Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. misi

    misi 3rd gear

    Ja sulla on se yläpuolinen teline oikein päin? jos se on väärinpäin niin tuo poorien puolinen holkin ulkoneva osa hinkkaa siihen laakerin alaosaan.eli laakeri tulee liikaa taaksepäin,näin mulla tapahtui..
     
  2. captainpera

    captainpera 2nd gear

    jouset

    Kuka vaihtais mun rötsin pumppuun noi kolmen donan jouset täällä Treen seudulla kohtuullista korvausta vastaan tietty?! Toi rivipumppu on mulle hieman vieras kapistus.

    Yyveetä kehiin vaan!
     
  3. plymarivani

    plymarivani 1st gear

    http://www.dieseltruckresource.com/dev/ ... l?t=171288

    Tosta mallia! Eikös joku kysellyt jousienvaihdosta? Ittellä toi on ainaskin edessä ihan just kohta. Pannaan kanssa mylly kiertämään jotta saadaan vähän huippuja nousemaan :p Meinaa vauhti jäädä vajaaks noilla 4.1 välityksillä.
     
  4. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    no joo tämän ohjeen minäki löysin kun tongin nettiä, voi olla että perjantaina vaihtuu jouset lollei mee yöhön työmailla.
     
  5. captainpera

    captainpera 2nd gear

    jousista

    Eipä toi pumpun jousien vaihto ny nii kummonen homma näyttäs olevan, kun vaan alkaa tekemään. Työnteko vaan hidastaa rotken ruuvailuintoa täälläkin.

    Rotkea laitellessa on herännyt villi idea virittää myös Case jossa on sama kone, mutta antanee olla ku tolla pärjää noinkin. Taidan sen sijaan virittää toisenlaisen keissin kylmään vknloppua varten... Nam 8)
     
  6. prospector

    prospector 1st gear

    Re: viri siittimet

    no niin itse itseäni lainaten eli suuttimet olikin kunnossa ja jos jollain tulee tarvetta tehdä uusia suutin putkia niin älkää laittako niitä ristiin ja olkaa selvinpäin :oops: summa summarium eli kerkesin hätäpäissään ostamaan nimimerkki kaskinikkiltä suuttimet(scania 370 marine,suutinkärjet vaihdettu ja niin edelleen)ja kun omaani tulossa jotkut fakin ddp:t niin olisi ainakin nuo mitkä ostin kn:ltä myynnissä eli omakustanne hintaan halvalla, lisätietoja ed mainituista tied
     
  7. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Joo, Juicen albumista löyty eilen kuvatuksia. Nyt on jo helpompi tutkia noit johtoja ku tietää et mikä menee minne.
     
  8. Dotke

    Dotke 1st gear

    Löytyiskö 24 tappiseen kunnollista venttiliensäätöohjetta?
     
  9. Erska

    Erska Gearhead

  10. villeri

    villeri 2nd gear

    sainpas airbagin valon sammuun ja rupes jopa vakkariki toimiin tuossa rottelossa. :lol: oli laitettu 97-> clock springi niin sen takia ei vakkari toiminu. dually.fi:stä ostin purkuosana 95vm clock springin ku ei tuntunu mistään saavan uutena. :eek:
     
  11. Dotke

    Dotke 1st gear

     
  12. Lampa1

    Lampa1 1st gear

    Tervehdys. Kesti hieman vastaus kun viikon päivät meni kesälomaillessa ja nyt pääsis pian takaisin rotsin kimppuun. juu todellakin se on ollu tossa jo jonku aikaa pukeilla jarrurempan takia, sitä mukaa kun olen edennyt niin on pitänyt tilata uusia osia, elikkäs pian alkaa jotakuinki oleen kaikki uutta siellä, viikko kesälomaa jäljellä ja kaikki osat on tilattu ja tullut joten kasaus inspiraatio odotelles. toivottasti pian.. :odroll:
     
  13. villeri

    villeri 2nd gear

    voisin tulla nostattaan sun remppamotivaatioo nojailemalla autoon kädet taskussa :lol: :lol: :poff:
     
  14. Japadapa

    Japadapa 1st gear

    http://dodgeforum.com/forum/dodge-cummi ... or-no.html

    Tuosta vaan lueskelemaan ameriikan poikien mielipiteitä asiasta :D. Tuntuvat kovasti olevan sitä mieltä, että jos od pysyy päällä, niin antaa mennä vaan. Ite tullut nyt kesällä kiskottua hevoskoppia perässä ja yleensä tyhjänä (750kg) oon ajellut od päällä noin 90km/h. Mutta lastia kyydissä (+500 tai 1000kg) ei oikein viitsi nostaa nopeutta paljon yli 80, niin kierrokset on kyllä mun mielestä liian alhaalla 1300-1400, niin oon suosiolla ottanut od:n pois ja antanut koneen huutaa 1900-2000rpm. Hyvällä tiellä oon välillä kyllä nostanut vähän nopeutta ja ajellut od päällä silloinkin.

    Kun turbiini on lukossa, niin eihän siellä laatikossa mikään pitäisi luistaa eikä tasakaasulla pitäisi mitään hajotakkaan, niin miksi sitä od:tä ei voisi käyttää? Jos tulee mäki tai kiihdyttää, niin sanoohan sen järkikin että vääntö rankaisee rautaa melkolailla :poff:
     
  15. villeri

    villeri 2nd gear

    ite hain trailerilla farmari autoo. painoo kärryllä kuorman kanssa noin 1700kiloo. ajoin od päällä tasasella ja itellä on sentään vakio laatikko vielä, joka sillon tällön luistaa nelosella. pahempia ylämäkiä ei matkalla ollu, mutta kiihdytykset tein niin että od off ja reipas polkasu noin 90kmh ja siitä od päälle. sitten ajeltiin tasaseen tuleen. 4.1 välitykset tietysti vähän helpottaa tossa, ettei ne kierrokset ole od:lla niin kauheen alhaalla 80 vauhdissa. mutta en näe mitään pahaa tuossa od päällä kärryn vetämisessä, varsinkaan jos 4.1 välitykset perissä eikä ihan hullunlailla vedätä mäkiin.
     
  16. JariV

    JariV 2nd gear

    Tasainen ajo ylivaihde päällä ei oo pahasta. Ohituksia ei kannata tehdä od päällä ja isolla lastilla. Käyttää järkeä vaan niin ei sitä askia rikki saa jos se muutoin on kunnossa.
     
  17. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    tuli tilattua snow performansen vesi/metanoli ruutta mutta se ohjautuu vaan ahtopaineitten mukaan mut eikait se niin nöpön nuukaa minkä mukaan se toimii :odroll: vai hä! oishan se kait hyvä jos siinä ois jotenkin pakolämpö toiminto mukana :odroll: no otan lonkkua loppu illan 8)
     
  18. Paljonko vakio ratti akseli antaa myöden korin korotuksessa?
     
  19. villeri

    villeri 2nd gear

    jää 1-2senttiä liian lyhyeks. ainaki 95 totkessa näin.
     
  20. Niin tolla sun 3" korotuksella?
     

Kerro tästä muillekin!