Nitro Nationals Selostajat vaihtoon!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja VolvoV70, 5.7.2010.

  1. VolvoV70

    VolvoV70 1st gear

    tämä oli sen verran häiritsevä juttu että tehdään nyt oikein oma topic tälle :lol:

    Muuten oli loistokisat!
     
  2. ProSB 170

    ProSB 170 1st gear

    No jo on, aika jyrkkää.
    Olihan ne rallienglanti turinat melko hilpeitä välillä, mutta asiansa hoitivat ja joka vedosta kerrottiin ajat ja voittaja.

    Kananen oli aikanaan hauska ja lontoon paremmin taittava - mutta huom! ja hox! tornissa oli usein/aina myös ulkomainen kommenttaatori hoitamassa ne englanniksi rupattelut!
    Aiemmat juontajat hölisi puolen aikaa ihan omiaan ja muisteli menneitä, kun radalla ajettiin kilpaa - ei sekään palvele tarkoitusta.
     
  3. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Mulle tuli mieleen, että juontajalla/juontajilla oli joitakin etukäteen mietittyjä yleisluontoisia lauseita (mitä nyt ajon jälkeen voi leperrellä) käännettynä englanniksi ja niistä sitten valittiin tilanteeseen sopiva(t).

    Kylläpä se siitä.
     
  4. mafo

    mafo 3rd gear

    Jos se nyt niin häiritsee niin voisit ite mennä sinne torniin ja
    näyttää miten se tehdään...
    varmaan ois tilaa expertille :mad:
     
  5. 4Wheeler

    4Wheeler 3rd gear

    Aivan samaa mieltä ! Vähissä on maailman ongelmat ja epäkohdat....
     
  6. SC 285

    SC 285 1st gear

    No kyllä tuo ns. engalnninkielinen ulosanti herätti melkoisesti keskustelua ympäri varikkoa ja katsomoa.

    Ja ei, en mene torniin, koska tällä kielitaidolla ymmärrän olla pois sieltä..
     
  7. K.S

    K.S Gearhead

    Joke "stadin säkki" Linnamaa tontille taas :D
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Oon ihan samaa mieltä useimpien edellä kirjoitelleiden kanssa eli turhaa tehdä asiasta mitään erillistä numeroa, toki mielipiteensä voi ilmoittaa ja vaikka FHRA:lle jonkun kehitysehdotuksen.

    Ite en ollut tässä nimenomaisessa kisassa paikalla mut kyllä ainakin noissa muissa kisoissa selostukset on olleet aina ok ja kuten tossa ylempänä ProSB 170 kirjoitti niin olihan se selostus "ennen vanhaan hyvinä aikoina" joskus aika höpötystä ohi aiheen vaikka radallakin samaan aikaan tapahtuikin jotain eli mikä sit lie parasta :-?
     
  9. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Aikaisempina vuosina nitrokisoissa EM autoryhmiä kommentoi Dave Alexander ja UEM ryhmiä kommentoi PiPPi. Molemmat ovat tainneet jättää kyseiset hommat (PiPPi mm. lopetti ylläpitämänsä kiihdytysmoottoripyöräilyyn erikoistuneen nettisivuston foorumeineeen).

    Toivottavasti Pöntistä ei kuulla enään ikinä missään kiihdytyskisoissa. Mies sekoili sekä tornissa että tv:ssä. Lajin tuntemus nolla, pelkkiä alatyylin juttuja ja kielitaitokaan ei ollut ainakaan parempi kuin Timolla.


    Orhaselle pointsit rohkeudesta lähteä edes kommentoimaan tuolla kielitaidolla.
     
  10. gremlin

    gremlin Gearhead

    Pippi kylla on kasittaakseni noissa selostushommissa edelleen, HarleyDrags.com sivun sulki lahinna ''oikeitten'' tyo kiireitten takia.
    Aikasemmin kun tsattailtiin inteligentissa niin ymmarsin etta se oli kylla tulossa Alastarolle, tartteepa oikeen kysya mista se johtui ettei tullutkaan.
     
  11. Queen

    Queen 1st gear

    Kyllä tuli Dave Alexsanderia , Pippiä ja Kanasta ikävä....
    Olipas sellaista selostusta että oksat pois.... Ulkomailta tulleet katsojat välillä kysyi mitä oikeen tapahtuu kun englannista ei saanut mitään selvää.... Red lamb?? Ruottalainen hurri ?? Ajoista ei saanut mitään selvää kun ne tuli englanniksi... foor point tuu...?


    Ihan kuin olis selostajat tässä videossa: http://www.youtube.com/watch?v=QAZnm1XJeTM

    :odroll: :rotfl:
     
  12. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Paikalle Nitroihin en kerennyt muiden kiireiden vuoksi, mutta sain kisapaikalta kolmelta eri tyypiltä tekstiviestin, jossa ihmeteltiin selostusten tasoa kuvailemalla niitä sanalla: Hanurista :-?

