Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Vielä tuosta latauksen mittarista,Tämä näyttää työntävän juuri ja juuri punaisen merkkirajan yli.Muutosta ei pahemmin tee onko sähköjä päällä paljon tai ei ollenkaan.Eikös se kumminkin pitäisi olla siellä 14v lähettyvillä?Onnko näissä lataus säädin erillinen vai meneekä laturi suoraan huoltoon/vaihtoon?
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    Laturin sisällä se säädin majailee..

    Kannattaa mitata yleismittarilla mitä oikeesti lataa..
     
  3. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Noniin taas kinkkinen kysymys sorry ;) !

    Eli subbarin vanhus eli tämä 91 vuoden bensahevonen on alkanut pitämään suht korkeeta "narinaa/ujellusta" lähtiessä ajamaan hetken ja oma veikkaukseni olisi jarrut mutta onko kenelläkään kokemusta tälläisestä ja pitäisikö huolestua enemmänkin? Mikään ei haise tai muutenkaan hankaa ja auto kulkee normaalisti. Vai mitähän pikkulintuja minulla on renkaissa ;) ? Ja joo tuo voi toisaalta kuulua ihan mistä vaan...
     
  4. Sänpy

    Sänpy 1st gear

    nyt on sitte jakolaatikko aukastu eikä mithään vikkaa näy tuntuu ainoalta vaihtoeholta että siirtäjä hypäny pois paikaltaan...
    mutta pitää samala vaihtaa stefat ko on levällään ettei aivan hukkaan mene koko homma... ei kellään sattuis olemaan ehjää etukardaania ylimääräsenä?? oli putkessa nimittäin sen verran välyst että huh
     
  5. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Melkein kyllä katsoisin takajarrujen kunnon. Eli auki vaan ja silmä kovana tuijottelua.

    Dodgessani oli toiselta puolelta automaattikiristin poikki ja toiselta puolelta puuttui takakengästä puolet. Oli joteskin vaikea saada säätöihin katastusta varten muinoin ennenkuin avasin suosiolla. Piti pientä ääntä aina liikkeellelähtiessä, kun oli osat vissiin lämmenneet toisiinsa kiinni ihan kunnolla. Muuten olevinaan pelitti ihan hyvin.
     
  6. jake.m

    jake.m 3rd gear


    Kaverin vanissa oli samantyylistä oiretta. Liikkelle lähtiessä ja pienellä nopeudella vedättäessä kuului vallan hirvittävä kirskunta. Syy löytyi sitten kardaanin taaemmasta ristikosta, jossa ei käsin pyöriteltäessä tuntunut väljää, mutta neulalaakereista ei ollut jäljellä kuiin ruskeaa jauhetta...
     
  7. kane

    kane 1st gear

    vieläkään ei löytynyt syytä 110kmh vapinaan... :odroll:
    testattu/vaihdettu:
    - ristikot, testattu toinen kardaani
    - jakis yoke hela
    - kaikki renkaat
    - perä yoke ei tunnu pystyväljää käsin
    Se jotenkin vapisuttaa/vatkaa, 100kmh ok ja 120kmh ok.
    Mikähän ihme se olisi, oire on kait ollut kokoaika mutta kun yleensä ajelee alle 100kmh niin ei vaivannut mieltä :rotfl:
    Rummut, etuvetarit??? ei vaikutusta jos 4wd ajaa.
     
  8. yamaha

    yamaha 1st gear

    itsellä on reilu välys kardaanin ja jakolaatikon välissä ja siitä ilmeisesti tärisee tietyssä nopeuksissa.. pitäs vaan löytää paja joka vaihtais sen holkin siihen jakolaatikkoon.(vielä halvalla) Kuluuko se välys yleensä kardaanin puolelle vai laatikon puolelle?? ja autohan oli -00 silverado 6.0 vortec
     
  9. Zuski

    Zuski 3rd gear

    Mulla Silverado tarisytteli ihan hulluna yli 65mph vauhdeissa, kunnes vaihdettiin joka nurkkaan iskarit. Ekaks kyllakin ajateltiin renkaiden olevan huonossa hapessa, olihan tuo seissyt ulkona 3 vuotta ennenkuin me se ostettiin. :D
     
  10. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Mulla näyttää huomattavasti alhaisempia lukemia, täytyy vaihtaa se anturi jos se sillä tokenis... Lämpöongelmat tuli näköjään takas, taas oli lievää heittelyä havaittavissa, termarin tutkin ja testasin, pelas ok. Nyt toistaseks ollaan pysytty kuitenkin alle 210F. Ei vaikutusta ajaako seittemääkymppiä vai sataa seittemääkymppiä...

    Ton turbomasterin kanssa on tullu myös tapeltua, en oo sitä pelaamaan omasta mielestäni kunnolla. Nyt ahdot käy välillä 1,3bar, muutaman sekunnin jälkeen tippuu 0,6-0,8 välille. 3/4 kaasulla vedätettäessä ahdot "saa" pysymään yli kilossa vaikka kuinka kauan, tai ainakin niin kauan kun mun luonne riittää. Kaasun kun painaa pohjaan niin ahdotkin tippuu sinne 0,8bar tietämille. Mitä enemmän vauhtia, sitä enemmän ahtoja, kakkosella vedättessä kaasu pohjassa ahdot on siinä 0,6-0,7, kolmosella vähän enemmän ja nelosella satasen jälkeen jo lähemmäs 0.9bar. Jousia on kokeillu useampaa erilaista, muutin tota systeemiäkin jo erilaiseks-->ei vaikutusta. Olikohan tää tarpeeks vaikeesti selitetty, oon kyllä juonu jonkin verran Kossua ja velliä. Tosin mun pää menee sekasin tästä kuumuudesta :rotfl:.
     
