Peitsamon Dart

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Batmobile, 29.4.2009.

  1. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    minkähänlaisen vallankumouksen sais aikaan jos pääsis vallan kahvaan? :rotfl: puolusteli jenkkiautoiluaan hesarissa että ajaahan kuuban työläiset jenkkiraudoilla...

    harvinainen poikkeus, nokialaiset julkisuuden kommarit yleensä matkustaa töistä kotiin usein mosse pickupin lavalla kun ovat jo siinä kunnossa... :poff: eivätkä ole itse sinne kiivenneet.

    sitäkö varten enson pickupeissa on hiiabbi?
     
  2. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    No pitkään sitä kauppaa piti tehä tuosta. Omsitajakin vaihtu jo välissä vaan ny se on MINUN!! Buuuaaahhahhhaaahhaaa!! :rotfl: :poff:
     
  3. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    onnittelut kotimasen rok(u) kulttuurin pelastamisesta. pistä dartti iskuun.
    kuutonen sinne kuuluu. karilla on ollut loistava ura-ennen kommarihurahdusta.
    mutta sekin sopii tiettyssä mielessä minimalistiseen kari-linjaan.
     
  4. Ämbee

    Ämbee 3rd gear

    Noh, kerran tuossa taannooin jouduin yhden Karin "keikan" kuuntelemaan, enkä niistä klassikoista sitten tiedä.... Kauppaopiston naiset tuli ainakin 2 tai 3 kertaa ja koko ajan samaa idioottimaista perusränttätänttää. Sama komppi koko ajan ja alkoi vaan laulaa uutta biisiä kun vanha loppui....

    Hyväähän se silti on, jos tykkää... :D Minusta ei kyllä tullut Kari-fania... 8)
     
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

  6. Robot Riot

    Robot Riot Gearhead




    Joo, kyse olikin Revival / Skootteri aikaisista kokoonpanoista, ei tästä päivästä.
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Peitsamo ei ole ikinä laulanut vallankumouslauluja tai muutakaan kommaripaskaa. Liekö piilosanomana ollut jtn, mitä mä tyhhä en ole tajunnut.
    Kertokaatopki te ketkä tiedätte.
    Mitö äärikommareihin tulee niin arvatkaa minkä auton toin harmaana piilofarmarina vuonna 1989? Kyseessä nainen minkä nimeä en sano. Mun juttuja on jo niin paljon sensuroitu. Tämä nainen mikä äärikommari tilasi kauttani uuden Capricen. Nimeä en sano mutta tais Jörkka sitä kairata käpy selän alla leffassa.
    Kunnon kommari ei aja ryssällä, vaan Autolla eli jenkillä!
     
  8. 660

    660 1st gear

    onnea 8)
     
  9. bdr529

    bdr529 1st gear

    Nipoviilauksena että Jörkkaa ei ollut tuossa leffassa, vastanäyttelijä taisi olla Eero Melasniemi.

    Vähän vanhemman korimallin Dart on ollut M. A. Nummisella.

    Lokakuun Soundin muistelussa sivutaan autoa - Numminen kuskasi Ginger Bakerin suoraan Creamin keikan jälkeisiltä jatkoilta Seutulaan ("Minulla oli siihen aikaan amerikanrauta, joten mikäs siinä!").

    Kaikki kuuskytluvun "radikaalit" eivät siis tosiaankaan näyttäneen olevan mitään Enemmistö ry:n kannattajia arkielämässä...
     
  10. homer

    homer Double Gearhead

    Baarien mies kirjan aikaan (noin 1986) Numminen ajelikin jo CX Citikalla.
     
  11. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Tästähä löytyyki rusotetta ihan kiitettävästi pintapelleistä... Pohja on kyllä hienossa kunnossa, ja sisusta vähintäänkin kohtalaisessa, tuon ikäselle ja kilometrejä nähneelle autolle....
    Pikkuhiljaa osia haalimaan, ja ennen vappua leimalla.
     
