Stoori Powermeet 2010 Västerås

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Classic Chevy Club of Finland ry', aloittaja Pro ´55, 25.7.2010.

  1. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Teksti Kettil Rautio
    Power Big Meet
    8.-10.7. 2010 Västerås, SWE.

    Mikähän siinä on kun aina menee hienoina kesinä hommat hiukka tiukalle harrasteautorintamalla? Pakko kertoilla hieman omaa stooria, jonka päämääränä oli ”Se Iso” länsinaapurissamme.

    Tuli tuossa viime vuonna ostettua uusi stroukkipata, Patriot Performance 383cid, ja sitähän suunnittelin sovittavani hyvissä ajoin -57:n keulille.
    No niin tuossa vuodenvaihteen tienoilla kävi, että pääduunini kuviot muuttui täysin, vaikkakin saman työnantajan leivissä, niin silti homma vei älyttömästi energiaa ja aikaani muiden töiden lomassa. Moottorinvaihto swappi venyi sitten pitkälle kevääseen, mutta vanhan padan, 283cid, eläkkeelle nosto ja uuden tiputtaminen paikalleen meni nopeasti, vaan sitten alkoi se pikkunyhrääminen, kun kaikki nyt sitten tuli uutta ja joutui sovittelemaan sitä ja tätä uusiksi.

    Kuitenkin tuo, jo viime vuonna varattu, Power Big meet reissu oli mielissä toteuttaa ja tietysti omalla Classicilla. Päivät vähenivät kovin uhkaavasti ja talli-iltoja oli jo vietetty yön tunneille, joten siinä alkoi jossain vaiheessa epäusko vallata pienen mielen. Joten hommaanhan oli pyydettävä apuja. Sitä onneksi harrastepiireissä saa, joten valoa oli sittenkin tunnelin päässä.
    Vihdoin koitti se hetki, jolloin otetaan ensisavut ja kyllä oli meikäpoika yhtä hymyä, kun sai motin jyrisemään, tietty sarjoilla vasta tässä vaiheessa. No eikun pakoputkien tekoon, kun lähtöön Västeråsiin oli se 8 päivää jäljellä. Hmmm, pukkaa hoppua, kun vielä osui viikonloppu niin ei pääse leimalle auton kanssa.

    No maanantaina, lähtöviikolla, sitten viimeisiä laittoja, mm. konepelti kiinni, sähköflektiä paikalleen ym pikkujuttua ja tilaamaan leima-aikaa. Sen sain tiistaille, ja eikun paperiin tuoretta leimaa hakemaan. Muuten homma ok, mutta piru, toinen takavalon linssi oli jossain (halki=vissii roskikessa?), mutta onneksi kerroin tuon heti inssille, niin ei ollut ongelma, sillä saisin sen samana iltana kaveriltani. Ja leima heltisi.

    Nastolan kylältä löytyy useampi -57 projekti, niin apuja varaosien myötä löytyi sieltä. Kiitos Vilille linssin lainasta. No siinähän sitä testiä oli jo tullut se n.50km, joten eiköhän huomenna keskiviikkona oltaisi valmiit baanalle ja kohti Ruotsia.
    Juuh, oli tosi varma olo lähteä ajeleen. No aamulla auton pesu ja huolellinen pakkaus, työkaluja varmasti tarpeeksi mukana, ja eikun kaksistaan kohti Stadia.

    Mittareita tuli kytättyä varmaan enemmän kuin ajorataa, mutta satamassa oltiin vihdoin. Siellä muunkin porukan määränpää selviää ajoneuvon perusteella heti. Poweriin mennään satojen muiden kanssa, hieno fiilis nousee heti päälle. Laivamatka menee mukavissa merkeissä ja matkalaiset ovat valmiit letkaan kohti Västeråsia.
    Tukholman alla menevässä tunnelissa, n.4km pitkä, pojat on poikia, ja siellä on pakko jyräyttää ääniä ilmoille oikein kunnolla, eikä se fiilis muuten kuin parane vaan ja reissu sujuu jees meiningillä. Perille päästiin ja hotelliin äkkiä kamat ja tapahtumapaikalle hämmästelemään.

