Lamborghini countach replica

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Tinppa, 21.5.2010.

  1. Tinppa

    Tinppa 3rd gear

    Moi, tällainen on pyörinyt ympyrää päässä jo muutaman vuoden, ja aattelin pistää näin virtuaalisesti asiaa eteenpäin:)

    autoja on tullut harrastettua enemmänkin, mutta jenkeistä ei ole minkäänlaista käsitystä. Sen verran olen kuitenkin viisastunut, että runkohan pitäisi olla jostain jenkistä, kasikoneella.

    Joku palstalainen (rodman?) taisi ollakkin rakentamassa lambo replikaa, onko valmistunut vai joko projektit haudattu?

    rungoista ei tosiaan mitään hajua, mutta autonhan pitäisi olla keskimoottorinen, mitäs laki sanoo, moottorin siirtämisestä taakse, tämähän olisi aika helpostikkin toteutettavissa, esim audin/possun 016 lodjulla ja jatkoksi työntötanko8.

    jäämme pohtimaan.. :wc:
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kysy nimimerkiltä "unknown", sillä on kokemusta ja näkemystä aiheesta! :rotfl:
     
  3. Tinppa

    Tinppa 3rd gear

    :lol:
     
  4. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Kanta-autosta pitää jäädä yli 50%, joten laatikko ja taka-akseli kanta-autosta olis suotavaa. Ellei halua käyttää kanta-auton sisusta- ja korinosia. Tuossa % pähkäiltäväksi. (oikeellisuuta en tiedä, oli eka järkevä googlattu linkki.)
    http://sivut.koti.tpo.fi/~xluumu/corsa/ ... entti.html
     
  5. Tinppa

    Tinppa 3rd gear

    mjoo, nykyäänhän taitaa olla vielä helpompaa kun kanta-auto tarkistus ja sinetit on ilmeisesti poistuneet?

    rodimiehet varmaan tietää, mikä on aken nykyinen kanta, mallisarjaan kuulumattoman korin vaihtaminen rungolle. Ainakin porssekuplaa suunnitellessa rupesivat marisemaan tällaisesta asiasta.. Ja tietysti jos konetta ei saa siirtää taakse, eihän tollasta voi toteuttaa.

    siis käytännössähän mietin, mikä kanta-auto tohon kannattaisi ostaa?
     
  6. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Jos taloudellisesti ajattelet, hanki aito. ("Italian replicaoita" valitettavasti "harrastajat" hylkii/halveksii ja myytaessa niista ei saa paljoa mitaan). Suosittelisin vaikka GT 40 replicaa mieluummin.

    Eli jos hauskaa tekemista haluat niin melkein tekisin jonkun toisen Kit Carin, vaikka Ac Cobran kunnon koneella, tai omasta mielesta paras olisi GT 40.
     
  7. Tinppa

    Tinppa 3rd gear

  8. Make2

    Make2 3rd gear

    Pontiac Fieroja yleisesti käytetään näissä Italian replicoissa mutta kannattaa ensin katsoa akseliväliä. Autosta nimittäin tulee helposti pöljän näköinen jos akseliväli ei ole oikea. Jos sen saisi jotenkin tehtyä rungollisesta autosta niin sittenhän akseliväliä olisi helpompi passata kohdalleen.

    Ota vaan reilusti yhteyttä nimimerkki "Unknowniin" niin kyllä hän varmasti kertoo enemmän millaiset ovat Lambon ratkaisut eri asioissa ja millaiset mitat pitää olla. Uskon että hänellä on myös paljon kirjallisuutta Countachista ja sen mitoista. Kohteliaasti kysymällä on varmasti valmis auttamaan.

    Projekti olisi varmasti haastava toteuttaa siten että sen saisi rekisteröityä kadulle mutta kovalla työllä ja ennakkoluulottomalla asenteella mennään jo pitkälle ......
     