  12. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Kyllä se papereissa, ja valmistenumerossa on ihan puhtaasti ´75 mallinen...
    Muttamutta! Esim. Tukivarret on kuitenki ´74 malliset. Tämä on joku vähän omistuisesti kasattu yksilö :lol:

    Ruostetta on edelleen, mutta tekniikkapuolta pikkuhiljaa talven yli kunnosteltu, nyt pari kk ajellu ilman sen kummempia vikoja, vaan ompahan tuonne tullu uutta osaa laitettua paljon, ja lisää odottaa asentamista :wink:
     
  13. juko7

    juko7 Double Gearhead

  14. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Re: dartti

    Toi on muuten just se levyn etukansi... Takakannessa sama kuva, mutta Kari puuttuu, kitara siinä on.
    Ohan tuo väri karannu aika kauas noista ajoista, vaan tietääpä tulevan sävyn, jos riittää mielenkiinto noihin peltien kanssa jollakulla tapella. Itellä ei oo paikkaa saatikka taitoa alkaa noin mittaviin peltitöihin.
     
  15. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Eipä ole tullut hetkeen käytyä Overdrivellä.

    NM-840 on hyvinkin tuttu auto. Kävin ostamassa sen tuolta nimim. Robot Riotilta joka tuossa aikaisemmin kirjoitteli kanssa autosta.

    Mulla se oli 1-1,5 vuotta ja kesällä en muuta autoa käyttänytkään. Aika paljon siihen tuli kyllä osaa ostettua/vaihdettua. Sisustaakin tuli laiteltua aika paljon, kun OD:n kautta löytyi ehjää/Orggista sisustan osaa. Kromivanteet vaihtui moparin peltivanteisiin '68 Dartin pillerikapseleilla.

    itseltäni meni tallipaikka alta ja myin auton pois. Ostaja löytyi odotettua aiemmin ja auto ostettiin kesken jarruremontin toimimattomilla jarruilla ja vietiin trailerilla pois.

    En ollut ikinä kuullutkaan Peitsamon musiikkia kun auton ostin, mutta tossa koslassa piti se auton nimikko biisi kuunnella.

    Joo ja kyllä se on Peitsamon vanha. Siellä oli jonkun saama sakkolappukin oven sisällä kun irroitin ovipahvin....oliskohan ollut Peitsamon pikavoitto. :rotfl:
     
  16. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    No miä vähän ihmettelinki, mitense sisusta oli semmosen historian jäläkeen niin sisitissä kunnossa :lol: 42. ote menossa :poff:
    Ite hommasin tossa keväällä uuven etusohvan, samalla verhoilulla ofkoors, overdriven kautta.
    Nyt oli suunnitteilla korvata nyk. kaasari uudella vastaavalla, tai vaihtoehtosesti vaihtaa kakskurkkunen hollikka ja supersixin imusarja paikalleen, jahka tässä rahan syrjään pääsee kiinni. Alakaa ilmeisesti alkuperäine vedellä viimeisiiään, kun kesän aikana kultus tuplaantunu :rotfl:

    Peltitöitä olis talveksi lievästi sannoen paljon edessä, kun arvelin vähän siistimään rueta. Oikeen tuuri jos käy, niin löytyy hitsaajakin lähiseudulta. Värin on tarkotus vaihtua hivenen lähemmäks oliivinvihreää, mut saas nyt näkkee, että mihin kaikkeen sitä ryhtyy.

    Lie jääny nuo mopen vanteet ja pillerikapsulat johonki, kun mulel tullessa oli alla ransitin peltivanteet... Ite ostin nuo smoothiet alle kun halavalla sain.

    Kilometriä on kesän aikana tullut joitai tuhansia, ja enemmänni tulis, jos tuon kulutuksen sais takasin siihen kympin tuntumaan takasin.
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Siitä tuli sitte kunnon kommari vasta aika myöhäisheränneenä. Antoko Volga STW:nsä vaihdossa?
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^Ei huolitsija ota vaihdossa mitän. Tai otin mä kerran Valiantin, mut sen ostin myyjältä. En ollut autokauppias vaan huolitsija/maahantuoja.
    Heh, toi Halkolan Caprice tais saada jonkun trendin kommaripiireisä koska tilauksia alkoi niiden pireistä tulemaan.

    Kaurismäellle tuotiin Volgia. Hän ei ole kommunisti. Sillä oli Volgia ja halus jonkun minkä piti jossain leffassa räjäyttää. Toin. Ei kelvannut. Siis räjäytykseen. Toin. Ja taas sama juttu.
    Hieman ristiriitaa noiden em elämännäkemyksissä ja autoissa?

