Miten huudetaan auto ebaysta kiire

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja HENKKA2, 15.8.2010.

  1. HENKKA2

    HENKKA2 1st gear

    Eli tarvis saada tietää miten tuolta noita autoja huudellaa? kertokaas ketkä ovat hankkineet tuolta.
     
  2. capri30S

    capri30S 1st gear

    No varmaan samalla tavalla kuin muukin tavara. Kannattais varmaan ekana ottaa selville kuka suomalainen sielläpäin touhuilee, tai jos ei kukaan, niin ottaa yhteyksiä myyjään ja kysellä onko sen mahdollista avustaa lastaamisessa ja laivaamisessa.
     
  3. HENKKA2

    HENKKA2 1st gear

    Myyjä on luvannu auttaa laivaamisssa.
     
  4. HENKKA2

    HENKKA2 1st gear

    Mites mä tiän että onko siellä lähialueella ketään?
     
  5. JJ

    JJ Gearhead

    No vaikka ihan kertomalla missäpäin auto sijaitsee...
     
  6. HENKKA2

    HENKKA2 1st gear

    Auto sijaitsee tuolla Norfolk, Virginia
     
  7. VSOP

    VSOP Gearhead

    Mul tuli yksi auto komeesti Virginiasta Raysautomotiven avustuksella.
     
  8. HENKKA2

    HENKKA2 1st gear

    Mitäs tuli maksamaan kun tilasit ton kautta?
     
  9. VSOP

    VSOP Gearhead

    Siitä on jo yli 2 vuotta, joten en muista eksaktisti, mutta mun mielestä hinta on vähäinen, kun täältä käsin ei kuitenkaan itse voi asiaa hoitaa. Ainakin mulle paras ratkaisu oli jättää asia hoitoon sellaiselle taholle, jotta tapahtuu kertaheitolla tiptop.

    Olisikohan tästä apuja: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=131162
     
  10. HENKKA2

    HENKKA2 1st gear

    Muistatko suurinpiirtein paljon tuli hinnaks? laitoin tohon firmaan nyt kyselyä. 8)
     
  11. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Auto huudetaan kuten muutkin ostokset, usein myyjä vaatii depositin heti -48 tunnin kuluessa. Lopun maksuun yleensä n. viikko aikaa.
    Tuolta tulee auto helposti kuten VSOP tuossa mainitsikin.
     
  12. HENKKA2

    HENKKA2 1st gear

    Ei ooo vaan ikinä tullut huudettua mitään tuolta.
     
  13. juko7

    juko7 Double Gearhead

    lue noita od:n linkkejä, ja od:ltä esim haku "ebay" löytyy tietoa asiasta.

    Muutamia yleisjuttuja:

    - silmäile myyjän palautetta (seller info-laatikosta myyjän nimen vieressä on numero joka kertoo palautteen määrän, sitä klikkaamalla näkee muiden kommentteja myyjästä)
    - onko auto myytävänä ulkomaille (other item info "ships to" pitää olla esim eurooppa tai worldwide),erikseen kysymällä monet kyllä myyvät ulkomaillekin
    - pyydä paljon kuvia, myös auton alustasta, jenkkien käsitys ruosteesta on erilainen kuin täällä ja korjaustavat voivat olla JÄRKYTTÄVIÄ, sama pätee kittaukseen mutta sitä voi olla vaikea kuvista todeta
    - myös "juuri maalattu" voi olla mitä tahansa
    - "title" (rek. otteen vastine) pitää löytyä ja sen on oltava "clear" (ei panttauksia ym).

    Tässä nyt jotain mitä tuli mieleen.
     
  14. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Juko puhuu asiaa, juurikin tuo ruostekäsitys on ainakin autoja MYYVILLÄ jenkeillä aika väljä.
    Tärkein juttu on toi title, että se on myyjän nimissä ja "puhdas". Joku ilmoittaa eBayssä suoraan "no title", jolloin vaikeuksia ja rahanmenoa tiedossa (ilman titleä et saa autoa ulos jenkeistä, ja semmoisen hankkiminen on joissain osavaltioissa lähes mahdoton juttu USAn kansalaisellekkin).

    Itse kolme autoa eBaystä huutaneena voin lisätä tuohon yhden ohjeen:
    Soita myyjälle ja juttele autosta ja sen noudosta.
    Myyjän on oltava yhteistyöhalukas ja jonkin verran avulias (kaiken varalta). Juttelemalla autosta ja sen kunnosta "livenä" luurissa saat paremman käsityksen asiasta ja tiedän, minkäverran voit luottaa kuviin ja muuhun tietoon.

    Kun auto on sitten ostettu ja rahdista sovittu esim Raysautomotive Ramin kanssa, kannattaa hommata kaikki tarpeelliset varaosat auton mukaan konttiin. Rahti ei maksa sen enenpää, vaikka auton peräkontissa olisi toinen kone mukana. Erikoisvanteet ja renkaat ovat paljon edullisempia USAssa koneen osista puhumattakaan. Osat voit tilata aikatauluista riippuen joko myyjän tai rahtarin osoitteeseen kunhan olet sopinut ko. tahon kanssa järjestelystä ja mahdollisista korvauksista.

    Lykkyä tykö!
     
  15. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Jos rahdataan Raysin kautta niin mä voin huutaa.
     
  16. hara64

    hara64 1st gear

    tai lähetä "yv viesti" myyjälle ja "keskustele" netitse jos ei englishlängvitsi suju puhumalla ja osta suoraan ohi e-bayn.
    näin mulle tuli -54 chevy coloradosta
     

Kerro tästä muillekin!