  9. romuri

    romuri 1st gear

    siis kanta-auto tarkistus on vaikeutunut entisestään,taitavat jopa vaatia identifioinnin sillekin että moottori laatikko ja perä ovat alunperin kuuluneet ko autoon,taitaa olla fiero ainoa millä pääsee keskimoottori tunnelmaan,ja runkona näissä taitaa olla putkivalmisteinen hässäkkä,ruotsista löytyy välillä kyseisiä laitteita kaupan kuten ferrareitakin http://www.blocket.se/simrishamn/Ferrar ... ?ca=11&w=3
     
  10. jknR

    jknR Gearhead

    Kait noissa Fieroissa on ihan kotelopalkkikori. Pintapellit on vaan jotain muovia. Kait sen korin jatkamiselle saa luvat jos on vahvuuslaskelmat ym.
     
  11. ata

    ata Gearhead

    Laitan tähän vielä oman mielipiteeni, eli Fierot voisi jättää nykyään jo Fieroiksi, eikä leipoa niistä kaikenmaailman sekasikiöitä. Tänään tuli muuten vastaan Fiero, niitä näkyy ihan liian harvoin liikenteessä. Tämä nyt toki on vain mielipide, josta saa olla eri mieltäkin.
     
  12. Tinppa

    Tinppa 3rd gear

    juu, Fierosta en lähtisi tekemään. Siis tarvitseeko kanta-autotarkistusta muka nykyään tehdä? eikös se joskus 2007 otettu kokonaan pois? ja siis pinta"pelti" hommiahan ei tarvitse tässä niinkään miettiä, valmiita kuitukoreja on pitkinpoikin.
     
  13. Rodman

    Rodman Gearhead

    Tallissahan tuo on... :D, auto edelleen kesken mutta ei ole myytävänä.

    Itse käytin -84 Camaroa johon hieman muokkaamalla saa nuo Countahin kuituosat päälle.

    Kaveri teki Floridassa replicoita ja teki aikoinaan muotit myös Lp 500 S mallista (jenkkipuskurit) ja muotit ostin sitten itselleni eli näitä ei muilla ole suomessa.

    Löytyy muotit: takaosa, kylki/kaaret/levikkeet, ovet, konepelti, etuosa kokonaan, kojetaulu.

    Kysy YV:lla tai soita jos asia todella kiinnostaa.

    Tuosta keskimoottorihommasta vielä, meinas mennä Akessa joskus herneet nenään kun moottorin siirtämistä suunnittelin ja tarvittavia lujuuslaskelmavaatimuksia kyselin, Suomessa ei kuulemma sellaisia rakenneta. En tiedä on muuttunut kanta nykyään.

    T Rodman
     
  14. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Käytä C4 Corventen runkoa, jos akseliväli täsmää ja kone saa olla edessä. Olis paremmat ajo-ominaisuudetkin kun alkuperäisessä....Early C4 ei oo kamalassa hinnan kirossa.
     
  15. Tinppa

    Tinppa 3rd gear

    hienoo!! kiinnostaa todellakin!

    ompa kummia linjauksia akella välistä.. miksei muka rakenneta, jos on laskelmat/suunnitelmat tehty hyvin, luulisi lupien herahtavan :)

    pistin yv.
     
  16. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

  17. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Ebayssa näkyy olevan kittejä myynnis.
     
  18. A Tudor

    A Tudor Gearhead

    Espoon automuseossa on yksi replika Countach
     
  19. Tinppa

    Tinppa 3rd gear

    tyylejähän on varmaan niin monia kuin on rakentajiakin.

    kiitos automuseo vinkistä, pitää käydä tiiraamassa! suomenmallihan on hieman suolesta, oikee tyylihän olis tehdä täysputkirunko, omilla kiinnikkeillään, kolmiotukivarsilla jne.

    eikä ottaa miljoonavuotta vanhaa raatoa lehtijousilla ja kompromissi ratkaisuilla, mutta maassa maan tavalla, vai miten se meni..
     
  20. tammercity

    tammercity Gearhead

Kerro tästä muillekin!