koneistajat hoi! kannen plaanaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja joekopo, 23.10.2008.

  1. Rytari

    Rytari Gearhead

    joo, helppohan se siinä vaiheessa kun saa sitä leikkuuta, mutta kun kahdesta koneesta toinen ottaa 640r/min ja uudempi 900 r/min niin ei niillä kovin kauheita juhlita, jää pienemmillä terillä leikkuut kovin pieneksi... ton 100m kyllä saa mutta kun nykyään tarvis ajella jo melkein järjestään 180-220m ja sitä luokkaa

    Jollain D250/16 hampaisella tasojyrsimellä kun on tottunut rouhiin 5-7mm lastunvahvuudella "pöytäsyöttönä" 1400-1700mm/min, ei siinäkään tule kun reilu parikymppiä hampaalle. siihen kun ottaa kaveriksi jonku 20mm tapin niin eipä saakkaan enää mitään irti siitä kappaleesta kun ei kaks palaiselle voi laittaa kovin rajusti syöttöä ja leikkuuta ei saa... silti nopeammin tehtynä saattaa olla riittävän hyvää pienellä syötöllä sen 5mm kerralla verraten että yrittäis saada millin hammasyötöllä terät kestään. se tietysti että useimmiten se kappaleen tukevuus rajoittaa tota suurella syötöllä ajamista. Ne kun tuppaa väriseen ja niin taitavaksi en ole oppinut että osaisin asetuksen tehdä etteikö aina joku nurkka värise, kun toi tukeminen monesti muistuttaa polven päällä vääntämistä. monenkin kappaleen suhteen kun ei aina ole mitään millä niitä sai kunnolla tuettua.
     
  2. ford59

    ford59 1st gear

    Onkos kukaan koskaan koettanut plaanata kansia sorvissa. Tasolaikkaan vaan kiinni ja pienellä syötöllä siivu pois. Kovin väljällä härvelillä ei varmaan kauhean hyvin onnistu. Pitäisi varmaan koettaan itse, kun nurkassa olis haljennut v6 kansi odottamassa.
     
  3. rysty

    rysty 1st gear

    Just hiljattain oikaisin Buellin kannet sorvissa. Samalla kun muotoilin niihin squisbandiä.
     
  4. kiima

    kiima 1st gear

    taitaa vaan se buellinkin kansi olla aika erillainen kun Vinkkeli kasin kansi..
     
  5. 9000

    9000 Gearhead

    Ykspyttysissä se on hyvä konsti jos saa tehtyä kiinnitystyökalun siihen kanteen, saa tosiaan muotoiltua palotilaa sopivaks samalla.
    Ite sorvasin PV:n kannen isommalle männälle sopivaksi eikä homma ollut kummoinen mutta siinä kiinnitystyökalun tekemisessä olikin sitten pientä puhdetta.
     
  6. VesQ

    VesQ 1st gear

    Meinaa olla noissa koneistushommissa se ikävä puoli että itse työssa menee 5 min mutta siinä kappaleen kiinnittämisessä ja keskittämisessä meneekin sitten se 5 tuntia
     
  7. mke77

    mke77 Gearhead

    taivahan tosi.... tommost pakosarjaakin ku rupia asetelee jyrsin pöydäl et saa pinnat puhtaaks...ni meinaa parku päästä :(
     
  8. transport01

    transport01 3rd gear

    Ei tainut mennä 5 tuntia ainakan sillä koneistajalla, joka koneisti transportin kannet. Tarkkaa hintaa en muista, mutta oli jotain hiukan päälle 100€ 2-kantta. Korjaamo harmitteli etukäteen vielä, että kun kyseessä on vinokannet, niin koneistus on kalliimpaa.

    En tiedä oliko tuossa hinnassa vielä korjaamon katetta koneistamon laskun päällä vai läpilaskuttivatko suoraan koneistamon laskun.

    Minulle ainakin jäi mielikuva asiallisesta hinnoittelusta.
     
  9. kiima

    kiima 1st gear


    minkä takia ei nauhahiomakoneella voi oikaista?
     
  10. mke77

    mke77 Gearhead

    kun ei oo.... :rotfl:

    tars tehrä :D
     
  11. rysty

    rysty 1st gear

    Tässä kai puhuttiin polttomoottorinkansista, mikä se hd:n mottikin on.
    Eikä vaan määrätyn moottorin kansista. No sama se. Kyllä kasin kannenkin voi sorvissa oikasta. Sorvi vaan tarvii olla vähän isompi.

    Paitsi että esim Letukan kansi, missä venakopan ja sylinterin tiivistepinnat ei oo samassa linjassa, on hankala kiinnittää.
    Mutta kulmahylly sorvin kiinnityslevyyn ja pakosarjan tiivistepinnasta siihen kiinnittämällä vois onnistua.---> jyrsimessä helpompaa.
     

Kerro tästä muillekin!