    Johannisbergin lentokenttä on torstaina jo ihmetyksiä täynnä ja romutori jotain käsittämätöntä. Iltojen cruisingeista puhumattakaan. Woutsii ja wautsii saa hokea ties kuin monesti, kun hienoa kaaraa lipuu siellä ja täällä ja paljon. Ja hellettä koko reissu niin kyllä kelpasi viihtyä. Ihme kyllä lapsentauteja oman auton kanssa ei ilmennyt suuremmin, lämmöt pysyi hyvin hallussa ja motti pelasi, ja hyi hyi jopa tuli sutaistua.

    Lauantaina cruisattiin oikein enemmänkin, ja ns Cityringin kierrossa meni koko ilta, 4-5h ”ajettiin” ja päästiin vain ¾ reitistä läpi, melkoisesti väkeä juu. No lystiä oli luonnollisesti ja auto pelasi, niin mikäs siinä oli istuskellessa.
    Sentään jotain probleemia oli meilläkin, monien muidenkin ollen pelti pystyssä. Pari tulpan hattua on sen verran tiukassa välissä, että ne meinasivat mennä sulaksi, jopa silikoniset. Joten niitä sai pari vaihdella, mutta joka Chevy-miehen pelastus on Biltema, no heh.
    Tuli hoksattua sieltä käydä ostaa lämmöneristysnauhaa jo perjantaina, jolla vuorasin tulpanhatut, niin johan sytytti kaikilla 8:lla kivasti ja oli huoletonta ajella.

    Niinhän siinä aina käy, että kaikki kiva loppuu aikanaan, joten sunnuntaina koitti paluumatka kotosuomeen. Laivalla sitten kerrattiin useamman harrastajan kanssa tapahtumaa, ja kaikki olivat ylityytyväisiä reissuun, joten kyllä Power Big Meet on näkemisen arvoinen. JätteBra. Pikkaisen kuvasatoa järisyttävän hienoista Classic Chevyistä jutun höysteeksi. Oon kateellinen kun noi on niin upeita oman rinnalla.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Noniin hyvät herrat, nyt laitoin tuossa teille esimerkiksi yhden stoorin maistiaiseksi että millaista ”lehti” olisi näin internetillä korvattuna. Laitoin tossa Kettilin tekemän jutun Power Meetistä upeine kuvineen teille luettavaksi ja ihailtavaksi.

    Samalla kun ihastelette (huom!) VÄRIKUVIA, joiden tänne laitto ei maksa mitään, niin kannattaa funtsia:

    - olisko noi kuvat mustavalkoiseksi lehteen painettuna olleet läheskään noin puhuttelevia? (Ei)
    - olisko kellään ollu mahista copy-pastettaa lehdestä, eli kopioida jutun luonteesta riippuen esim. päivämääriä tai paikkojen nimiä talteen niin helposti kuin tietsikalla? (Ei)
    - tai tallennella lehdestä kuvia omalle koneelle, tai kännykälle, tai vaikka tulostaa niitä tallinsa seinälle (Ei)
    - tai laittaa alle vaikka oma kysymys jostakin noista kuvista, esim. ”katoitko minkä kokoset vanteet tohon hopeeseen viisseiskaan oli laitettu, oliks ne 18 vai 22? Oliks vakio pyöräkotelot? – johon on tietenkin kuvan ottajan helppo vastailla

    Internetin ihmeellinen maailma on rajaton, kun taas lehdissä vastaan tulee kannet jo aika äkkiä.

    Vielä painotan sitä, että tän jutun olisi voinut tehdä tänne ihan jokainen teistä, sen ei tarvii olla minä.
     
