Akseleiden kääntö korottamiseksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja BowTie81, 21.6.2010.

  1. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Voiko tuollaisesta jäykkäakselisesta pikkarista kääntää akselit jotta saa korotettua? Sehän nostaisi varmaan 5cm, mutta riittääkö kaikissa letkuissa pituus, onko joku tällaista tehnyt?
     
  2. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Eihän SOA:n teko mikään pikkujuttu ole pitäähän siihen hitsailla uudet tallat aksilan toiselle puolelle. jos päästäis jarruputkia perimmäisistä kannakkeista irti?
     
  3. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    jaa, no sitten taitaa olla halvempi/helpompi laittaa uudet jouset tai korotuspalat. Tekeeköhän takomo vanhoista vielä hyvät jos ne on taipunut päistä alle keskiosan ja pystyykö niitä korottamaan takomalla?
     
  4. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    Eikös tuo rupea kulkemaan väärään suuntaan jos koko akselit kääntää :eek: Voi siinä olla ilmeessä näkemistä kun pukkaa ykkösen pesään ja auto lähtee taaksepäin :rotfl: :rotfl:
     
  5. Rytari

    Rytari Gearhead

    jos haluaa että jousitus pysyy pehmeänä niin ehkä yks hyvä keino on kunhaeskele jostain blazerin takajouset eteen, otat niistä vain ylikuormalehdet pois ja etummaisia korvia joutuu vähän siirtään ja taakse shakle flip korvat ja käännät riipukkeet.

    sitte iskarit vain pidemmät ja kattoo että jarruletkut riittää, ohjaus on kanssa sitten muutettavien listalla jos korotusta ajattelee, vähintäänkin korottava ohjausvarsi laittaa, offipalstalta löytyy aika paljon tarinoita pick-uppienkin rakentelusta ja blazereita mitkä on vastaavia alustaltaan löytyy vielä enemmän.

    pickkareissa yleensä jouset jos on taipunut väärinpäin niin ne on myös kuluneet lehden päiden kohdalta ohuemmiksi ja saattaa katketa jossain vaiheessa, takomalla saa korotusta mutta se jäykistyy hieman ja vaatii lisälehden pysyäkseen painavan auton alla ryhdissä taas, ja se tuo taas lisää jäykkyyttä, takapäästä tulee aika kivireki monesti lavaautoissa...

    korotuspalat jousen ja akselin välissä kannattaa heti unohtaa jos meinaa ajaa muuallakin kun kestopäällysteellä.

    http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=499870

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 944fda3c1c
     
  6. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    kiitos hyvistä vastauksista. Eli tuon mukaan voisi lähteä liikkeelle. Pieni kustannusseikka, mitä halvimmillaan maksaa uudet iskarit+jouset kun ne nähtävästi on järkevintä uusia?
     

Kerro tästä muillekin!