Siistit sivuvilkut?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja TopiCa, 8.8.2010.

  1. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Mistähän sais pienet, hyväksytyt, sivuvilkut tyyppikatsastukseen? Käviskö mp:n katteeseen tarkoitetut? Vai onko oltava jotkut määrätyt numerot. En löydä vastausta googlaamalla. Ajattelin asentaa liimatarralla tai magneetilla. En halua tehdä reikiä.
     
  2. mhahto

    mhahto 1st gear

    Ja piuhat pintavetona 8)
     
  3. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    mulla on soikeanmuotoset ledvalolliset muistaakseni peräkärryyn tarkotetut ruuvikiinnitteiset. edelliset oli peruspyöreämokkulat joita saa johka varaosaliikkeestä ( tarrakiinnitteiset) jotka vanhuuttaan lopulta irtos.
     
  4. stangrider

    stangrider Gearhead

  5. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Kiitos infosta!
    Osaatko sanoa hyväksytäänkö MPn valot autoon? Kuinka viilaavat pilkkua ja kannattaako edes yrittää?
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Jos ollaan tarkkoja pitää löytyä merkinta E 5, kuorma-autossa E 6. Kaikki ei ole niin tarkkoja
     
  7. stangrider

    stangrider Gearhead

    Niin, käsittääkseni mp ja auton vilkut ovat hyväksytty erikseen ja eri E-vitamiininumeroilla, eli tässä tapauksessa tarvitaan E5 merkintä , kuten yllä todettukin tuplasti.
     
  8. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Tutkin tuota autojen coodi sirkusta ja on E ja e merkityjä. E1 tarkoittaa "Hyväksytty Saksassa" (nro 1= Saksa) eli isot E+ numerot ovat maan tyyppejä ja pienet kirjaimet + numero määrättyyn tarkoitukseen hyväksyttyjä, kuten e5 sivuvilkuksi.
    Muualla kelpaa esim E1 TAI e5 sivuvilkuksi. Suomessa tietysti ei? Aika nättää :lol:
     
  9. Raitsa

    Raitsa 2nd gear

    Pistin juuri nämä Bilteman vilkut etulokasuojaan, hyvin vilkkuvat ja hinta ei päätä huimannut.
    [​IMG]
     
  10. ata

    ata Gearhead

    Itse askartelin tuossa muutama viikko sitten GTO:hon Opel Vectran valkoiset ovaalinmuotoiset siistin näköiset sivuvilkut kylkiin siinä olleiden rumien oranssien nännien tilalle, jotka oli siihen maahantuodessa asennutettu ensimmäisen omistajan toimesta. Ainakin pitäisi olla merkit kohdallaan kun GM:n pussista ne tulivat... koitin itse etsiä sellaiset jotka muodoltaan vastaisivat mahdollisimman paljon Australian markkinoilla Holdenin käyttämiä vilkkuja, ja päädyin niihin Vectran vilkkuihin. Joka sopii senkin puolesta että on oikea konserni ja niitä Vectroja myytiin Australiassa Holdenina muutenkin.

    Mutta ideana siis oli vain löytää jonkun tavallisen vakioauton vilkut jotka muodoltaan miellyttivät silmää ja olivat samantapaiset kuin ne aussimallin alkuperäiset vilkut eivätkä näytä halvoilta tarvikevilkuilta, vaan alkuperäisiltä tehtaan osilta.
     
  11. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    ne oranssit nännit tais olla aika yleiset eikä kestä seuraavan sukupolven kiinnostusta muovijakarilla ja- ruuvimeisselillä
     
  12. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Pistin juuri nämä Bilteman vilkut etulokasuojaan, hyvin vilkkuvat ja hinta ei päätä huimannut.
    ------------------
    Kuullostaa hyvältä! Viitsisitkö katsoa ja kertoa lasissa olevan koko E-hyväksynnän numerosarjan? Tyyppikatsastus on tarkka - olen kuullut :( Kiitos.
    PS. Mulla on piiiiitkä matka Biltemaan, muuten kävisin itse.
    PPS. Uusimmassa MINIssä on makeat Hot Rod tyyliset sivuvilkut mutta en viitsi turmella lokasuojaa. Myös grynderi BMWn kromattu on cool.
     
  13. Emblem

    Emblem 1st gear

  14. Raitsa

    Raitsa 2nd gear

    En ole auton lähettyvilläkään, mutta noista löytyy se 5-merkintä, joten soveltuvat alle 6 metrisen auton sivuvilkuiksi.
     
  15. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Mä tein kans kääntymisvaloista sivuvilkut... ei ole mitään muuta tehty kun laitettu oranssi polttimo ja hyvinhän tuo kelpas inssille 8)
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hey Emblem minkä vuotinen fleetu kyseessä? Mulla oli 84 limo ja just samanlaiset palikat. Sivuvilkut ovat pakolliset 85 valmistuneissa ja uudemmissa. Noiden kanssa painittiin kun tuotiin farkkuja maahan.
    Mutta siisti toteutus!
     
  17. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    En ole auton lähettyvilläkään, mutta noista löytyy se 5-merkintä, joten soveltuvat alle 6 metrisen auton sivuvilkuiksi.
    ------------
    Kiitos! Loppui etsiminen ainakin katsastukseen. Tilaan ne.
    Joo. Caddyssä tyylikkäät vilkut! Panin minäkin etusivu oranssi parkit vilkkumaan mutta ovat liian alhaalla ja eivät varmaan yksin riitä koska eivät ole päävalojen kanssa samaa ryhmää.
     
  18. Emblem

    Emblem 1st gear

    Auto on vuosimallin ´89 Brougham, d´Elegance.

    Rekisteröintikatsastuksessa Etelä-Suomessa autossa hyväksyttiin myös punaiset sivuvalot takana, mutta täällä J-kylässä ne piti peittää.
     
  19. xcbv

    xcbv 1st gear

    Haluaisin vaihtaa nuo rumat keltaiset motit johonkin siistimpään. Sopiiko minkä tahansa automerkin varaosasivuvilkut muihin autoihin? Eli voinko netistä selailla jonkun siistin sivuvilkkumallin ja laittaa tilaukseen ilman huolia? Onko kaikki Suomessa myytävät vilkut e-hyväksyttyjä, vai pitääkö siitä kantaa huolta?
     
  20. jknR

    jknR Gearhead

    Ei sovi. Mikäköhän auto mahtaa olla kyseessä?
     

Kerro tästä muillekin!