Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. lt50

    lt50 2nd gear

    Nyt on tongittu lisää. Kaikki sulakkeet ehjiä, perä tunkattu ilmaan ja pyöritelty renkaita, mutta auto on ja pysyy parkissa. En muista ónko tuossa omassa saanut keppiä liikutettua ilman jarrua, aina sitä tulee poljettua. Chiltonin opuksesta ei ollut sanottavampaa hyötyä, mutta koitetaan ruveta purkamaan ohjauspylvästä, jos se vaikka auttaisi. On viime aikoina vastustanut siihen malliin, että alkaa vähitellen riittää, muutakin olisi kuin tämä ainainen ruuvaaminen :mad:
     
  2. mikke20

    mikke20 Gearhead

    Letkut on prässätyillä liitoksilla kiinni kierteellisissä osissa ja omani teetin hydrauliikka alan liikkeessä, kerroin letkun mitat ja haluamani liittimet ja hetkenpäästä mulla oli valmis sarja minkä kiersin autoon kiinni. alkuperänen on "pikaliittimin" lohkossa kiinni sokka pois ja putket irtoo loppu nippa on kierteellä
     
  3. lt50

    lt50 2nd gear

    No niin, vaihteet on edelleen jumissa, mutta...perä ylhäällä, kardaani pyörii vapaasti ja valitsin on jossain P:n ja R:n välissä. Laatikon päästä saa kokeiltua vaihteita päälle ja rattikeppi liikkuu tunnottomasti P ja R välissä. oiskohan se ...keleen supersolenoidi jumissa, ja ilmeisesti löytyy jostain rattiakselilta. Rattia irti ja ohjausakselin purkuun, en ole sitä vielä kokeillutkaan. Kahtellaan
     
  4. lt50

    lt50 2nd gear

    No niin, ratti sai jäädä paikalleen kun tajusin irroittaa shift linkin auton alla ja katsoa mikä pää jumittaa ja se olikin vaihteisto. Öljypohja irti ja voila, vaihdevalitsinlevy oli päässyt löystymään akseliltaan ja päässyt menemään yli niskojen ja yllättäen jumiin. Nyt vielä pitää keksiä miten sen pultin saa jatkossa pysymään kiinni maailman tappiin saakka, mutta eiköhän siihenkin jotain keksitä. Jos vaikka huomenna pääsee kärryä vetämään 8)
     
  5. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Hyvää jengaliimaa väliin ja antaa kunnolla kuivua.
     
  6. kane

    kane 1st gear

    Onhan ne vänkärinpuolen d-pilarissa messinkikontaktitapit puhtaat?
    Ainakin 94:ssa takaoven solkku saa sähköt sen kautta.
     
  7. Siis lähteekö nuo letkut kiertämällä irti, vai mitenkäkö? Miten tuo sokka lähtee irti. Voisiko joku ihan rautalangasta vääntää kun en kässää millään. :oops:
    Letkut vuotaa just tuosta letkun ja putken liitos kohdasta ja jotain täytyisi yrittää tehdä.
     
  8. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Vaihdoin juuri kyseiset letkut, juuri se prässätty liitos siinä letkun ja alumiiniputken liitoskohdassa ruukaa vuotaa. Ne pikaliittimien u-malliset sokat on siellä lähellä lohkoa kun vähän putsailet öljyn töhnää niin se sokkakin tulee näkyviin. Jollain piikillä tai pikkuruuvarilla se sokka pinksahtaa sieltä urastaan pois ja eikun vedät letkun irti. Mielestäni se pikaliitos tuntui vähän epävarmalta niin vedin varmistuslangat sinne letkuihin sellaisilla asiaan tarkoitetuilla pihdeillä. Nyt on taas toistaiseksi lekut pitäneet vaikka ne eivät kovin laadukkailta vaikutakkaan.
     
  9. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Onkos jollain 95 diesel subben ilmastoinnin putkia ylimääräisenä? Tarvittaisiin se kompuraan kiinni pultattava putkihässäkkä... Pelkkä etu ilmastointi kyseisessä autossa...
     
