FHRA Vuosikokous 2010

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja sippimies, 22.7.2010.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Vähän lisää vettä huhumyllyyn; äitiyslomasijaiseksi palkattu sihteerikkö sai lähteä "epäsopivana", oli kuulemma ihmetellyt jotain rahaliikenteeseen liittyviä käytäntöjä? :rotfl: Toimistolla vissiin jotian muitakin muutoksia, osa henkilkökunnasta etätöissä, osa osa-aikaeläkkeellä jne. Tämmöttisisii me ollaan tääl hevosmiesten uutistoimituksessa kuultu, kun tiedostuksen kautta ei tosiaan mitään kuule. Ei huhui, ei faktaa.
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    :eek: Ihan sivullisena pistää ihmettelemään, miten joku viitsii tuolle järjestölle jäsenmaksunsa maksaa... Joskus ajattelin liittyä, mutta kun näitä juttuja lukee, niin eipä enää kiinnosta. Kun ei avointakaan tiedotusta mistään tule... :odroll:
     
  3. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tota on moni muukin sanonut. Moni on itsensä jäsenistöstä irti sanonut ja tullee sanomaankin. Ihmettelen, ettei tota jo vuosia pyydettyä tiedottamista saada kuntoon.
     
  4. sippimies

    sippimies 1st gear

    '
    Vuosikokoukseen voisi laittaa esityksen että toimitusjohtajan pitää olla kokopäiväinen ja myös tehdä työ fhran toimistolla, eikä esim Eestistä käsin.
    Tietysti ilmotus velvollisuus ilmoittaa johtokunalle matkasta esim; 1 kk ennen matkaa,silloin kun tirehtööri lähti tailandiaan niin koko paska jäi taakse.
    Ai niin silloihan oli juuri ovella näyttely ja kaikki sekaisin.
    Koska Vesa tulee laskelmat Em,kalajoki.pudis?? tappiota tuli mutta kuinka paljon VASTAA sit ny äläkä selittele .Vai vastaako " Uusi sandra" vai toimisto päällikkö.
     
  5. mafo

    mafo 3rd gear

    taitaa olla jäsenyys pakollinen jos meinaa kilpaa ajaa, muuten en olis ikinä liittynytkään...
    niin kauan kun olen pyörinyt näissä kuvioissa on ollut sama ongelma, välillä joku häipyy rahojen kanssa, joku jättää luvatut jutut maksamatta, ja nyt ilmeisesti joku on rakentanut saunan :rotfl:

    nykyään en edes enään ihmettele ..
     
  6. homer

    homer Double Gearhead

    Eikö se riitä että kuuluu johonkin AKK:n alaiseen seuraan? Tosin AKK:n toimintakaan ei tunnu riviharrastajilta juuri kiitosta saavan (raha kuulemma kelpaa).
     
  7. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Riittää, mutta jos ei ole FHRAn jäsen, osanottomaksu kisoihin on tuplasti kalliimpaa :-?
    Eihä tuo koske kuin köyhiin :wink:
     
  8. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    FHRA:n JOHTOKUNTA

    Tapio Väljä - puheenjohtaja tapio.valja(at)fhra.fi
    Vesa Raiski vesa.raiski(at)fhra.fi
    Martti Luoso martti.luoso(at)fhra.fi
    Jani Vaittinen jani.vaittinen(at)fhra.fi
    Jari Halonen jari.halonen(at)fhra.fi
    Mika Tähkänen mika.tahkanen(at)fhra.fi
    Piia Siven
    Esa Suokas esa.suokas(at)gmail.com



    Tämäkin keskustelu aloitettu kuukausi sitten ja kukaan noista ei oo vaivautunut sanomaan mitään, edes ettei kiinnosta meidän itkut, saati sitten jotain puolustuksekseen. Vaikka tästäkin on kokouksissa ollut puhetta johtikselle, että lukekaa näitä. Auttaisko suora sähköposti?
     
