Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Erska

    Erska Gearhead

    Tommosia kuminauhoja ne kaikki laatikot vakiona on.
    Sulla on vähän isompi auto ja kierrättelet moottoria juuri alle vakio stallinopeuksien jolloin laatikko tuntuu kaikkeista laiskimmalta. Vähän tuosta kun antaa enemmän jenkaa niin meno muuttuu aika paljon parempaan...

    No onhan siinä tietysti vähän eroa tommoseen vähän rakennellumpaan etenkin pintakaasulla :D


    http://www.youtube.com/watch?v=TDaiODtdu_g
    http://www.youtube.com/watch?v=obBqeH8Khs0

    DTT 8)
     
  2. freeride

    freeride Gearhead

    normaalisti näyttäs toimivan.taidat ajaa tossa od nappi päällä,koitas ottaa pois,niin liikkuu vähä ripeemmin.vähä kevennät kaasua jossain 80kmh ja heität vasta sitten od:n.se toosa tuntuu kuminauhalta,niin kauan ku lukko ei oo päällä.eli od:lla lukko menee päällä n.80kmh ja od offilla n.50kmh päälle.kaupungissa ja muissa hitaissa paikoissa kannattaa ajella od off:lla.
     
  3. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    tarttis ahtoja saada ylöspäin. tartteeko ostaa jokin boost elbow, vai voiko oikaista ja tukkia koko letkun? :eek: vakio ahdin yms hilppeet.

    jaa niin ja kiitos Panzelle siitä siirtopumpusta :) hyvin sen sieltä yläkautta vaihtoi. ei tokin ihan mukavimmassa paikassa ole. tai tarttis olla flippikeula :)
     
  4. sakuc

    sakuc 1st gear

    Onks kukaan vaihtanu koneen öljypohjan tiivistettä? Joutuuko nostamaan konetta ylöspäin niinkuin american foorumit väittää?
     
  5. bikerer

    bikerer Gearhead

    Oon vaihtanut ja jouduin nostamaan. Otin myös öljyn imuputken irti ja siltikin kampiakseli piti olla oikeassa asennossa. Tämä siis 12V mallissa.
     
  6. Erska

    Erska Gearhead

    Tekasin pienen videon tosta vehkeestä... Samalla myös laitoin "tilaukseen" traction barit jotta voipi otella ahdon alaisia lähtöjä.

    Tahtoo tuo Dodgen nopeusmittari olla turhan lyhyt vaan kun ei yllä sataakahtakymppiä pidemmälle.... :poff:

    http://www.youtube.com/watch?v=Ooju16MjobA
     
  7. raimo3500

    raimo3500 2nd gear



    juu, ajelin od nappi päällä... ku en oikee ite oo perillä vielä näistä.

    missäs asennossa OD-NAPPI pitää olla ku vetää kärriä tai kuljettaa kuormaa lavalla?
     
  8. raimo3500

    raimo3500 2nd gear


    juu, ihan nätti vehe ja hyvin näyttäs kulkevan.

    ei mulla kyllä noi selvästi ainaskaa vaihdot näy/kuuluu
     
  9. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Jos olis tarvista saada rotke suomenkilpiin tai sitte vaan perushuoltoa tai ajatuksissa saada korotussarjoilla ym. mörkölookkia rotkeen nii voi tuua tänne keskipohojanmaalle kans ruuvattavaks :D näin alakuvaiheessa osat tulee kyllä tilaustavarana pitkälti, mutta siihe olis tarkotus saaha muutosta jatkossa, kuten kunnon toimitilat 8) , ja pitää hinnat kilpailukykyisenä :wink:
     
  10. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    Mistä tämä hullu Dodge-kansa saa kaiken tarmonsa..? :rotfl:
     
  11. dustez

    dustez Gearhead

    Missäs noita Uu-pultteja ootte teetelly ? http://www.vuola.fi/ tollasen pajan löysin onko jotain mitä vois suositella ja mitä on noin luokkaa maksellu ?
     
  12. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    mites tuo dodgen katti... tarviiko olla katsastuksessa?
     
  13. Ei tarvii olla.
     
  14. rammi

    rammi 3rd gear

    Teetin Foortiin Vallilan Takomossa, asialliset pultit ja nopeesti toimittivat Matkahuollon kautta. Jotain 20e kpl näillä spekseillä oli hinta sis. mutterit ja aluslevyt:

    Pultit ovat mallia "T3".

    Mitat:

    - ainevahvuus (G): 12,7mm
    - sisäleveys (B): 80,0mm
    - pituus (L): 280,0mm
    - kierteen pituus (GL): 40,0mm
     
  15. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    jee jees... eli katin voi poistaa, kun teen pystyputket.


    niinkö?
     
  16. Laita nyt vaan varmuuden vuoksi se katti sinne :poff:
     
  17. torre

    torre 1st gear

    Eihän katalysaattori ole pakollinen diesel autoissa?
     
  18. huapala

    huapala 2nd gear

    kun ei se näissä vakioräppänöissä taida hirveemmin edes ahdistaa..tuleehan siitä tietysti vähän kovemmat äänet kun sitä ei ole....ja sehän lisää persdynöön ja korvien väliin ainakin satakuuspilkkukaheksan hevosvoimaa...tietty jos noin 5-10 kaakista on elämä pelissä niin ota ihmeessä pois ettei ahdista autoa kuin kuskiakaan..
     
  19. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    no pitää jättää se sinne...

    tietääkö kukaan 3500 vanteiden et:tä ja pulttijakoa? etu- ja takapää...
     
  20. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    alotetaan huonoilla 1. startti hajos (taas) ivaloon :mad: siinähän ne huonot :rotfl: sitten hyvät 1. startti tulossa jo tänne pohjois kalotille 2. toinen pyörännapa tulossa (eka meni mäxälle) 3. airdog 2 tulossa huomenna. ja jännitykset viä 1. kannesta ja nokka-aksilasta ei oo viä kuulunu mitään :odroll: ja loppukaneettina ATS! :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!