Avoauto kesäksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja TeeWee, 13.3.2004.

  1. TeeWee

    TeeWee 3rd gear

    Elikkä olisi suunnitelmissa tehdä halpa kesä avoauto jostain fiat uno :cool: Mutta miten mahtaa onnistua projektin vaikein osa eli muutoskatsastus, onko jollain kokemusta vastaavasta projektista ja millaisen lupahakemus mylläkän on joutunut hoitamaan ja kuinka kalliiksi on luvat tulleet.
     
  2. Muutoskatsastus on helpoinosa tuossa projektissa jos kaikki on asiallisesti toteutettu, pakolliset vahvistukset on kynnyskoteloiden viereen palkkia ja turvakaari, lakiosuuden pitää olla 900mm
    istuimen pohjalta, ja taaksepäin suuntautuvan putken päänyllä olevan putken alapinnasta 100mm ja kiinnittyä takalokasuojaan. Ja yksi putki vielä joka yhdistää vaikka ovitolpat eli poikittaispalkki! Putken pitää olla muistaakseni 50mm halkaisijaa 2mm seinällä ja siitä ylöspäin lisää tietoa saa akelta.
    Lupa on 250 € muutoskats noin 120 € lupaa ei tarvii maksaa jos ei mene läpi.
    Uudessa spinnerissä on hyvä kuva Volvosta joka on avo siinä on kunnyskoteloista hyvä kuva. Niin ja kannattaa tehdä ne ensin kun leikkaa katon pois!!

    Niin ja lupiin kerrotaan auton malli ja kopio rekisteri-otteesta ja kerrot yksityiskohtaisesti muutokset ja vahvistukset ym miksi haluat tehdä tuollaisen avon lisää kuvia muutoksista!


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Cross Stone Smoke 2004-03-13 17:55 ]</font>
     
  3. TeeWee

    TeeWee 3rd gear

    kiitokset asiallisista vinkeistä. :smile:
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Synttärit...

    8) :lol: :eek: :( :) :D :x :cry: :rotfl: :soosoo: :argue: :odroll: :wink: :oops: :p :p :p :mad: :mad:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Cruising

    Hei ! Miksei mun kamut lähde cruisailemaan mun avo-uunolla ? :cry:
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    [quote

    ja kiinnittyä takalokasuojaan. Ja yksi putki vielä joka yhdistää vaikka ovitolpat eli poikittaispalkki! Putken pitää olla muistaakseni 50mm halkaisijaa 2mm seinällä ja siitä ylöspäin lisää tietoa saa akelta.

    Ei ole pakko kiinnittyä takalokasuojiin. Yksi auton pitkittäissuuntainen vinotuki riittää. Esim. tyyliin cobra replicat.

    Pitokös putken olla vielä lisäksi vedettyä? Ainakin sen hankinta on hieman vaikeempaa ja kalliimpaa.

    Liikaa tuskin tulee jäykistettyä, joten siihen kannattaa panostaa, niin saat ovet kiinnikin :rotfl:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    uuno avo.unohtakaa.voi helvvvetti
     
  8. Morgan Kane

    Morgan Kane 1st gear

    Vieras irvijä

    Vieraan on helppo irvistellä.

    Eikös se ole jokaisen oma asia, että mistä avon tekee. Niin tekisin itsekin avon ennemmin jostain Fiat Unosta, kun kalliimmasta autosta. Kyseinen Fiat on takuulla yksilöllinen avoauto, kun sen kunnolla rakentaa. Monet on tehneet jopa Ministä ynnä muusta, ihan mukiin menevän näköisiä ranta-autoja. On joku Uno tai Suzuki avona, aika erikoisen näkoinen, kun sen ajat jonkun ison matkailuauton perseestä pihalle ja lähdet kiertämään lähikaupunkia.

    Ite olen nähnyt tehtyjä avoja, jopa varresta ja sen voi jokainen kuvitella, että kuinka paljon se muistuttaa kylpyammetta ilman kattoa. Hyvin tehtynä, jopa Varre voi näyttää erikoiselta.

    Että tsemppiä vaan unon rakenteluun, mutta hoida lupa-asiat kunnolla ja tee se hyvin, niin ei häpeä alkuperäistä avoa. Kysele myös ohjeita tarkasti muilta rakentajilta. Sitä taisit täällä yrittääkin, mutta jotkut nakkaa heti kakkavettä silmille. Sit kun avo Uno on valmis, ota yhteyttä YV:nä, niin poikkeen kattomassa. Hyvää rälläköinti kesää TeeWee:lle.
     
  9. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    Multa löytyisi alkuperäinen, 15 vuotta seissyt warre......
     
  10. CH3OH

    CH3OH 1st gear

    hmm joku mainitsi kylpyammeen.. Tekisi mieli pätkiä P3-taunus avoksi, mutta pitäis saada tietoa alkuperäisen avon jäykisteistä. Ilman kaarta, tietty, tuulilasin kehyyksen lujuuslasku ei ole ongelma. Fordilta tuskin saa rakenneselvitystä 40v sitten saksalaisella pajalla pienenä sarjana tehdystä fordista, niitä kiinnostaa varmaan kuin kilo p :mad: skaa. Onkohan suomessa yhtään tällaista tanaria?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    mul on mökil auto jost :pinup:
     

Kerro tästä muillekin!