Virtalukko/rattilukko valiant

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja plyma69, 24.6.2010.

  1. plyma69

    plyma69 1st gear

    Osaisko joku neuvoa et mikä vika tohon -69 valiantin virtalukkoon tuli kun ei käänny rattilukko asentoon ja avain ei lähde pois. Starttaus asento toimii.
    Otin ratin pois, vilkkuviiksi ja hätävilkku osan kolme ruuvia auki ja nyppäsin ulospäin niin rattiakselin nivelestä tuli levyjousi ja muut rojut ulos. Tossa kai pitäis olla se pidätintappi?
    Pitäisikö nyt irrottaa koko rattiputki akseleineen pois?
     
  2. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Kun joskus oli vaihdettu dusteriin lattia shifteri ja tietysti jätetty ne rattikarahkan jotkut rojut pyörimään siihen ratin taakse, niin eikös se perketin karahkan kakkula pyörähtänyt himan siinä akselilla ja siten ei saanut avainta irti kun ei kääntynyt tarpeeksi siinä pesässään..
    Näin mulle kävi kerran..

    Kun eikös se karahka pidä olla P-asennossa että avain irtoaa?? Ja mulla se hässäkkä pyöri siinä ihan löysänä eli saattoi kesken ajon pyörähtää..

    Oliko tarpeeksi epäselvästi?? :D
     
  3. plyma69

    plyma69 1st gear

    Sama homma tossa valiantissa oli käyny kun tossa eilen päivällä sitä kattelin,
    tosin suht jäykästi pyöri se karahkan kakkula, mut kuitenki nyt toimii.

    Ja nyt niveltä korjaamaan, olisko jollain linkkiä mistä näkyis rattiakselin räjäytyskuva?
     

Kerro tästä muillekin!