  9. papiska

    papiska 1st gear

    näin sivusta seuranneena vaikuttaa todella hämärältä tuo fyyran toiminta... minne kaikki rahat menevät :eek:
     
  10. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    henkilökohtaisesti olen sitä mitä että yhdistyksen hallitukseen menneet ovat hulluja (anteeksi) - sillä ry:n hallituksen jäsenet vastaavat toiminnasta omalla omaisuudellaan!
    Eli taitaa olla aika vähissä loppupelissä täältäkin hallitukseen haluavat....
    ei muuta kun asettumaan ehdolle!!
    Tietty eriävä mielipide pöytäkirjassa saattais pelastaa...
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ilmankos se liiketoiminta yhtiöitettiinkin.....
     
  12. SC 285

    SC 285 1st gear

    Tätäkin on kokeiltu. Muutamaan otteeseen olen johtiksen kokoukseen lähettänyt meiliä, mutta kertaakaan en ole mitään vastinetta meiliin saanut...
     
  13. transport01

    transport01 3rd gear

    Ei se nyt ihan noinkaan mene.

    Kommentoin tässä täysin sivullisena siinä toivossa, että näistä kommenteista on jotain apua ketjun aloittajan tavoitteiden saavuttamisessa, eli homman kuntoonsaattamisessa. Pääsääntöisesti hallitus ei joudu omaisuudellaan vastuuseen. Varsinkin rivijäsentä voi olla todella vaikea saada vastuuseen.

    Itse olen ollut eri instanssien hallituksissa yli 10 vuotta, puheenjohtajana, rivijäsenenä, varajäsenenä ym, eikä ole koskaan pelottanut tai pelota yhtään mennä mihinkään vastuuhenkilön paikkaan, jos asia hyödyttää jotenkin minua. En juridisessa mielessä pelkäisi tässäkään tapauksessa lähteä vastuuhenkilöksi, jos se olisi minulle kiinnostavaa.

    Vahingonkorvauksen osalta on tietysti täysin eri juttu jos tahallaan vahingoitetaan yhdistystä tai yhtiötä, rikotaan sääntöjä, hölmöillään...

    Jos homma menee oudoksi, niin kukaan ei käske menemään joukon mukana, vaan aina voi vaatia pöytäkirjaan oman mielipiteensä, erota, hankkia ylimääräinen kokous koolle johtoa vaihtamaan jne.

    Eikä vastuukysymyksissä silläkään taida olla suurta merkitystä onko kyseessä ry vai Oy

    Uusi hallitus ei joudun myöskään vanhan tekosista vastuuseen

    Keinoja on vaikuttaa paljonkin, joista yleensä huonoin on se että levitetään hevosmiesten tietotoimiston uutisia netissä. :soosoo:

    Tehokkain tapa vaikuttaa on yleensä pyrkiä itse vaikuttavan elimen jäseneksi :wink:

    Jäseneksi voi pyrkiä ja sellaisena pystyy toimimaan kuka tahansa itsenäisesti ajatteleva normaali henkilö jolla on motivaatiota hommaan ja tietyt perusasiat rekistereissä kunnossa. Ei siihen tarvita mitään korkeakoulututkintoja tai muuta kokemusta. Kokemuksesta on toki apua, mutta se ei missään nimessä ole välttämätöntä.

    Ketjun aloittajlla oli hyvä aloitus, eli tarkoituksena kerätä lista mihin kaikkeen halutaan selvyys, mahdollisimman kattava lista mahdollisimman varhaisessa vaiheessa on tärkeä. Silloin vastaajilla on aikaa laatia vastauksensa kokoukseen mennessä ja asiat alkaa selviämään.

    Muussa tapauksessa eka kokous menee kyselyyn ja joudutaan järjestämään uusi kokous vastauksille.

    Toinen erittäin tärkeä asia olisi saada motivoitua jäsenistöä paikalle mahdollisimman paljon, jotta äänestysytulokset menee jäsenistön haluamaan suuntaan ja kokouksella on aitoa päätäntävaltaa.

