auto virosta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja sjs, 23.4.2007.

  1. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Virossa nuo Sveitsistä tuodut on taxfree hintoja eli jos tuot suomeen tuo eu:n ja maksat 10% tullin + alvin 23%.
    On tullut monelle vähän puun takaa tuo tulli, kun autoja ei ole tullattu eu:n. Muuten eikun auto vaan myyjän toimesta satamaan ja sieltä ajaa itse laivaan ja siirtokilvet saa tullista suomen päässä 24h.
     
  2. ohc205

    ohc205 1st gear

    Tämä olikin hyvä tieto.
     
  3. pantera

    pantera Double Gearhead

    Kuinka ne autot voi olla tullaamattomia eu-aluelle jos ne seisoo liikkeen pihassa?
    Jos ne on myynnissä jossain vapaasatama-alueella tullihäkissä niin näin tietysti voi olla, mutta että tullaamattomia liikkeen pihassa kuullostaa oudolta :eek:
     
  4. jama78

    jama78 1st gear

    Ite just huomen aamulla lähössä kattomaan autoa tuolta hiiuautosta. Auto jota meen kattomaan on siis tuotu sveitsistä ja selvittelin tota itse liikkeestä ja tullista. Eli kaveri sano hiiusta (puhuu hyvin suomea) että eivät saa autoa pois viron tullista ennen kun tulli ja alv maksettu löytyy kuulemma kuitit. Eli tullit on maksettu jo eu-alueelle ei tuu muita kuluja. Sitten kyselin et mites pitääkö ottaa virosta siirtokilvet mut kaveri sano et ei kannata ku maksaa 2000 kr eli jotain 130e. Lupas että jos tulee kaupat niin tuovat auton satamaan 30e ja siitä voi ajaa laivaan. Laivasti sit ulos ja stop suomen tulliin missä tekee käyttöön otto ilmotuksen ja siitä saa myös tarrakilvet. Eli jos tää juttu nyt näin menee niin ei paha mut huomenna meikäläinen on viisaampi tän homman suhteen :-?
     
  5. virta

    virta Gearhead

    Tuo kuulostaa hyvältä,,itse aina epäilen noita Sveitsin autoja lähtökohtaisesti niistä on alvit maksamatta,eli siis sama homma kuin vaikka USA tuonnissa.
     
  6. T5

    T5 Gearhead

    Mites nuo virolaiset ymmärtävät Suomen kieltä? Olen siinä uskossa, että ymmärtävät jotenkuten kuunnella, mutta puhua eivät osaa?

    Olisi auto Tallinnassa ja sähköpostia olen jo Vitalille laittanut englanniksi. Siihen ei tullut vastausta, joten pitääkö se vain rohkeasti soittaa ja kuunnella, mitä kieltä siellä toisessa päässä puhutaan?
     
  7. human62

    human62 1st gear

  8. Isabella

    Isabella 1st gear

    Tsau,

    http://www.nettiauto.com/ford/econoline/5466398

    Olisi tarkoitus heinäkuu huristaa lautalla sveduun ja sieltä köpikseen, hollantiin, saksaan, puolaan, liettua, latvia, viron kautta kotiin Hesaan. Ajettavaa varmaan reilu 5000km. Mukana vaimo ja pari (5v,7v) pojannaskalia. Tarkoitus olisi hetkittäin myös yöpyä autossa. Eli auton tulisi olla turvallinen ja tilava.

    Onko tietoa tuosta nettiauton Fordista, onko aiemmin ollut esillä? Auto on nyt myyjän mukaan Virossa, Viron kilvillä. EU-tullattu. Tuotu ruotsista, ajettu viime kesä, ollut tallissa talven. Katsastettu ja hyvässä kunnossa, sanoo hän.

    Olen täysin newbie asiassa. Suomeen rekisteröidessä tulee kuitenkin kai vain ALVit kun jo tullattu? Millasia autoveroja tuolle vois odottaa? Pitäis saada se tänne jo hyvissä ajoin ennen reissua, jotta ehtii tutustua menopeliin.

    Tarkoitus olisi myydä reissun jälkeen, tai mikäli tunneside syntyy, viedä vanhempieni talliin ja opetella tekniikkaa jne., tehdä siitä perheenjäsen ja laittaa hyväksi.

    Ei ole aiemmin ollut jenkkiautoa, ei edes automaattia. Mutta näin kuvataiteilijana esteettinen silmä on sen verta kriittinen että naapuruston farmarivolvot ei vain.. ne ei vain kelpaa. Tuo ryökäle valitettavasti rajan takana.

    Melkoinen pussywagon ja bensasyöppö. Mietin tota tulevaa kilometrimäärää, että siinä voi tulla vastaan yhtä ja toista. Löytyykö matkan varrelta huoltoa jenkkiautolle, esim. Jotta voi ylläpitää ihanaa hippipakuelämää perheen kesken, joutuu aika paljon tekeen "puskuroivaa" työtä koko ajan etukäteen, heh. Eli lähinnä nyt kiinnostais kaikki tieto ko. autosta ja sen siirrosta Suomen rekkariin.

    Kiitän jo etukäteen,
    pahoitteluni nostaessani vanhaa kulunutta viestiä ylös.

    -V
     
  9. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    ideasi on tuhoon tuomittu.
     
  10. Isabella

    Isabella 1st gear

    En epäile, mutta millä sen perustelisi itselle?
     