  3. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Lisävinkki, toimii ainakin Explorerilla:
    Pidä Ctrl nappia pohjassa ja paineleppa +näppäintä, siis Ctrl ja plussa. Pääset katsomaan kuvia suurempina, tallentamatta niitä ensi koneelle.

    Takaisin pieneksi: Ctrl ja miinus

    (Eipä onnistuis lehteen painettuna :D )
     
  4. Kalle Koo

    Kalle Koo 1st gear

    Hyvä tarina, mahtavat kuvat ja noilla Jarin lisävinkeillä kokonaisuudesta saa tosiaan paljon irti. Koetetaan saada vastaavaa aikaseksi!

    T: Kalle Kalaja
     
  5. human62

    human62 1st gear

    Kylläpä toi muistoja mieleen omalta ekalta Power Meet reissulta viis-seiskalla (käytiin -sillä mun toisella -57 eli Nomadilla...) :D :D :D
    Oli mahtavia kuvia sulla, pelkkiä real autoja isolla Aalla...hehe...Kyllä tää juttu menee mun puolesta nettiin päin, helppo skriivata tänne ja lähettää kuvia...pelkkä -57 kuvien katselu sai taas kummasti mielen virkistymään. :)

    Ruotsalaisilla on jo 70 luvun alkupuolella ollut joitain "tuonteja" ja siitä myös johtuu se että aihiot joista autot rakennetaan ovat parempikuntoisia.

    Onhan näitä mahtavia Classikoita myös valmistettu eli kasattu uutena Ruotsissa!!! (Näissähän lukee maininta ovipilarissa) Powerissa näin myös mitä Ruotsin senaikaiset lait?? tekivät raketeille-ne sahattiin poikki jalankulkijoille liian vaarallisina pidettyinä... :mad:
    Näimme ainakin yhden tälläisen alkuperäisen yksilön jossa oli säilytetty sahatut raketit... :eek:
    Kuvissa oli muutama "tuttu" auto.

    Tällä yhdistemällä oltiin..

    "sydämeni -57 Chevyille menettänyt"

    [​IMG]\p
     
  6. Tapi

    Tapi Gearhead

    On siellä huima määrä kalustoa! Taitaa iso osa erikoisista ratkaisuista jäädä piiloon suuren määrän alle. Itseä lämmitti ulkonäöllisesti eniten tuo vaaleansininen 57 2dht jonka kyljessä oli numerot 57. Jotenkin niin herttaisen race;)
     
  7. kede -57

    kede -57 3rd gear

    Jaahas ehdin välillä täällä netissäkin käymään ja kivalta näyttää, kun fotot ja jutut kelpaa. Pakko aavistus kertoilla jotain vastineita, eli tuo vaalean sininen ihanan söpö race-57 on oikeasti aika menevä ja hyvä "viedä", sillä löytyy uuden Corvetten tekniikka sisuksista ja alta....eli hienon konepellin sisustusmaalauksen kuva kertoo pellin alla olevan herkkua :D heh. Mut mut....toivoottavasti näitä juttui sais vaik oman kerhon sivuille, niin tuntuis, että edes jotenki olis ns."oman väen" luettavissa kerhon tarinat....en tiedä miks sellai fiilis on, mut tulee aika erilailla heitettyä tarinat, kun tietää/tiesi niiden tulevan sen tutun joukon luettavaksi ainostaan :odroll: :odroll: hmmm, hassu fiilis, vaika selkeästi tässä on hyvät puolet näyttävyyden,helpomman/nopeamman toteutuksen ym jne myötä, mut silti joku tökkiii.....vaikkei classicit tietenkään, niin oon aika anti-atk ihminen näemmä, vaikka niillä teen töitä ihan liikaakin. Mut kiitokset Jarille kun värkkäsit juttua esiin ja hoidit mukavaa katseltavaa harrastajien näytöille. Jatketaan harrastamista 8) .
     

Kerro tästä muillekin!