  11. ka.va

    ka.va 1st gear

    Perskele. Nyt o auto ruvennu elämään omaa elämäänsä.
    Pysähtyessä,yht äkkiä käyttää nopeesti kierrokset korkeella.
    Ekan kerran teki vuos sitten ja nyt viikon sisään kahesti.
    Tarttee huomen katella vikakoodit jos o jotain jääny.
    Onkos kellään käyny vastaavaa,missä vika, pedaali,pumppu,tietsikka,maavika tai jotain muuta??

    Oli aamusella likellä ettei ollu kahvit sylissä ja tupakki kurkussa, kun rupes ryntäyttämään päin punasia..
     
  12. kuutio

    kuutio Gearhead

    Jos se on sulla Tuomo vaan se GM:n ahistin, joka menee tukkoon kun isommin runtua... :poff: :poff: :rotfl: :rotfl:
     
  13. mikke20

    mikke20 Gearhead

    ahista mikä ahistaa mut putki ei ainakaan enää ahista, tohtorilta tuli reseptillä 4" ränni ja 3" taunpaippi ja ainakin kolme selkeetä hyvää puolta jo havaittu vaik asennuksesta meinas tulla masennus.

    1 herkkyys parani oikeen selkeesti nyt hyökkää niin ilosesti ettei meinaa jakkaralla pysyä

    2 nyt on autossa ison auton äänet ja turbon ujelluskin kuuluu

    3 kuitti työkaverille mil samanlainen pikkis et mikä mehupilli sul tuolt tulee :lol:


    jos viel jollakulla on lastu mut ei oo laittanu putkistoo uuteen uskoon ni suosittelen lämpimästi, menohalut parani huomattavasti.
     
  14. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    On tosiaan se GM:n ahdistin, kai mun pitää sekin päivittää.... Ei tää vissiin lopu koskaan :rotfl:. Tosin sitä ennen laitetaan se välijäähy ja metanoliruutta,katotaan mitä niillä saadaan aikaiseksi 8). Reikä lohkoon kenties...?
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    No mut sit voi päivittää lohkon P400:ksi
     
  16. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Jahans. Kysytäänpä raadilta mielipide. Koko yhteisen taipaleen aikana, mitä letukka mulla on ollu, siinä on ollu sellanen hauska pikku "ominaisuus". Elikkäs kun tasakaasulla on ajellut hetken (ei väliä onko pitkä matka vai ei), ja nostaa jalan kaasulta ja alkaa jarruttamaan, niin auto käyttää kierrokset pari kolme kertaa n.2000 rpm kohdalla (sillee pröt pröt) :) vaikkei kaasuun enää edes koske. Mistä moinen ominaisuus johtuu? Ei se sinänsä mitään haittaa mut kuulostaa hölmöltä. Ja joka kerta sitä ei tapahdu ku alkaa jarruttamaan.
     
  17. kane

    kane 1st gear

    Jarruttaessa tai rullatessa kiekat tippuu ja syöttö kait lähellä 0:aa niin se pröt pröt hauskasti kunnes vauhti riittävän hiljainen että käy taas normisti :rotfl:
    Olisko nuo kierrosten kiekaisut pumpun nestepään oireilua, olikohan kellään syypää fsd tuommoiseen...
     
  18. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Ai että kuulostaa halvalta ku aletaan nestepäästä puhumaan. :) Nii mene ja tiedä onko fsd oireita moinen koska muuten pelaa kyllä. Ilolientä tulee letkusta ku hanan avaa ja täyskaasulla kiihdyttäessä ei nyi eikä röpellä. Ainoo on se pröt just ennen tyhjäkäyntiä ku päästää kaasusta..
     
  19. vik227

    vik227 Gearhead

    onko raadilla hyviä ideoita mistä ruvetaan vikaa etsimään:

    suoraan ajettaessa ja oikealle käännettäessä kuuluu vasemman etu renkaan suunnalta samanlainen rapsutus kun olis pari nastaa renkaassa
    vasemmalle kun kurvaa niin ääni loppuu.mitään jyrinää tai ravistusta yms ei tunnu.

    olisko vetarin murros vai napa?

    ja kulkuväline oli -95 4X4 dually
     
  20. Hippi_82

    Hippi_82 1st gear

    Moro vaan kaikille lämpösestä kesästä ja ilmastoinnista nauttineille:)
    Nytte olis arvon raadille kyssäri!
    Tällänen propleema on vaivannu muutamana päivänä. starttaa hemmetin hyvin ja lähtee käyntiin ku palmun alta mutta noin 5-10 sekunnin päästä sammuu itestään. lähtee käyntiin kohtalaisen vaivattomasti kun hetken sahaa.... vikakoodit lukasin ja 33/ EGR Control Pressure/BARO Sensor Circuit High (Low Vac) ja
    73/ Pressure Control Solenoid (PCS) Circuit (Current Error)
    sain tulokseks! viitsiskö joku kertoo et mitä noi oikeen meinaa ja mistä rupeen katteleen vikaa ku toi englannin ymmärtäminen on vähän niin ja näin!!!!
     

Kerro tästä muillekin!