403

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Temutin, 13.8.2010.

  1. Delta_88

    Delta_88 3rd gear

    Onhan noita 455:sia ihan laillisesti "uudemmissakin" kasikaseissa, joiden mallivalikoimaan se ei enää kuulunut. Itsekin tunnen yhden, jolla oli alkuperäiseen -79 diiseliin vaihdettu 70-luvun saaste-455. Eihän niissä ollut silloin tehoja enää huonoimmillaan kuin parin sadan nurkilla.
    Orkkisdiisel on painava. Lisäksi taitaa niisä olla vielä tupla-akutkin painoa lisäämässä. Suomeen tuoduissa diiseleissä oli lisäksi HD-jousitus jo valmiiksi. Jarrutkin olivat nestepainetehostettuja ja käyttövoima niihin tuli ohjaustehostimelta.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos kaikki menee niinkuin on haaveiltu niin ens viikolla saattaa olla näyttää 403 kikkaralla ajettu varttimailiaika aabaut 1900 kilosella lahnalla :rotfl: . Siitä on sitten helppo laskea ~teho.
     
  3. Temutin

    Temutin 1st gear

    joo siis kyllä kaiken järjen mukaan sinne saapi tuon laittaa ton 454chevyn, mutta jostain täytyy saada lappua tositteeksi tai vaihtaa konttoria :D
    taidan kallistua pikkulohkon puolelle sittenkin (350) kun se seisoo jo papereissa ........
     
  4. Delta_88

    Delta_88 3rd gear

    Laita myös tietoa vaihteistosta, perävälityksestä ja vaihtokierrosluvuista. Kiinnostaisi tietää, mihin omallakin vastaavalla olisi voinut silloin päästä. Niin ja tietysti, mikä on kyseisen 403:sen sisäinen kokoonpano..
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tohon etukäteen senverran että ruuvi on 2.73 :rotfl:, loota 350 ja koneesta ei tiedä mitään muuta kuin mitä päälle näkyy. Rpm imari ja siinä istuu 750tuplapumppuhollikka. Niin peltisatsit on hookkerin pikkasen paremmat versiot. Tein siihen pikkasen päälle 2000stallisen turbaanin ja se vaikutti aikas paljon persdynolla testatessa.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Dataaaaa :rotfl: . Normi katugummeilla 16.7 ja katuslikseillä 15.00 :rotfl: .
    Loppuhidastus 15gäänt :oops: kakkosella maaliin vajaa 4donaa rundarissa :rotfl: .
     
  7. saresks

    saresks Gearhead

    No mikäs sille tuli kun ei vetänyt loppuun asti?

    :eek:
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    2.73 peräruuvilla toi varttimailin matka on liian lyhyt :rotfl: :rotfl: .
    kyllä se veti loppuun saakka kun ykkösellä vaihtia oli yli sata :poff: .
    Niin toi ET calculaattori kertoo takapyörätehoksi 257, ihan hyvä lukema kohtalaisen vakiosta saasta-ajan patista :rotfl: .
     
  9. Temutin

    Temutin 1st gear

    joo jäi nyt tällä erää haaveksi tuo isolohkon laitto keulille... katsotaan tulevaisuudessa...
     
  10. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Mulla cutlassissa kans 403 kone ja täytyy sanoa, että paperitehoihin verrattuna perstuntuma kertoo aivan jotain muuta! Vääntöä mahtavasti ja liikkeelle lähöt jo puolikaasulla aiheuttaa takarenkaiden välitöntä kulumista, tosin renkaat kapeat 225 mutta kuitenkin. Talla tiskiin ja molemmat pyörät piirtää ja pitkään.. vakiokone, ainoa muutos on 600 edelin kaasari mikä lienee jo pikkasen pienikin tähän pattiin. Dieselin perä ja putki! Että pitkä on välitys ja putkikin varmasti ahistaa. Laakeroitu ja hoonattu tosin muutama tuhat sitten. Varmasti siis delttaakin jaksaa liikutella ihan mukavasti moinen kone. Tällä ois tarkotus ajaa talven yli mutta saa nähä miten sillä sitte pääsee liikkeelle liukkailla risteyksistä. Ot:n osalta pahoittelut.
     
  11. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Tohon vielä huomautuksena, että 403 on pikkulohko.

    Eikös tolle katsurille käy dynolappu vaihtokoneesta, ainakin itse tänään utelin.

    Pitäis istuttaa tohon toiseenkin Deltaan 455 pannu hieman kutiteltuna (arvio 450 hp).
     

Kerro tästä muillekin!