Työntöjarrusta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja timppa, 4.6.2010.

  1. timppa

    timppa Gearhead

    Miten toimii, muistelisin jostain lukeneeni että saa avattua peruuttaessa tai peruuttamalla? (Nimenomaan tolla PBW:n vetopäällä /akseleilla.) Onko vain säädöt ketullaan kun melkein jo timpurinkynän yli peruuttaessa menee haitari kasaan ja kärry lähtee menemään "nahkoineen".
     
  2. timppa

    timppa Gearhead

    Mites nuo jarrut säädetään? Onko normaalit säätöruuvit rummun sisällä? Vaijereissa näyttää olevan myös säätö (tasapainon säätö?).
     
  3. kuutio

    kuutio Gearhead

    Tietty jos paljon käytetty nii kuluuhan kärryissäkin kitkapinnat.
    Ite alottasin tutkimisen nii että pyörät ilmaan ja ETEENPÄIN pyörittäen säätäsin kengät lähelle rummun takaa, yl noissa nelikanttipää siellä

    Tietysti vetopää pitää olla säätäessä pitkänä, eikä vaijereitten säätöihin periaatteessa pitäs olla tarvetta koskea kärryn valmistuksen jälkeen

    Kyllä kai vetopää liikkuu vaivattomasti eikä mikään jarruvaijeri jumita kuoressaan?

    Ja nimenomaan kuorman kans peruuttaessa nämä tehdas navat vapauttaa pyörät pyörimään taapäin
    Vieläkin on liikenteessä niitä takavuosina sallittuja omavalmisteita, joilla ei kuorman kans pääse taaksepäin kun väkisin ja voimalla (ja nelikolla)
    oli jostain autosta napattuihin takanapoihin kytketty käsijarruvaijerit vetopäähän tai sitte nää jo aikasemmin kielletyt mehujarruvetopäät

    Toivottavasti tästä oli jtn apuja....
     

Kerro tästä muillekin!