oldsin 350 koodin selvittelyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dan, 12.8.2003.

  1. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kyllä se on Olds 307. Kansien koodi kertoo että onko rullanokkaversio Swirl-Port kanavilla vai isokanavainen vanhempi versio.
    Kansissa 5A = alle 85 isokanavaisilla kansilla.
    Kansissa 7A = yli 85 pienikanavaisilla Swirl Port kansilla.

    Jos oikein tarkasti kiinnostaa, niin lohkossa sylinteripinnan tasossa kuskinpuolen etupäässä on noin 1x5cm ulospäin vinossa oleva koneistupintainen uloke. Siinä on stanssattuna se että mihin automerkkiin moottori on tehty ja mikä vuosimalli se on.
     
  2. Joona.k

    Joona.k 1st gear

    kiitoksia.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ostettiin just -70 hylsy näkemättä ja myyjä vakuutti koneen olevan 350 :odroll: . Auto saapui, avoin konepellin pelko persiissä ettei ole vaan 307. Mutta iloinen yllätys paistoi heti silmiin kun se olikin 403 :rotfl: . Ainoa patti jonka tunnistaa ilman numeroitakin.
    Ja muuten orkkis 350 W31 imusatsi on alumiinia.
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    ^sulle varmaan turha mainita että jos siinä on alumiininen W31 imusarja, niin on aika arvokas entisöintimielessä. Noita ei ei kovin usein myyntiin tule.
     
  5. Joona.k

    Joona.k 1st gear

    hyvä tietää. juu 7A kannet siinä oli. ja lohkoon oli stanssattu tämmönen numero 1La1 09308 en aivan varma noista ensimmäisistä numeroista ole.
     
  6. skotikka

    skotikka 3rd gear

    käsittääkseni öljyntäyttöputken kyljessä olevasta numerosta saa myös vuoden selville... esim. ittellä omassa 5.7ssa 1015656, jossa tuo ykkönen tarkottaa vuotta 71.

    miten noi pelkät 7 kannet eroaa 7A kansista?
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    7 kannet on muskelikaudelta.
    7A kantta taas löytyy sekä vuodelta -72 että 85> Vanhemmassa A-kirjain ei ole 7 kanssa samassa tasossa vaan pikkasen alempana.
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    Seitkytluvun 7a kansissa on karkastut seetit lyijyttömään siirtymisen takia, en ossoo sanua sitten oliko ne jo alunperin irtoseetillä vaiko vaan ne yksilöt jotka mun käsissä on olleet.

    Kanavien muotoilueroistakaan en ossoo sanua koska en oo ikinä onnistunut pongaamaan edes kuvia 7 kansista.

    palotilat pitäis olla samat
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  10. skotikka

    skotikka 3rd gear

    eli todennäkösesti mun ois hyvä laittaa tankkiin välillä sitä lisäainetta? vähän OT, mut tässä aiemmin muka pääteltiin et tuossa 71ssa ei tarvis niin tehdä. jossakin kyllä seisoo et 70 olis 9.0 puristuksilla ja tämä ois sitte 8,5 ja siitä kai tuo tuli pääteltyä ettei tarvihe sitä lisuketta niin välttämättä.
    sori edelleen hieman OT :oops:
     
  11. skotikka

    skotikka 3rd gear

    :eek: eikö tuo ny tarkota et mulla oiski korkeempi puristus kun 7a kansilla? vai sekotanko matikan? :oops:
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    350 L65 2-kurkkuisella puristus 9.00
    350 L74 4-kurkkuisella puristus 10.25
    350 W31 4kurkkuisella puristus 10.5
    Vuodet -69-71
     
  13. Delta_88

    Delta_88 3rd gear

    Moottorilohkosta löytyy siihen stanssattu koodi, joka kertoo moottorin valmistusvuoden lisäksi sen valmistuspaikan. Löytyy lohkon vasemmasta kyljestä, sen yläreunasta aivan edestä, juuri kannen alapuolelta. Saattaa olla vaikea lukea, mutta siellä se on. Tulkinatohje:

    1968-later V-8 Engine
    Have the last six digits of the VIN number, the year of the block, and the assembly plant stamped on the driver's side of the block below the cylinder head. A 2-letter code on the oil filler tube identified the engine.

    You can use the VIN derivative number to ID the year. For 1968 and up blocks, this number is located on a pad just below the cylinder head on the front left side of the engine. This number will be stamped on a machined pad on the front driver's side of the block, just below the deck surface. Typically it will be covered with a power steering bracket or something, below the number one spark plug location.

    This number should take the form of "35Mxxxxxx" where:
    3 = Oldsmobile division.
    5 = year of manufacture (8=68, 9=69, 0=70, ..., 4=74, 5=75, 6=76, etc.).
    M = location of manufacture (M = Lansing, B=Baltimore, X = Kansas City, Z = Fremont, CA, etc).
    xxxxxx = last six digits of VIN of car that motor originally came in (original car's sequential production number).

    The letter indicating factory must match the letter in the sixth position of the car's VIN (it should also, of course, match the factory indication on the body data plate - in other words, for a Lansing-built car, the sixth place in the VIN would be an "M", the body data plate should indicate "LAN", and the third place in the engine ID should also be an "M").
     
  14. Delta_88

    Delta_88 3rd gear

    Moottorin tarkempi malli selviäisi öljyntäyttöputken ympärille teipatusta tägistä, jossa pitäisi olla kaksi kirjainta. Valitettavasti tätä lappua ei kyllä löydy enää varmaan yhdestäkään koneesta..

    From the factory, the oil filler tube had a sticker containing two letters which indicated components (carb, etc), model application (Cutlass, 88, etc), and other configuration items (timing, CA approved, etc).
     

Kerro tästä muillekin!