Honda kusee kintuille.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Vuppe, 18.8.2010.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Eli -97 Civic kusee repsikan kintuille kun sataa vettä. Autosta oli viime talvena lämppärin moottori irti ja kotelo oli täynnä lehtiä ym kökköö. Olisikohan joku putki tukkeutunut, ja mistähän päin sellaisen löytää? Kaverin kulkine joten lämppärin moottoria en ole itse irrottanut, siinä tappauksessa voisikin olla rakenteet paremmin tiedossa.
     
  2. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    ettei olis jemmattu sinne pyörän ja oven saranan välimaastoon.
    joutuu ottaan etulokarin irti. yhessä GM:ssä puolikkaan pesäpallon
    kokonen poistoputki just niille lehdille ja vedelle.
     
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tutkitaan. Lokaria en kyllä irrota. Koitan ensin nypätä muoviritilän irti lasin alareunasta ja tsekkaan näkyykö mahdollisia vesireikiä. Paineilmaa vaan joka rööriin.
     
  4. delsol

    delsol 1st gear

    vanhemmissa kivikeissä tukkeutuu sadevesireikä,löytyy muistaakseni molemmilta reunoilta sieltä tuulilasin etupuolelta ritilän alta.(tämä muistikuva)
    lokkareita ei tartte irroittaa,laita vaan 30cm pitkä letku puhalluspistoolin päähän ja puhalla kaikki paikat auki.vesi tulee sisään mitä ilmeisemmin läpivientikumin kautta josta tulee piuhat jalkatilaan.
     
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tänks. Piti tänään tsekata mutta jarrujen kanssa meni useampi tunti. Ens vkl uudestaan.
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ehdinkin vilasta. Otin pyyhkijät ja ritilän irti mutta ei siellä näkynyt letkulähtöä vaan kolo pellissä enkä nähnyt onko syvemmällä paikka josta letku lähtee. Työnsin ~10mm:n muoviputken sinnepäin ja paineilmaa perään. Kaadoin vettä kouruun ja kyllä se jostain lokarin sisäpuolelta maahan lorisee.

    Muoviritilän alla on aukko josta näkee lämppärin moottorin, jos vesireikä on ummessa niin vesi nousee aukon reunojen yli lämppärin moottorin päälle ja sitä kautta repsikan kintuille.

    Tarkempi syyni vaatisi tosiaan lokarin irrotuksen mutta sen saa katsoa peltiseppä jonka pitäisi kyseistä kohtaa operoida enstalven aikana.
     
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Nyt kuulemma pysyy vesistöt kabiinin ulkopuolella. Ilmeisesti siis vain joku kanava oli tukossa vaikka kyllä näissä olevista ruosteen pökkimistä reijistäkin on netissä useampia tappauksia. Alkaa oleen jo iäkäs auto, jaappalaiseksi. :wink:

    Vai rittiläinenkö tää malli oli....
     

Kerro tästä muillekin!