buick 430 yskii/ paukkuu välillä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jjh82, 26.4.2010.

  1. jjh82

    jjh82 1st gear

    eikö kellään ole tietoo etuvastuksen resistanssista???
     
  2. Ola Pallonivel

    Ola Pallonivel 1st gear

    Haet tai tilaat US-Partsista uuden puolan ja etuvastuksen. Ovat varmasti sitten yhteensopivat. Unohda jotkut ooppeli-tojota-volkkari-ym. puolat ja vastukset tai niiden sekoitukset.

    Kytkentä: Puolan (-) menee jakajaan kärjille. Puolan (+) etuvastukselle ja sen vastuksen toisesta päästä "ign" (+). Siis sellainen (+) joka tulee kun käännät virrat päälle. Tällä kytkennällä auto pysyy käynnissä.

    Startatessa "ohitetaan" etuvastus. Tuot siis siihen puolan (+) napaan sellaisen herätevirran startilta joka ilmestyy vain avaimen "start"-asennossa.

    Tämä etuvastuksen ohitus on koko etuvastuspuolan juju:
    Puola saa ikäänkuin ylijännitettä, jolloin kipinä tehostuu. Ilman tätä
    tehostusta kipinä hyytyy kun startti pöllii kaikki sähköt.
     
  3. !VivaLaTigra!

    !VivaLaTigra! Gearhead

    Mun 68 Buickissa se etuvastus on siinä johtimessa mikä menee virtalukolta puolalle, tunnistaa siitä että johdin on paksumpi ja vaalean eristepunoksen sisällä.

    Eli ei mitään erillistä etuvastusmötikkää vaan johdin itsessään on se vastus.

    Käydessä puolalle pitäisi tulla vain noin 9 V

    Etuvastuksen resistanssia en nyt pääse kirjasta tsekkaamaan, mutta ei se muistaakseni paljon yhdestä Ohmista poikkea. 75 Ohmia jota kokeilit on aivan liikaa.
     
  4. Electra68

    Electra68 1st gear

    Miten tässä kävi, millä tuli kuntoon? Mulla on samanlainen auto ja nyt aivan samat oireet.
     
  5. buick71

    buick71 2nd gear

    Aloita tulpista ja tulpanjohdoista,mulla oli samat oireet 401:ssä,pari tulppaa oli pimeenä.
     
  6. RB-440

    RB-440 1st gear

    Chevyssä vanhat tulpanjohdot laskivat läpi kun kuumenivat ja sytyttelivät missä pytyssä sattui, mutta kylmänä kaikki toimi hienosti.

    Moopparissa jakopää oli finis ja sepäs ampui vuorotellen kumpaankin suuntaan, vaikka välillä kävi jonkin aikaa ihan kiltsti.

    Vaarin Ladassa kärkisilta irtosi ja se oli varsin mielenkiintoista. Samoin oli hyvin jännittävää virranjakajan akselin puslien kuluminenkin.
     
  7. Electra68

    Electra68 1st gear

    Mun ongelma on ihan samanlainen kun mistä tämä ketju alkoi, nykii, pätkii, ampuu kaasuttimeen ja pakoputkeen, kaasutin ollut nyt 3 kertaa pöydällä, tulpat ja tulpanjohdot tuli jo uusittua. Nyt huomasin että katkojan kärjet hitsaa kiinni, kun kärkivälin säätää käy vähän aikaa ja sammuu, ja kärkiväli on taas kiinni. Kärkiä ja kondensaattoria en vielä ehtiny vaihtaa. Alkoi vaan kiinnostaan tätä juttua luettuani että tarviiko mun varautua vielä johonkin muuhunkin.
     
  8. Electra68

    Electra68 1st gear

    Kärjet ja konkka vaihdettu, käyty hot rod rock showssa ja illan cruisingissa, kilometrejä n.200, ja käynti aivan virheetöntä.
     

Kerro tästä muillekin!