  10. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

  11. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Mene ja teidä kannattaako täältä käytettyä haeskella. Näytti olevan rockautossa 58 taalaa moinen osa uutena.. Tuskin rahdit ja maksut kummoisia osalle on. Mää kyselin takailmastoinnilla olevaan samaa osaa esim usa osasta heinolasta mut olis halunnu rikkinäisestä putkihässäkästä 80€. :eek: En sitä sitte ostanu ku metroautosta sain uuden hintaan 184€.. Mut sieltä heinolasta saattais löytyä..
     
  12. mikke20

    mikke20 Gearhead

    nonni tulipa taas pulattua jussin kunniaks taka kartaani sai uudet ristikot ku jyrisi olihan se etu ristikko aika rajusti jumissa ku akselin irti otin.

    samalla laittelin Trans Case Saver Kit:n ja lootan häntää helan ja stefan, lukkorengas oli molemmista päistä katki ja toinen puuttunut pala löyty hännästä stefan välistä mut olihan jumppa saada se loppu lukkorengas pois :eek: ei sitä ihan surkeeks passaa moittia selkä nousi urasta mut päät ei ni siinä sitä oltiin, lopulta näytin sille hiemakonetta ni suostu vääntymään auki
     
  13. 3/4

    3/4 3rd gear

    Nyt on hyvät neuvot kalliita!! Kysymys on vuoden '96 2500 6,5td nelikko Suburbanista jonka olen tuonut Saksasta. Saksan rekisteriotteessa kokonaismassaksi on merkitty tasan 3500 kiloa ilmeisesti verotussyistä. Rekisteröinti täällä tyssäsi siihen, kun katsuri ei hyväksynyt oveen sekä konehuoneeseen leimattuja oikeaa 3901 kilon painoa. Soitti minulle puhumatta epävarmuudessaan suoraan Trafiin josta käskettiin toimittaa (Merkin maahantuojalta tai Saksan rekisteriviranomaisilta) todistus siitä että auto vastaa rakenteeltaan tuota suurempaa kokonaismassaa, epäilivät että auton kantavuutta on pienennenetty jousia ohentamalla :rotfl: tai muuten.. Tämmöstä todistustahan ei saa, eikä sitä tarvikaan jos autoa olisi tuotu esim. suoraan jenkeistä. Jos jollakin on vinkkejä/linkkejä tämän kantavuuden omaavan auton perän, jousten, akseleiden jne. tyypeistä niin olisin kiitollinen. Voisin yrittää järjen puhumista, mikä ei ole kylläkään helppoa kun kysymyksessä tärkee katsuri sekä trafi...
     
  14. ristokakko

    ristokakko 1st gear

  15. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Terve

    Minkälaisia kokemuksia/tietoa raadilla on noista manuaali vaihteisista silverado/sierra 6.5 td koneella varustetuista laitteista. Lähinnä kiinnostaa onko kestävyydeltää parempia kuin automaatit.

    kiitokset vastauksista etukäteen jos vaikka niitä saisi

    tuolla rami osiossa jo aikasemmin kyselinkin ramiin liittyviä kysymyksiä mutta 2 ramia meni vähä niinku sivu suun ( nopeasti tuntuvat menevät kaupaksi jos hinta kohillaan) ja yhen powerstroken kävin kattomassa mutta hinta vähän korkea siihen kuntoon nähden, kun ei ees käyntiin lähteny.
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    Mulla oli yks sellanen.. 3:n synkka oli paskana kun se tuli mulle, silloin vaihettiin kaikki lakrut ja synkat, pari vuota myöhemmin oli sit taas yks laakeri paskana.. kyl mulla noi tomaatit on paremmin kestäny...

    Oisko sit ollu liikaa vääntöä :poff:
     
  17. Impala76

    Impala76 Gearhead

    pikainen kysymys 95 subben ilmastoinnista..? Mikä öljy kuuluu järjestelmään? Tarjolla olisi pao 46,100 ja 150 öljyjä... Kävisikö joku näistä?
     