    Mitenköhän saatais Jami ja Käkö takaisin :rotfl:
     
  13. Queen

    Queen 1st gear

    Olen kuullut Käkön Radiossa ja olisi ollut kyllä hienoa kuunnella Käköä ja Kanasta ennemin kuin noita kuuluttajia... :soosoo: :soosoo: Ei se Käkön englantikaan ihan täydellistä ollut mutta kyllä se tuon voittaa kirkkaasti....
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Käkö ei puhu englantia, vaan lontoota... :rotfl:
     
  15. panhead

    panhead 1st gear

    Ei muuten ole ihan helppo tehtävä toi selostus kahdella kielellä.
    Tossa helteessä ei tehtävä ainakaan helpotu.Lisäks mä sanoisin,
    että siellä on asiantuntemusta kilpureista ja kilpaa ajamisesta rajusti.
    Ei viititä valittaa aina.Kohta siellä ei ole ketään,kun aina dumataan jostain
    syystä.
     
  16. Queen

    Queen 1st gear

    Olis mennyt se Lontookin paremmin kuin tuo pohjalaisittain väännetty enkelska... :mad:
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tää selostajien haukkuminen alkaa jo hiukan huvittamaan ja motiivit ihmetyttämään kun näyttäs että sitä varten pitää keksiä jo uusia nimimerkkejäkin ihan vaan tähän tarkoitukseen :poff:

    Todellinen tilanne siellä tornissa lie se ettei sinne juurikaan oo tunkua kun pitkälti pyyteettömänä vapaaehtoishommanahan sitä lie nykysin hoidetun.

    Joten ei muuta kun jos vaikka tän ketjun aloittaja laittais adressien sijaan vaikka ennemminkin keräyksen pystyyn jolla FHRA voi sit palkata kisoihin jonkun ammattihöpöttäjän, muutamalla tonnilla per kisahan joku semmonen taitas jo vaivautua paikalle :wink:
     
  18. Käkö

    Käkö Gearhead

    Ite oon tornissa ollut höpöttömässä pari vuotta sitten ja olin myös paikalla kisoissa tälläkin kertaa, tosin junnutiimin apuna perjantaista eteenpäin, torstaina olin fyyran hommissa mutta en tornissa...
    Mä tiedän noiden kuuluttajien pystyvän paljon parempaan, Orhanenkin osaa ruottia ja enkelskaa paljon paremmin kuin mitä tuolla kuultiin, tais pitkät päivät verottaa suorituskykyä.
    Mä kävin kiertelemässä pro-varikolla ja aika tylyjä kommentteja sieltä tuli silmille, ihmettelivät Kanasen ja Daven ja Pippin puuttumista ja sitä musiikin soiton kovuutta...
    Vaikka ei het uskois niin nuo ulkomaanelävien tiimeistäkin ehtii aina joku katsomoon videokuvaamaan lähtöjä niin sieltähän se palaute tulikin...

    Ei oo helppo laji ei ja itteekin nauratti useampaan otteeseen ja samalla nauratti omatkin hölmöilyt radiossa josta palaute oli myöskin hyvinkin negatiivista...
     
  19. nysse1

    nysse1 1st gear

    Joo,kannan korteni kans kekoon.Arvostan kaikkea ja jokaista joka ton touhun eteen jotain tekee.Oli muutama asiakas mukana ekaa kertaa jotka rallipuolella kyllä pyörineet.Heti kun kuulivat selostusta lontoolla niin tokasivat vaan,tommi mäkinenkö se tornissa spiikkaa :)Kyllä EM tasosessa tapahtumassa PITÄÄ olla edes ammatimainen selostus myös kansainvälisille kilpailijoille/katsojille sekä median edustajille.En usko että se nyt kuitenkaan on suuri ja mahdoton tehtävä hommata kielitaitoinen spiikkaaja esim x euroa päivä.Rahat vois hyvin saada sillä että tarjois jollekkin/joillekkin firmoille diiliä esim 100e spiikattuja mainoksia vastaan eli firma maksaa fyyralle ja fyyra hoitaa spiikkaajan palkkion.Jos/kun tohon saa 3-4 yritystä mukaan niin varmasti hoituu.Jos mun firman mainos luetaan spiikeissä niin laskua vastaan olen kyllä ens vuonna osaltani mukana.
     
  20. L-Janne

    L-Janne 1st gear

    Hah, laitoinpa just Fyyralle sähköpostia aiheesta, että lähtisin ihan mieluusti ensi kaudella kisoja selostamaan. Jonkin verran juontokeikkakokemusta alkaa jo olla, ja drag racingiä on tullut seurattua ahkerasti yli puolet elämästä, ja niinpä tuossa viikonloppuna tuli mieleen ajatus, että voisihan tuo olla hauskaa hommaa soittaa suutaan suosikkilajin parissa. Aiheuttihan se nyt siellä selostanut kuka-tuo-sitten-lieneekään melkoista myötähäpeää niin itsessäni kuin ilmeisen monessa muussakin katsojassa.
    Saa nähdä vastaavatko Fyyralta mitään... :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!