Renkaan kylkien puhdistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja mopardriver, 3.8.2010.

  1. mopardriver

    mopardriver 1st gear

    Nyt kaivattaisiiin hyviä vinkkejä renkaan kylkien puhdistamiseksi ja mustan killon palauttamiseksi.

    Pilvenmäen reissun jälkeen renkaiden kyljet ovat ruskean harmaat ja olen kokeillut antaa renkaille juuriharjan kanssa tavallista autonpesuainetta, mäntyöljypohjaista liuotinta, perinteistä liuotinta, mutta lopputulos ei paljoa näistä parane. Renkaat ovat n. kymmenkunta vuotta vanhat BFG:t.

    Millä aineella tai menetelmällä noita kannattaisi vielä yrittää puhdistaa jotta renkaiden kyljistä saisi vielä mustat?
     
  2. rane58

    rane58 Double Gearhead

    -Niin ja valkosivusta valkoisen...? :oops:
     
  3. Phaeton

    Phaeton 3rd gear

    Eikös ihan tavan jarruneste palauta valkoisten kirjainten ja valkosivujen loiston.
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Pata pataa (teräsvilla) tai Karhunkieltä, jolla pestään astioita ja ihan tavallista pesuainetta/shampoo/mäntysuopa/Fairy tms...sillä renkaan tekstit ja valkosivut on ainakin ennen lähtenyt puhtaaksi.
    Puhdistuu se renkaan sivukin sillä jollei ole jotenkin vanhuuttaan muuttanut väriä.

    Liuottimet pilaa renkaan :soosoo:
     
  5. Emblem

    Emblem 1st gear

    Itse olen hyväksi havainnut Autoglymin vinyl & rubber care -aineen, tulee musta eikä liian kiiltävä. Valkosivun olen puhdistanut vahvalla (1:1) Pineline liuoksella, suihkepullosta suihkaisu, pyyhintä sienellä ja huuhtelu runsaalla vedellä. Pineline-liuosta ei saa päästää kuivahtamaan.
     
  6. -nikke-

    -nikke- Gearhead

  7. Toke

    Toke Gearhead

    autoglymillä on myös renkaille tarkoitettua instant tyre dressing ainetta, ei paskempaa sekään, jättää vielä aikast hylkivän pinnan
     
  8. human62

    human62 1st gear

    Mä ajan rotvallin reunan liki nii, et isommat kurapaskat jää siihen. Viime viikolla sihti heitti ja Impala hyppäs, mut antiloopit hyppii kai muutenkin :rotfl: :rotfl:
     
  9. kassinen

    kassinen 1st gear

    löpö /diisel ja karhunkieli ja valkosesta tulee valkoinen
     
  10. Ahis

    Ahis Gearhead

  11. G20

    G20 Gearhead

    Wurth Pineline tehopesu.. 1/3 ja loput vettä vielä jos saa pumppu/suihkupulloon roiskii päälle ja antaa hetken vaikuttaa ja kohta valuu pinttyneempikin lika irti ja pesusienellä/ pehmeällä harjalla hankaus. Ei syövytä lakattuja/kiillotettuja aluvanteita mutta silti hyvä huuhtoa reilulla vedellä. 8)
     
  12. '82 Le Sabre

    '82 Le Sabre 1st gear

    Kokeilkaa CRC:n Tire Shine- spraytä. Helppo ja nopee, ja jättää kans jollainlailla hylkivän pinnan.

    Ohjeissa lukee, että suihkauttaa vaan pintaan eikä tee mitään niin tulee hyvä... Ite oon huomannu et parempi tulee kun pyöräyttää rätillä renkaan ympäri, vaahto leviää tasasemmin.

    Ainakin Motonetti myy tota.
     

Kerro tästä muillekin!