  11. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    no tonnilla saat vuokra-auton kuukaudeksi, joka kuluttaa jotain 6-8 litraa satkulla ja samaan paskaan mahdutte koko perhe ja vielä telttakin, jossa voitte yöpyä silloin kun haluatte retkeillä eikä ole motellia lähellä.
     
  12. Isabella

    Isabella 1st gear

    Aivan,
    mutta kuten ite mainitsit "samaan paskaan mahdutte", niin eikö yksi loman tarkoituksista ole että se olisi jotenkin piristävää?

    Ymmärrän toki, ettei ajatukseni ole taloudellisesti järkevä, mutta voisko motivaationa toimia jokin muu? Olen itse henkeen ja vereen fillarimies, eikä yksityisautoilussa eniveis ole järkeä - se on pelkkä kulu, siinä missä asuminen. Voiton puolelle pääsee vain keinottelemalla. Mutta silloin se ei kai olisi loma?

    Kiitos vinkistä, muuta käytännöllistä infoa asiaan liittyen otan vastaan edelleen, kiitos. Noi mielipiteet on kullanarvoisia eniveis tässä reissusuunnitelmaa kehitellessä. Eka ny tietty pitää päättää menopeli, siksi kyselen Econolinen maahantuonnista kommenttia.
     
  13. T5

    T5 Gearhead

    Alvejahan tuosta ei mene, koska on jo EU-alueella kilvissä? Suomeen tuotaessa siis autovero ja katsastuskulut.

    Jos tuota ei saa kuorma-autoksi/haluaa sen henkilöautoksi, niin pienenä verrokkina voi käyttää vaikka Chevyn G20-vania suurinpiirteisten kulujen selvittämiseksi.
    Helmikuussa 2011 on verotettu -89 vani henkilöautoksi. Silloin verot on ollut 955 euroa.
    Huhtikuussa 2012 on verotettu -93 vani henkilöautoksi ja silloin verot on ollut 1377 euroa.

    Eli jos varaudut suunnilleen tonnin veroihin, ollaan aika lähellä.
     
  14. Isabella

    Isabella 1st gear

    Tänks, tsekin noi. Jotain tonnin hujakoille kaavailinkin. En oikein osannut löytää siihen verrokkia laskelmiin. Ajetut kilsat ja vuosimalli muodostaa aika isoja heittoja.
     
  15. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Eihän tuo nyt mikään pöhkö idea olisi.. Kun sentään tiedät nuo miinuspuolet.. Eli kulut. Vanhalla autolla ajo on tietty riski mutta niitä kait on otettava. Ja voihan siitä muodostua elämyskin. ;) Tuolla viabaltica pätkälle kait hyvä olla jokin vakuutus tms.. Siellä kun aikas viidakon lait. Kannattaa googlailla asiaa.
     
  16. Hai

    Hai Double Gearhead

    Turhaa masennustra aiheuttamatta mielestäni mikähelvetinkatilla on pointtia "tuhoontuomitsemisessa".
    Tuo auto on jo kohta hitua vaille 25V vanha ja vaika myyjän vilpittömien tietojen mukaan on kaikki ok, niin selaisen muutaman tonnin (km)ponnistuksen aikana voi mitä vain tapahtua.Ei sen puoleen voi reissussa auto korjata siinä missä kotitallissakin, mutta eikö se ollut virkistävän loman tavoita. :)
    Tuohon kun lisätään newbie porukka reissuun, niin kotiin paluu voi (huonossa tapauksessa) maksaa melkein auton hinnan. Ei liikaa manausta keikalle.
    Itse olen tehnyt pitkän reissun arabi utojobbarin myymällä 500tkm ajetulla Chevyllä. SF-LA-Vegas-Grand Canyon-Memphis-Miami ja auto konttiin ja itse koneeseen kotiin. Koko ajan oli suunnitelmassa, että tekemättömän paikan kohdalla auto jää tasan siihen mihin hyyty ja taksilla ja lentokoneella jatketaan Miamiin. Tulipahan koeponnistettua. Ei sitä ruuvaamatta ajettu. :)
     
  17. Isabella

    Isabella 1st gear

    Tattis näkökulmista.
    Kelasin, että jos/kun auto hyytyy totaalisesti, se jää mihin jää. Jos vaimo ei anna tehdä siitä molotovincocktailia, joku paikallinen mäyrä saa siitä kodin. Kamat ois siinä muodossa että mobiili valmius mahdollinen. Reissattiin muutama vuosi sitten rinkat selässä ympäri Intiaa kolme kuukautta samalla porukalla eli jalkautuminen no problem.

    Tollasia oon tässä alkaneen vuoden kelaillut.

    Pitääpä vielä öögaa Suomen Chevy-tarjonta.
     
  18. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    23.353463463
     
  19. Isabella

    Isabella 1st gear

    Huumorinkukat on näköjään jääneet poimimatta =D Ethän ota kirjoituksiani täysin lukkoonlyötyinä suunnitelmina.

    Tattis infosta eniveis!

    P.S. Onko nykyään muuten mitään arvoa (sentimentaalista) maahantuonnista seuraavalla "autokannan rikastamisella"? Muistan skidinä lukeneeni isobroidin V8-lehdistä ysärin alussa asiasta, ja edelleenkin on kiinnostava asia. Ainakin mun mielestä. Nythän ainakin täällä uusimaalla autokanta on melko monotoninen pääpiirteissään.
     
  20. nixon

    nixon 3rd gear

    Eiks noita bensafoordeja saa alle kahteen tonniin ihan suomen kilvissäkin?
     

Kerro tästä muillekin!