kylmä kone

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 9.8.2010.

  1. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Sen pitäs kyllä myöhäsellä tupsia putkeen ja aikasella kaasariin....

    Ja startatessa melkolailla sama onko sitä alipainetta kytketty jakajalle vai ei.

    Vie se nyt vaan kaasarin säätöön johonkin pajalle niin pääset helpoimmalla ja tulee kuntoon :rotfl: .

    Ellet sitten halua "tapella" ja mennä perse edellä puuhun 8)
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    nii-in sitä minäki täsä oon ihimetelly,että miksi veot häviä ja räkii kaasariin ku kääntää jakajaa myötäpäivään?hullulta tuntuu..pitäshän se sääjätykseen viiä.pitäs eka hommata uus vesipumppu.laakeri ääntelee.
     
  3. VesaR

    VesaR 1st gear

    minulle kävi noin kylmänä oli pahempi mutta lämpimänä toimi paremmin ja syy oli liikaa perusennakkoa, toki se ryypyttömässä kaasarissa on vielä herkempi tuolle mutta seuoksiin ei koskettu vain ennakko laitettiin kohilleen ja sen jälkeen ei räkinyt kylmänäkään
     
  4. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    Olenkos minä pähkinyt aivan väärän asian kanssa kun sitä ryyppyä yritin säätää? Eli näillä lämpötiloilla ei ehjän koneen pitäisi sellaista edes tarvita?

    Mun ongelmahan on että Fordsonin 351C 4V kone lähtee käyntiin kuin palmun alta, mutta jos ei polje kaasua niin sammuu samantien. Kylmänä täytyy tyhjäkäynti olla pilvissä jotta käy. Lämpimänä kierroksia on sitten aivan järjettömästi. Jos taas säätää tyhjäkäynnin alas ja lämmittää koneen niin ensin niin käy kyllä mutta tosi vaivalloisesti ja sammuu jos laittaa vaihteen tyhjäkäynnillä. Pitäisihän se vaihde päällä säätää mutta sitten on jo kierroksia niin paljon ettei vaihde mene päälle. Olenko nyt yhtään kartalla jos väitän ettei saa tarpeeksi menovettä?

    Eli aloitanko säädöt bensantasosta kaasarissa? Ruuvi auki bensakammion päältä ja kumpaan suuntaan mutteria jos haluaa nostaa pintaa? Kaasutin on Holley 750 vakuumi. Kurkkasin tarkastusreiästä kun kone ei käynyt eikä näkynyt tai tullut mitään. Pitäisikö tasoa ensin nostaa hieman jotta kone edes kävisi? Osaako joku sanoa paljonko pinta nousee per kierros? Tason säädön jälkeen vasta seoksia ja tyhjäkäyntiä? Vai millai?

    Tuosta kaasariin tai putkeen räiskimisestäkin on kokemusta. Kylmänä kaasariin melko usein ja lämpimänä muutaman kerran putkeen. Auto on tosiaan ollut mulla vasta reilun viikon ja luonnollisesti piti olla priimakunnossa.... :lol:
     

Kerro tästä muillekin!