    Jos halukkaita ei löydy johtoon, niin tietysti jäsenistön pitää miettiä vakavasti myös palkkioita, onko niitä ja jos, niin ovatko ne riittävällä tasolla organisaation kokoon ja työmäärään nähden?

    Tärkeintä kaikessa on pitää jäitä hatussa, käsitellä asiat asioina, ei henkilöidä niitä tai mennä henkilökohtaisuuksiin.

    Kun asiat on setvitty asioina, niin ne henkilöt yleensä löytyvät automaattisesti riittävässä mittakaavassa.
     
  14. GXP

    GXP 1st gear

    Entä jos ajaa Ruotsin lisenssillä? Ymmärtääkseni ruotsalaiset saa saman alennuksen kuin FHRA.n jäsenet.
     
  15. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Jep, ulkomaisella lisenssillä ajavat saavat saman alennuksen.
    Mitäs sippimiehen listassa tällä hetkellä on? Voit vaikka päivittää aloitusviestiin listan tähän menessä kertyneistä kysymyksistä joita aiot esittää syyskokouksessa. Mulla on pari, mutta jos ne on jo listassasi, en toista niitä.
     
  16. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Koskas toi kokous on?

    Ja missä?

    Vai käydäänkö se täällä tänään?
     
  17. ProSB 170

    ProSB 170 1st gear

    Kutsu on postitettava jäsenille vähintään 30vrk ennen kokousta.

    Ja tosta sit perusoppimäärä yhdistyksestä: http://www.fhra.fi/pdf/yhdistyssaannot.pdf

    Osakeyhtiön nykyisin hallinnoimat toiminnot oli eritelty muistaakseni aiemman vuosikokouksen pöytäkirjassa. Osakeyhtiö ei ole sama asia kuin yhdistys.
     
  18. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Tässä olisi yksi aihe?

    "Johtokunnan kokous 24.5.2010

    Johtokunta käsitteli 2011 tapahtumakalenteri ehdotusta.

    Ehdotus tapahtumakalenterista vuodelle 2011.

    14.15.5 SM 1 Motopark
    23.5 V8&Gti kiihdytyspäivä Alastaro
    11.-12.6 SM2 Alastaro
    18.-19.6 Power Park Weekend Alahärmä
    30.6-3.7 SM3/EM Alastaro
    16.-17.7 SM4 Kalajoki
    23.-24.7 SM5 Pudasjärvi
    13.8 V8&GTI Kiihdytyspäivä Motopark
    20.-21.8 SM6/Finaali Motopark"


    Finaalikisoissa on perinteisesti ollut runsas osanotto. Kuinka mahdollinen suorituspaikan vaihtuminen vaikuttaisia osallistujamääriin, etenkin kiitettävän runsaahkoon ruotsalaisosastoon? Mm. S/SS ryhmän mainioon Suomi-Ruotsi maaotteluun ja luokkakilpailuun ja kisaryhmän sponsoreiden osallistumiseen? Entä vaikutus katsojien kävijämäärään? Finaalikisoissa on ollut kolmattasataa osallistujaa, miten he mahtuvat Motoparkin varikkoalueelle?

    Perusteet suorituspaikan vaihtamiselle lienee taloudelliset. Mutta miten käy kokonaisuudessa?
     
  19. SC 285

    SC 285 1st gear


    Tämän vuoden kilpailijamääriä

    Motopark 109
    Kamasa 145
    Nitro 140
    Kalajoki 130
    Pudis 113
    Finaali 210 ilmoittautunutta

    Kai tostakin voi jotain johtopäätöksiä tehdä. Varsinkin laskee kunkin kisan ilmoittautumismaksut....
     
  20. Uba

    Uba 1st gear

    Palaveri

    Tästä kalenteriehdotuksesta on palaveri kuljettajien (yksi edustaja per ryhmä) ja FHRA:n johdon kesken 5.9.2010.
     

Kerro tästä muillekin!