Mikä vikakoodin lukija?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Duron, 4.8.2010.

  1. Duron

    Duron 1st gear

    Eli sepring 2.5l avokas vm97 on herjanut jo jonkin aikaan service engine valoa, mutta nyt kun alkoi venakoneisto ilmeisesti tikittää,tarvis ilmeisesti tutkia mikä autoa vaivaa, millähän liittimellä tuossa sepringissä on tuo tietokone liitin? elekmasta katoin niin lukijat näyttävät olevan halpoja joten jos vaikka investoisi jos vain saisi tietoon että minkä noista...
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Sama auto ja ostin lukijaksi tämän. On vähän lelun tuntuinen mutta kertoo koodin lisäksi asian Suomen kielellä. On poistettu koodit rysleristä, sitikasta ja viimeksi tänään volkkarista. Ihan normi OBD2 liitin.

    Saat muuten koodit ulos avokkaastasi keydancellä. Virrat on-off-on-off-on. Jätät virrat päälle ja lasket SES valon välähdykset. esim plink.plink........plink tarkoittaa koodia 21. Numeroiden välillä tulee siis tauko.
     
  4. Duron

    Duron 1st gear

    itselläni nuo avain homma ei toiminut tai sitten en osaa sitä vain käyttää :) pitääskö tuo virtojen katkominen tehdä tiheään vai hitaasti?
    mistäs muuten noita vikakoodien tarkoituksia voisi selvitellä mikäli ne ulos tuolta joskus saan?
     
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Keydance pitää tehdä 5:n sekunnin sisään.

    Tarkemmin täällä.

    Mulla on -97 avo-sepon service manuaali, siinä on pieniä eroja noihin yleiskoodeihin. Tai pitäisikö sanoa että se on ehkä hieman tarkempi.
     
  6. Duron

    Duron 1st gear

    perhana taitaa tuo venttiilien naputusjohtua öljystä, öljyn vaihdon jälkeen huomasin naputuksen seuraavana aamuna kun meinasin töihin lähteä, ei mitään hajua mitä tuola on käytetty ennemmin,itse laitoin synteettiset helix 5/40 olisko tuo väärää tuonne ? naputus onneksi vaimenee kun kone lämpee. mutta olis kiva saada se kumminkin sellaiseksi kuin se oli ennen öljyn vaihtoa :)
     
  7. spinneri

    spinneri Gearhead

    Spinneri Magazine kokeili numerossa 3/2010 vajaan 50 euron hintaista OBD2-testeriä. Ja yllättyi positiivisesti. Laite toimi niissä uudehkoissa (euro)autoissa missä laitetta kokeilimme – Skoda Octaviaa lukuunottamatta. Syy lienee CAN-väylä, vaikka sitäkin laitteen pitäisi tukea.

    Myyjä ilmoittaa laitteen tukevan myös Chrysleria.


    Jälleen vinkin pöydälle lätkäisi

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tuttua kauraa. Mobilin 0w-40 naputti aika perkeleesti kylmänä mutta Valvolinen 5w-30 pelittää, se on viskositeetti jota tuohon suositellaan mutta manuaalissa mainitaan myös tuo 5w-40. Merkkiliikkeessä laitetaan kyseistä Helixiä. Oman pulkan venakoppiin kertyi siitä parafiinia tjsp... Ilmeisesti jotkin merkit naputtaa, tiiä sitten mistä johtuu.
     
  9. Duron

    Duron 1st gear

    tilasin tuohon sebringiin tuon vikakoodin lukijan vl-303 obd2 mutta ei tuo tue järjestelmää tuossa vm97 chryslerissä, paketissa kyllä lukee että chrysler..??? vai pitäiskö tuossa vielä jotain ihmeellistä tehdä ennenkö tuon pökkää autoon kiinni?
     
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Pitäisi toimia. Tökkäät sen kunnolla paikalleen ja käännät virrat päälle. Laite saa kyllä virrat kun se on paikallaan mutta ei lue tietoja jos ei ole avain on-asennossa.

    E: Saattaa ilmoittaa ettei tue jos liitin ei ole kunnolla paikoillaan. Liitintä pitää vähän kihnuttaa puolelta toiselle kun tökkää sen porttiin.
     
  11. Duron

    Duron 1st gear

    nojoo alkoihan se lukea,paketissa sanottiin että virrat pitää olla poissa avaimesta, vaativain että ei noteerannut ohjeita vaan laittoi kylmästi virrat päälle.
    kuittasin happianturin vian pois, tiedä sitten missä kyseinen tunnistin on mutta kaitse vaihtaa pitää, jossain välissä. aika nihkeästi oli noita reaaliajassa seurattavia juttuja tuossa, pelkkä koneen kierros ja kaasuläpän asento prosentti oli seurattavissa livenä.muuten ihan ok vehje
     
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Happiantureita on tuossa avomallissa 2 kpl, katin molemmin puolin. Jos se on se etummainen (ylempi) niin saattaa poikia vähän isomman rojektin. Se on niin vattumaisessa paikassa että vaikka siihen saa avaimen/hylsyn kiinni niin ei olekaan tilaa vääntää. Kannattaa nähdä vaivaa ja tehdä sopiva hylsy millä sen saa pois. Lisäksi imusarja pitää irrottaa että saa liittimen käsille, tosin avo-seppolupilla joku kertoi että oli vaihtanut sen imusarjaa irrottamatta.

    Omaan autoon vaihdettiin se ja piti irrottaa putkistoa pakosarjasta jonka seurauksena 4 pinnapulttia poikki, jonka seurauksena taaempi pakosarja irti, josta taas seurasi että pakosarjojen välinen putki piti irrottaa. :rotfl: Lisätään sokuriksi pohjalle vielä että jos se menee pitkän kaavan mukaan ja haluaa koota sen uusilla tiivisteillä niin kannattaa tilata ne esim Rockautosta. Suomesta niitä ei tunnu löytyvän kuin Autokeskuksesta ja hinnat on ihan aikuisten oikeesti törkeet, ja AK tilaa ne muuten vielä Saksasta. Verrokiksi normi laipan tiiviste Rockauto 3$ AK 50€.

    Mutta ei mennä asioiden edelle. :D Taaempi anturi on helppo vaihtaa.

    Mikä oli koodi? Siitä näkee kumpi on kyseessä P01??. Keydance-koodi 21 kertoo vain että happianturissa vika, ei sitä kummassa.
     

Kerro tästä muillekin!