Halpa moottoriremontti/moottorin vaihto, missä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Karpov, 21.5.2010.

  1. transport01

    transport01 3rd gear

    Tosiaan jos on kertahomma, niin tuollainen A-pukki+talja toimii hienosti pehmeämmälläkin alustalla. Tällä menetelmällä vaihtui joskus Datsuniin kone tunnissa. Mutta siinä olikin helppo koneenvaihto.

    Jos on lapsia, niin pukista voi tehdä lapsille keinun, kun ei tarvitse enää moottorinvaihdossa. Seuraavalla kerralla vain keinun narut pois ja keinuteline iskälle lainaan moottorinvaihdon ajaksi :rotfl:
     
  2. 500

    500 3rd gear

    ja jos puusta tekee...ni on sitten rempanjälkeen grillipuut...ei kun palasiksi,makkaraa,olutta..kunnon talkoot.. :pinup:
     
  3. repecab

    repecab 1st gear

    Onhan näitä koneenvaihtoja nähty joissa piti mennä pari päivää, pahimmat on kestäneet yli parikymmentä vuotta kun inspis loppui jo alkumetreillä, puolen tuuman lenkki oli hukassa ja sitten tulikin jo muita kiireitä.Tämä tarina on muuten tosi.
    Tollainen koneenvaihto harvoin menee ihan kivutta jos kyseessä on vanha käytetty moottori. Usein on sitäpaitsi ihan järkevääkin vaihtaa jakopäät ja öljypumput ym, kun kone on irti ja siinä kohtaa sitä aikaakin alkaa kulua. Halvinta tietysti olisi jos muutaman alkoholisoituneen ruuvaustaitoisen toverin sais kaljapalkalla innostumaan asiasta, näin niitä ainakin meidän nuoruudessa touhuttiin.
     
  4. HÖTSÖ

    HÖTSÖ Gearhead

    Kone swap

    Joo. ei niitä koneen vaihtoja mielellään kukaan tee. paitsi kaveriporukalla. mutta sit täytyy olla kaljaa ja runsaasti aikaa. voi venyä homma viikolla.
    Eilen nyppäsin pikkarista koneen laatikon kera. onneks on toi sähkönosturi
     
  5. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    aiheen vierestä, mutta joku aika sitten eräs seppä vaihtoi keskikokoiseen etuvetoautoon laatikon, aikaa meni muutama tunti ja palkka 120e.

    Ei paha. Muistelen, kun aikomukseni oli laittaa isompi ruiskumylly siihen koppaan kysyneeni hintaa, olisiko ollut 400-500e arvio.

    Kuitenkin isompi homma vaikka samanlaisesta autosta, kuin täysin samanlaisen koneen vaihto. En tiie älyskö se sitä kyllä sillon mutta kuitesti.

    Perhana kun se kaveri lopetti, jos on innokkaita, nohevia harrastajia jotka haluis kesäreissuun tienata €€€ niin täällä pohjois-savon puolessa odottaisi etuveto chrysleriin kytkin vaihtajaansa... yhteyttä saa ottaa tai suosituksia saa antaa YV.

    Viänäsen auto (merkkiliike) laskuttaa 77e/h ja arvio 4-5h, mikäli mikään ei mene pieleen. Toisaalta jos pahimmillaan just amiskasta päässy kesälomantuuraaja rupee turaaamaan niin ei ehkä 4h riitä, mutta asiansa osaava varmaan päivään vehkeillä ton vaihtaa?


    :rotfl:
     
  6. mxu

    mxu 3rd gear

    ^ vie Puijon autohuoltoon leväselle, harrastaavat itsekkin jenkkejä ja osaamista löytyy.
     
  7. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    pittää kysästä tarjous :p
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    tännehän tuli asiallista tarinaa sillä välin kun olin jouten :D


    vakuutettua saitte siihen omaan irroitukseen, 30e talja motonet ym.

    meni vaan perkele auto kaupaks joten ei oo mitään nyt mihin vaihtaa :(
     
  9. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    hmm, sinällään tämä oli jo tiedossa, eli suositeltu paja antoi arvioksi turbolliseen 6-8h, ja turbottomaan 4-6h.

    tunti 60e, eli aika suolasta, mutta sellasta se on.

    Nyt vielä kysyisin, jos joku tietää kaveria joka moisen muljauttaisi, rahalla maksetaan kyllä.

    Jos ei niin menee sit korjaamolle, ite en taija hirvitä vaihtelemaan ruveta, vai onko jollain kokemuksia tosta savotasta tai löytyisikö netistä kuvaraporttia usanmurteella tai kuvien kanssa millä vaan kielellä? 8)

    Etuvetoseen taitaa vaan aika perse homma olla toi kytkimen vaihto...
     
  10. moppewagon-65

    moppewagon-65 1st gear

    joopasen joo.täälläkin pata vaihtumassa taivas kattona EMÄNNÄN avustamana coronettiin.A-pukit ja ketjutalja/rissapyärät ja kisko...kyllä on helppoa :pinup:
     
  11. joekopo

    joekopo 3rd gear

    melko kallista...
    mulla on normi tuntiveloitus 35€ ja arvioisin vaihtoajaksi noin 6 tuntia + öljyt yms. esim 5w50 neste1 5,40 ltr...

    en tiedä miten näillä 1000-2000 hintasilla korjaamoilla on ylipäätään mitään hommia, vai ovatko muut hommat halvempia???

    vai ettei olis väärin ymmärretty jotain :eek:
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ei ole valitettavasti väärin ymmärretty mutta lienee yksi syy kysyjän senhetkinen auto ja korjaamon sisällä olevat autot (esim ss chevelle) jotenka kuka nyt tuommoiseen buickkiin mitään jaksaa?


    korjaamoa en hauku tai väheksy, varmasti on hyvä! kunhan hinta tosiaan... noh niin ja näin...
     
  13. J.M

    J.M 1st gear

     
  14. joekopo

    joekopo 3rd gear

    riittävästi
     

Kerro tästä muillekin!