkeessä sama ominaisuus. Oon ittelleni selittänyt sitä sillä, että kun auto kääntyy, niin se ilma siellä sisällä välttämättä ei ja sit on ne ikkunalle puhalletut kuumat ilmat pöllähtäneet naamalle.
    Vähän sama kun että yrität pyörittää vesilasissa olevaa vettä kääntämällä lasia varttikierroksen :lol:
     
  2. rane58

    rane58 Double Gearhead

    :soosoo: -Elä nyt tommosia puhu, rupeevat tosissaan niitä purkamaan! :eek:
    Ja sitten ihmetellään: miksi kone keittää/käy kuumana..? :odroll:
     
  3. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No ite on poistellut, eikä se sen kummemmin o kuumentunut.
    Ainoa mahdollinen hyöty siitä tunnelista on että ei kännissä olevaa konetta kurkkiessa niin helposti tipu työkalut tai muu tavara ropelin takaisin viskattavaksi. (mutta kun putoaa sinne tunneliin, niin on työläämpi kerätä talteen kuin että pääsisi suoraan putoamaan maahan...
     
  4. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Re: .

    No eipä oikeastaan kun tuossa ei varsinaista relettä olekkaan kun on semmosella elektronisella rasialla ohjatut valot ja ohjausboksi on vaihdettu.
     
  5. jykä-68

    jykä-68 1st gear

    mulla oli joskus jossain kikkareessa sellainen jännä ominaisuus että jos auton sammutti pitkät valot päällä ne jäi palamaan eikä sammunu millään.mutta muutenkin mä aina vaihdan lyhyille ennen sammutusta niin ettei se haitannut sen kummemmin,ja siis muuten kaikki toimi hienosti ja oikein
     
  6. Arskasuuri

    Arskasuuri Gearhead

    Tuolle vialle on olemassa täysin järkeenkäypä selitys:

    - Ruiskupumpussa (tai muualla siirtopumpun jälkeen) pieni ilmavuoto joka sallii polttoaineen valua takaisinpäin kohti tankkia. Kokemus moisen kanssa opetti olemaan pysäköimättä noita diisseleitä ylämäkeen.. :D
     
  7. PauliP

    PauliP 1st gear

    Viides vaihteisto asennettu ko. autoon ja aloin vähän ihmettelemään kun loota oli niin kuuma ettei kättä voinut turbiinikotelossa kiinni pitää 5km säätöajelun jälkeen. Oli erillinen uusi öljynjäähdytin syylärissä kiinni ja uudet metalliputket mutta syyläri oli niin kuuma että kuumensi myös lootan öljyt eikä ainakaan niitä jäähdyttänyt.
    Visko ei toimi ilman tuulitunnelia. No eipä tämä nyt loppujen lopuksi mikään outo vika ollutkaan.
     
  8. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    mie oon yrittäny vältellä konepellin avaamista silloin ku kone on kännissä.. ne on sillon vähän arvaamattomia. heittelee just työkaluja ja kaikkee.
     
  9. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Kavereilla autoissaan lämpöongelmia, nyt laittavat "tuulitunneleita" takaisin. :wink: -Jotkut heittäneet ne jo roskiin, käyneet romiksilta ostamassa uudet... :odroll:
     
  10. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ^^kyseessä mitä ilmeisimmin ns. umpitunnelikone :rotfl:

    edit. tuli muuten mieleen, että olen antanu sammuneellekin koneelle joskus viinaa :eek: ei ollu varmaan reilu temppu :soosoo: vähän sama, jos ihminen olis syttyny tuleen ja antais sille niin paljon viinaa, että se sammuis :poff:
     
  11. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Tuommoseen johtopäätöseen tulinkin, toki vasta auton poismyymyisen jälkeen :lol: Jos olis ollu leimaan pitempi aika, niin olis ehtiny perehtyä asiaan vähän tarkemmin. Paha sinänsä valita, kun kämpän piha on ylämäki :lol:
     
  12. J.M

    J.M 1st gear

    oli tuossa töissä yksi rellu mikä ei välillä lähteny käyntiin.
    kuljettajien mukaan vaihdekeppiä (automaatti) rampatessa edestakaisin auto
    pärähti käyntiin.(näin tämän itsekkin)
    vika sitten löyty pitkä tutkinnan jälkeen viallisesta ka-asentotunnistimesta,eli se vaihdekeppi ei liittynyt asiaan miteenkään.mystistä
    :D
     
  13. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Tulipa mieleen yks itseaiheutettu outo vika. Vaihdoin Camaroon uuden soittimen. Johdot oli valmiit ja soitin pelitti joten meinasin lähteä ajelulle. Kääntö virtaavaimesta ja ei tapahtunu mitään. Pitkän pohdiskelun tulin siihen johtopäätökseen että vian on oltava vaihdekepin(automaatti tämäkin) asentotunnistimessa. Purin konsolin ja huomasin että soitinta asennellessa olin nykässyt soittimen takaa kulkevan kepin johtosarjan liittimestä irti..
     
  14. W201

    W201 3rd gear

    :D Olisit peruuttanut auton pihaan, niin sitten ois ollu alamäki :D
     
  15. kalevi

    kalevi 3rd gear

    Kaveri pyyhkäs mitsu evo 6:sen kyljellee peltoo.
    Sit ku oli auto korjattu ja maalattu, ni heti ku laitto virrat päälle ni pyyhkijät suti täysillä, eikä sammunu ennen ku otti virrat pois.
    Lopulta vika löyty takakontissa sijaitsevasta kusipojan moottorista.

    Oli litistyny ulosajossa sen verran että moottorista oli pullahtanu pääty ulos ja hiilet lentäny huisvittuu. Kaveri oli vaa painanu kannen takas. :lol:

    Ei iha heti tullu mielee ettii vikaa takakontista :oops:

    En tiiä miks vaikuttaa tollei, mut heti ku viilas jostai rälläkästä hiilet sinne, ni johan toimi.
     
  16. jaketin

    jaketin Gearhead

    Duunikaverin audi kävi hieman huonosti ja vei auton huoltoon. Tämä korjaus kesti oman aikansa. Syyksi huonoon käyntiin paljastui se, että aurinkolipan peilin valo oli oikarissa :eek:
     

Kerro tästä muillekin!