Maaliruiskut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Vehje, 26.9.2007.

  1. VesaR

    VesaR 1st gear

    Sellainen kysymys että onko jollain kokemusta siitä Tech Linen Black Satinista, että millaisen suutinkoon se vaatii? joku 1.4 vai 2.0 vai?
     
  2. VesaR

    VesaR 1st gear

    Vastaan itse itselleni eli soitin aineen maahantuojalle ja 1.2 suutin ja noin 3,5 bar on sopiva.
     
  3. Gutless

    Gutless Gearhead

    kaipa se alakannukin tarttee ilmareiän.
     
  4. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Sanokaas asiantuntijat mikä mun Satajetissä on vikana kun "röpöttää" maalatessa. Ongelma alkoi sen jälkeen kun vaihdoin uuden kannun (vanha hajos kun putos lattialle), tämä lienee kuitenkin vain sattumaa...
    Pelkällä tinnerillä pelaa hienosti mut maalilla aina sama homma, ei auta vaikka miten ohentais.
    Kuplii muuten kannussa ruiskuttaessa (myös tinnerillä), lienee syy-yhteys ongelmaan??
    Hankin ruiskun pari vuotta sitte käytettynä ja tähän asti pelannu hyvin.

    Ilmasuuttimet ei ole tukossa, niitä on kyllä puhdisteltu tinnerillä ja kokeiltu jopa ultraäänipesuria (myös rungolle).

    Viuhka on ihan ok.

    Kyseessä siis Satajet 90.
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead



    en tiedä monellako maalilla ja ohenteella olet kokeillut, mutta itse aikoinaan "ohensin" super rostexia ihan normi lakabensalla, jolla normaali rostex siis ohennetaan ja ihmettelin kun "paakkuuntuu" ja sitten luin purkin kupeesta, että vaatii tikkurilan xxxx numerosarjalla varustetun ohenteen.

    kyseinen maali tuli peltihallin seinään joten vatkasin aikani ja sain sen sotkeentumaan ja päätin maalata ohenneongelmista huolimatta niin silloin teki aina toisinaan tuota ko. röpöttämistä....

    tiedä häntä sitten mutta kokeilisin toisella maalilla ainakin alkuunsa, kun kerran tinnerillä toimii?
     
  6. kassinen

    kassinen 1st gear

    kiristä pikkasen sitä neulan mutterii mikä on ulkopuolella
     
  7. vänkkä

    vänkkä 1st gear

    olen tossa ruiskuja katellu kun tarvis alotella jonkun näkönen harjottelu ja en viittis kauheesti rahaa lyödä bilteman kassaneidin käteen kun ne saa kummiskin hakea siltä poies ni löysin tämmösen kun selailin netissä http://www.automaalit.net/epages/Gagar. ... cts/FLG-G5 ...ja kun tossa ny sanotaan että lakat ja pinta maalit voidaan vetää niin eikö se ole sama ostaa yksi parempi kun kaksi vähän huonompaa mitkä kummiskin maksavat sitten saman verran yhteensä ainakin....onko jollain kokemuksia tosta että kannaattako pistää tilaukseen...ja mahtaako mennä nykyisellä kompuralla pärjätä,ilman tuotto tais olla 340l/min ja toi tartteis 277l/min ja se on 50l säiliöllä ja 3.0hv kone,ettei koko ajan huutais tallin nurkassa
     
  8. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Kyllähän tota on paljon kehuttu, ite ostin sen gti pron kun lipes vähä mopo käsistä :D

    jos saa alvit vähennettyä niin se olis kannattanu ostaa suomesta ,mut kun ei saa niin ostin englannista.

    eiköhän tollanen 50 litran säiliöllä oleva kompura riitä vallan mainiosti.
     
  9. Chevy350

    Chevy350 1st gear

    Meni taas kerran yläpuolinen maalisäiliö rikki, tippui maahan ja juuresta poikki tämä oli jo toinen kerta. Onko mitään hyvää liimaa millä tuon voisi liimata ? Viimeksi liimasin sillä mitä kaapista löytyi eli erikeepperillä.
     
  10. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Kyllä tolla kompuralla pärjäät, ja tollanen ruisku löytyy myös itseltä, ja hyvin ajaa asiansa. Kannattaa laittaa vielä ruiskun juureen painesäätö, ja tietty vedenerotin kompuraan. Mutta suosittelisin baselle, lakoille ja primereille jne.-aineille omat ruiskut, käytännössä nuo vaatii myös erilaiset suuttimet.
     
  11. jzl

    jzl 1st gear

    liimaa epoksilla

    esim: http://tuotteet.etra.fi/main.html?n...24442&parents=|2315873|2315877|2316229&path=1

    tuolla liimasin käsisahan kahvankin ja kestää ninkuin uus.
     
  12. RikuK

    RikuK 1st gear

    nykyään saa hyvin ostettua kalliinkin ruiskun. itse ostin juuri Vilbiksen Pro liten ja maksan sitä klarnan kautta 13 egee per kuukausi.
    olen saanut tarpeekseni noista halpis leluista, joissa menee vain herrmot,
    eikä ne halvemmaksi tule kun kalliimpi kauan palveleva hyvälaatuinen ruisku, jolla on todella ilo maalailla..!

    Nyt joku huutaa, että korkoineen tulee todella kallis, mutta tuon 13 euroa per kuukausi maksaa ilolla vaikka vähän pidempäänkin, kun on kunnon vehkeet!
    Ainoa miinus jonka keksin että jos ruikin huononpaa jälkeä, en voi syyttää siitä kuin itseäni, mutta suosittelen kunnon vehkeitä itse kullekin!!!
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  13. f34

    f34 Double Gearhead

    Youtubessa on gunmanin video, jossa laitettu 10 ruiskua paremmuusjärjestykseen.
    Sen mielestä tuo Devillblissin pro lite oli paras.
     
  14. rodhot

    rodhot Gearhead

    Mistä löytyis satajet rp ruiskuun järkihintaan suuttimet/neula paketti ?
     

Kerro tästä muillekin!