    Pistetääs vielä lisää kun vauhtiin meinaan päästä. Jouko Cajander joka vaihtoi sukunimensä Suomalaiseksi koska ilmeisesti häpesi sukunsa historiaa? On Cajandereita ja Cajandereita. Tämä oli "niitä" Cajandereja mitkä on vanhoja teollisuuspoohatoita.
    Hän lähti neuvostiliittoon pelastamaan mitä pelastettavissa oli 80 luvun lopuilla. Ei Jouko onnistunut missiossaan vaan ryssät hajos. Jokke tuli takas ja toi tietysti muuttoauton tullessaan. Tullissa kaikki pompotti sitä ihan olan takaa. Mua melkein rupes säälittää tullin toiminta Jokkea kohtaan. Niin ne teki kaikille, mutta tätä pompotettiin enemmän kuin olin ketään nähnyt siinä talossa ja mä näin niitä paljon. Monettakohan lomaketta Jokke teki tiskillä niin menin yrittäjänä tarjoamaan apua, maksua vastaan tietysti. Se oli silloin siellä vasta toista päivää. Kieltäytyi kapaialistin tarjouksesta, mutta ihan mielenkiinnosta jäin notkuu viereen. Uusi lomake taas eteen ja näytin mitä kirjoitetaan mihinkin kohtaan. Muuttoauto ja odotin Ladaa. Se alkoi kirjoittaa autonmerkkiä V O L mä ilahduin että kunnon sä kunnon kommari toit sentään VOLGAN! Vilkaisi mua ei mitenkään toverillisesti. Jatkoi kirjoittamista V O. Mitä vittua, sä äärikommari toit VOLVON. Varustamon pilkuttajat, satamalaitoksen ja tullin tyypit ym lähti takahuoneeseen nauramaan. En mäkään siihen enää voinut jäädä. Neuvostoliitto oli silloin kaatunut eikä noi tyypit saanu mitään erityis kohtelua, mitä aikoinaan olivat saaneet. Päinvastoin kun muut muuttoauton tuoneet.
    Seuraavana päivänä se sai volvonsa ulos ja tuli mua vastaan. Tervehdin iloisesti ja huusin kantsiks painii täällä monta päivää kun oisin tehnyt sen parilla sadalla markalla. Muistan sen poskiparran ilmeen vieläkin. Tosin en ole missään ohjelmassa tai sen haastattelussa hymyilevän. Huusin vielä että oisit edes tuonut kapitalisti ökymallin GLE ison Volvon. Toi pikku 440 vulvan.
    Oho, sorry ot.
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    OK smart ass, sinä Blues Brothersien Illinois rekisterinumero.
    Noin se tais olla, mutta Jörkka ohjasi ton leffan? Donner siihen jotenkin liittyy.

    Peitsamolla olis ilmaiskeikka täällä Puksussa paikallisessa ja tottakai menisin, mutta olen leikkauksissa silloin. Nyt 198cm, saa nähdä kui pitkä tai pätkä oon leikkauksien jälkeen? :rotfl:

    Joku tossa dumas Karin keikkaa. Kauppaopiston naiset tuli monta kertaa. Mun silloinen muija oli kauppaopistossa eikä silloin (77-78?) tykänny biisistä yhtään. Mulle se kolahti heti. Ehkä siksi että olen basisti ja tossa biisissä on bassosoolo?

    Ja sit pientä triviaa teille. Älkää kuuklettako! Monta levyä Peitsamo on levyttänyt? Vihje, yli 58.
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Niin, siis monta LP-levyä Peitsamo on levyttänyt? Asia hemmo, oon aina pitänyt.

    Halkolalla tosiaan oli smanalainen Volga kun Kaurismäellä ennen sitä capricea, en nyt muista kummalla oli harmaa ja kummalla sininen? Ja Volga ei tosiaan ollut mikän ihan edullinen auto tuolloin, sillä hinnalla olis saanut "oikeenkin" auton, sellasen omistaminen vaati jonkinlaista vakaumusta.

    Neuvoistoliiton kaaduttua Kajanojan hymyt harveni entisestään, se ryhty tosiaan bisneksiin Venäjällä kun osas kielen ja omas suhteita, mut tais mennä aikalailla persiilleen.
     

Kerro tästä muillekin!