dodge b ja c series truckit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja hara64, 22.5.2010.

  1. hara64

    hara64 1st gear

    kartotetaanko hiukan kuinkas paljon otsikon mukaisia truckeja maassamme on.
    saa toki muitakin jutusteluja,vinkkejä,kysymyksiä ja ym. tänne heittää.

    itselle tuli 54/56 truck.lättis kutosella ja 4(?)pykäläisellä lattia kepillä.

    http://kuvablogi.com/blog/19346/4/
    tuolla muutama amerikan puolella kuvattuja otoksia
     
  2. apukuski

    apukuski Gearhead

    Nää lienee yhtä harvassa kun noi Sweptlinetkin.. :odroll:
     
  3. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    -äskettäin oli nettiautossa tarjolla punainen b-sarjan pick-up.

    -Hämenlinnassa seisoi pitkään autojobbarin varastossa paperivaivainen ajokuntoinen -52 Fargo pick-up. Paperit lienee nyttemmin saatu järjestettyä kuntoon. Samaan osoitteeseen tuli jenkeistä huonokuntoinen saman sarjan Dodge. Molemmat on ilmeisesti myyty eteenpäin.

    -Lammin suunnalle tuli joskus 90-luvulla Sweptside pick-up, sellainen missä lavan sivut on pellitetty Moparin siipifarmarin takasiivillä. Vuosimallia en muista, vanhasta veekasista vois tsekata jos viittis. Sweptsidet taitavat tosin olla jo D-sarjaa, vaikka perusrakenne on pitkälti sama kuin C-sarjassa. Samassa kartanossa on tainnut olla uudesta asti joku järeämpi 50-luvun Mopar-kurmuri, ja muitakin Mopar-harvinaisuuksia taitaa olla tontilla.

    -Nurmijärvellä seisoo navetassa muutama Town Panel. Tampereen seudulla näitä on myös useampia.

    -Rahkosen laanilla oli puukorinen B-sarjan paneelikoppiauto.

    -Mobilistin kirjeitä lukijoilta-osastolla joku harrastaja Kouvolasta kertoi muinoin omasta -56 V8-pick-up projektistaan kuvan kera.

    Nämä oon bongannut oman -54 pick-upin lisäksi.
     
  4. hara64

    hara64 1st gear

    nämä tais olla nim.merkki "jalluvaari"lla
     
  5. hara64

    hara64 1st gear

    ompas harvinaisia vehkeitä :eek:
    omani ja rockmaplen lisäksi tiedän yhden -49 real redneck truckin
     
  6. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Harvinaisia ovat. Ei oikein silloin 50-luvullakaan uponnut ostavaan yleisöön Dodgen "Job Rated"-asialinja. Chevyjä ja Fordeja myytiin kumpiakin 4-5 kertaa enemmän kuin Dodgeja. Ja vaikka vanhoja raatoja aina mainostetaan arvokkaina harvinaisuuksina, niin siitä huolimatta laumaeläimet haluavat ostaa vaikka kolme kertaa kalliimalla hinnalla -56 Ford F-100:n, kun se on niin hieno ja siihen sentään saa (kiinalaisia) osiakin. Hyvä niin, joka uskaltaa olla erilainen, voi tehdä löytöjä. :D
     
  7. hara64

    hara64 1st gear

    joo,mä olen aina ollu vähän erilainen........ autojen suhteen 8)
    onko se sitten hyvästä vai pahasta,en tiedä :D
     
  8. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Totta, ajan ja tallin puutteen takia molemmat pickarit saaneet uuden kodin, dodge odottelee uutta elämää tuolla savon suunnalla ja fargo pääsi harastajan tallinn uudellemaalle. Molemmat todennäköisesti nähdään liikenteessä lähivuosina.
    :D :D :D
     
  9. hara64

    hara64 1st gear

    ei sattuis kuvia olemaan ko. laitteista jäänyt mihinkään?

    onko uudet omistajat OD:laisia?
     
  10. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

  11. met59

    met59 Gearhead

    Ja tässä samaa ikäluokkaa hieman järeempää, myytävänä jenkeissä

    [​IMG]

    :eek: :eek: on se..... persoonallinen.... :rotfl:
     
  12. Fireball

    Fireball Gearhead

    Noita namumelli COE kuorkkeja ei taida suomenmaalta oikeen löytyä minkään merkkisenä?
     
  13. DeSotoFinland

    DeSotoFinland 3rd gear

    Toi kuorkki on -57 malli. Itselläni on alkuperäinen DeSoto Town Panel -55 paksukuono. Samanlainen kuin haralla, mutta siis paneli.
     
  14. Imperial413

    Imperial413 1st gear

    -Lammin suunnalle tuli joskus 90-luvulla Sweptside pick-up, sellainen missä lavan sivut on pellitetty Moparin siipifarmarin takasiivillä. Vuosimallia en muista, vanhasta veekasista vois tsekata jos viittis. Sweptsidet taitavat tosin olla jo D-sarjaa, vaikka perusrakenne on pitkälti sama kuin C-sarjassa. Samassa kartanossa on tainnut olla uudesta asti joku järeämpi 50-luvun Mopar-kurmuri, ja muitakin Mopar-harvinaisuuksia taitaa olla tontilla.

    Se Sweptside on 1958 ja se ei kyllä ole vielä rantautunut Suomeen vaikka sen 1998 ostinkin vaan nauttii Arizonan kuivuudesta ja lämmöstä. Kuvat paksukuonosta ei muuten ollut V-8:ssa vaan Mobilistissa. Ja kuorkki jonka mainitsit on 1955 Fargo ja koneena 270 HEMI. Ei se ihan uutena meille tullut vaan vasta 1961 mutta edelleen ajossa.
     
  15. hara64

    hara64 1st gear

    olisko mahdollisesti kuvaa jossain tosta viisvitosesta fargosta?
     
  16. hara64

    hara64 1st gear

  17. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Nonni! Nyt kun on oikee keskustelu löytyny, niin asiaan. Eli paljonko pikiksen ja kuorkin hytit eroaa toisistaan kokonsa puolesta. Eli miten paljon pieleen menee, jos -59 kuorkin hytin tunkee saman ikäsen Town Panelin rungolle. Onko näistä olemassa mittoja missään? :eek:
     
  18. hara64

    hara64 1st gear

  19. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Nyt on se "kuuluisa" -53 Fargon umpikylki haettu poikkeen sieltä Riihimäen Würthia vastapäätä. Jopa se siinä kerkes vissiin 40 vuotta lojua. On muuten Lopen entinen poliisiauto. Melkosesti oli pehmenny, mutta runko oli edelleen lujaa kuin Mopar! 8)
     
  20. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Mutuna sanoisin, ettei mene paljonkaan pieleen. Etulokarit ja ehkä konepellit on tietty erilaisia järeämmissä kuorkeissa, mut luulisin, että koppi on sama. Veekasissa oli taannoin esittelyssä DeSoto, joka oli muutettu panelista pick-upiks hyödyntämällä kuormurin hytti. Koppeja myytiin Chrysleriltä muillekkin kuorma-autovalmistajille, esim. tuossa on sellainen:[​IMG] Tuossa näkyy olevan oven/tulipellin välinen leikkaus alakulmassa erilainen kuin pick-upissa. Kun Crysler lopetti koppien tekemisen, muotit myytiin Checkerille joka jatkoi koppitehtailua ilmeisesti vielä 1970-luvulla.

    Tuolla on kaikkea mielenkiintoista: http://www.dodgeclassictrucks.com/
     

Kerro tästä muillekin!