`55 Fordiin sähkötoimiset pyyhkijät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja retsi, 1.8.2002.

  1. retsi

    retsi 1st gear

    Olen aikeissa korvata alkuperäisen alipainetoimisen pyyhkijähässäkän sähköisellä. Onko kellään kokemuksia mistä saa rakenneltua helpoimmin, autossahan on 6v sähköjärjestelmä ja alipeinetoiminen käyttölaite vispaa edestakaisin, eikä pyöri kuten sähkömoottori. Onko järkee käyttää vanhan Kuplan pyyhkijänmoottoria, entäs vipstaakit?
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kaveri teki 57 fairlaneen systeemin Nissanin takalasinpyyhkijän moottorista, se kun lutkuttaa edestakaisin mutta vaatii taas 12v sähköt. Veneisiin tarkoitetut tarvikemoottorit tekee kans edestakaista liikettä mutta eipä niitäkään taida olla 6 volttisina?
     
  3. KTM

    KTM Gearhead

    Thunderbird Headquartersin catalogissa oli muunnos-sarja 55-57 T-birdiin. Siitä oli oikein kuvatkin, eli varmaan saisi mallia otettua. Ovat lähettäneet paperikopion luettelosta ilmaiseksi.

    http://www.tbirdhq.com/
     
  4. merc

    merc Gearhead

    Itse laitoin PV-volvon 6v mootorin -55 merkkuriin.Sopi lähestulkoon "heittämällä" paikoilleen.Saattaisi jopa löytyä yksi ylimääräinen moottori.
     
  5. retsi

    retsi 1st gear

    Hyviä vinkkejä tulee teiltä. Kiitos. Mulla on tällä hetkellä PV-Volvosta otettu alipainetoiminen pyyhkijänmoottori Fordissa, joten siihen menis varmaan heittämällä se sähkötoiminen tilalle. Tosin pyyhkijät menee vähän liian pitkälle nykyisellä virityksellä. Kyllä sillä katsastusmiestä hämää, mutta ei ne jaksa oikein tehokkaasti pyyhkiä.

    Mitenkäs tuon pissapojan kanssa on, pitääkös sellainen olla vm.-55 autossa?
     
  6. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    No mutta käviskös toi juttu vielä helpommin mun 61 Mercuryyn, siinä kun on 12 volttiset valmiiks? Missä vaiheessa PV-Volvo vaihto 12 volttiseen? Onks kellään ylimääräistä? Vai pitäiskös hankkii semmonen veneeseen tarkotettu?
     
  7. retsi

    retsi 1st gear

    Nyt on pöydällä volvo Duettin 6 voltin moottori, mutta eihän sitä taida saada käymään. Duettissa pyyhkijät pyyhkii samaan suuntaan ja edestakaista liikettä tekevää mekanismia ei siis ole. Jos sulla Merc olis se ylimääräinen systeemi, niin kiinnostais ostaa. Tai jos muilta löytyy sopivia osia?
     
  8. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Ylimääräiseksi se pyyhkiän moottori tulee vain siinä tapauksessa että löydän sähkötoimisen tilalle. Jos näin onnellesesti kävisi, niin sitten!
     
  9. fisu

    fisu Gearhead

    ne vivustothan hoitaa sen että pyyhkijät heiluu vastakkain, -60 dodgessa on juuri samanlainen vastakkainpyyhkivä ja se moottori on yhteen suuntaan pyörivä niinkuin kaikissa muissakin :smile:
     
  10. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Joopa, mut tuo foordin alkuperäinen alipainehässäkkämoottori tekee itse sitä edes-takas-liikettä ja vivustot siirtää sen pyyhkijöille. Kaverin hyllystä löytyy varmaan vieläkin 57 foordin alipainemoottori (johan on sana :smile:), toimii jotenkin.
    Jos on 12v sähköt niin cherryn takalasin pyyhkijän moottori pelaa kuten jo aiemmin sanoin (edestakainen liike!).
     

Kerro tästä muillekin!