  18. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Mitäs Subbe-miehet on ostanu laturinsa? Ja nyt mulle ei kelpaa kuin AC Delco. Rupee huumori loppumaan noitten Kiina-paskojen kanssa :mad:. Tää just eilen hajonnut kesti aika tasan tarkkaan 6kk, tammikuussa oon laittanu sen kiinni. Ja toi kyseinen oli muutenkin jo valmiiks joku maanantaikappale, toihan sytty nimittäin tuleen heti uutena, ehti pyöriä n. 15sek. (takalaakeri oli jo valmiiksi viallinen, korjaantu laakerin vaihdolla). Hyvin pelas eiliseen asti, nyt on sitten taas näköjään laakerivika, en tiedä kumpi meni tällä kertaa. Onneks oli vanha, vielä toimiva Delco mukana niin pääsi kotio. Viinatkin olis loppunu jos olis joutunu vielä yhdeks yöks mökille jäämään :rotfl:.
    Täytyy huomenna soittaa vielä Koskiselle Hartolaan, tosin tuskimpa muuta jää käteen kuin vitutus kun viimeksikin väitti että ite hajotin sen laturin... Takuutahan tossa oli kait periaatteessa jäljellä mutta mutta...

    Mitäs teillä näyttää noi autojen omat jännitemittarit? Omassa tuntuis olevan melkoisia heittoja, joskus harvoin näyttää tasan 14V, useimmiten 12-13V välissä...
     
  19. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Niin onhan sitä tullu tehtyä jotain "hyödyllistäkin" tolle Suburbanille, vihdoin viimein tuli laitettua 2" leveling kitti, sai vähän lisää tilaa mahan alle. KYllästyin odottamaan RacersPlacen toimituksia ja soitin 4x4Partsiin Tuusulaan. RP toimitti mulle noita palikoita viime syyskuusta lähtien ja eivät vieläkään edes tiedä koska saa. Noh, 4x4Partsissa olikin suoraan hyllyssä tarvittavat palikat ja u-pultit, samalla otin eteen uudet Rough countryn kaasuiskarit. Suosittelen kyseistä puljua, homma toimi hienosti ja osat oli seuraavana päivänä Matkahuollossa. Nythän se yrittää edes vähän näyttää autolta, alustassa se 2" ja korin korotusta 2,5"...

    Kojokin kävi meillä kylässä ja toi Walbron siirtopumpun, samalla mulle jäi sellaset ihmeelliset alumiinikiekot missä on reikiä ja pultteja :rotfl:. Pumpun laitoin tossa alkuviikosta kiinni ja ehkäpä hieman parani veto yläkierroksilla, mene ja tiedä. Tarttis saada pari pykälää tuoreempaa lastuohjelmaa niin saatais siitäkin kaikki riemu irti.

    Uus vetokoukkukin tuli tehtyä kun oli tota aikaa töissä, nyt on oikein kunnollinen HD-malli, 60mm tuli lisää droppia alkuperäiseen verrattuna. Ostin oikein virallisen, 3,5t vetokuulan, hinta on kyllä huima: 60€ pitkään tingittynä :eek:
     
  20. kuutio

    kuutio Gearhead

    Joo meikäläinenkin on sitä mielipuolta että noi tomaatit on näissä parempia kun kovat askit. Hajos joskus manuaali yllättäen vaihteensiirrosta niin että sai ihan valita lähtikö liikkeelle 2lla vai 3lla...ja peruuttaa ei tarvinnu... onneks oli pikkari tyhjänä, liukas keli, huonot kumit ja kuuskakkosen raju vääntö :poff: :poff:
    Eikös toi delphi oo delcon ns. halpis merkki, ainakin kunnostettu tommonen laduri on meikäläisellä popittanu hyvin... ja voltit tasasesti siinä
    vähä vaille 14
     

Kerro tästä muillekin!