Korinvaihto auton ahtaminen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja JukkaK, 22.8.2010.

  1. Noihin ratinvaihto yms kommentteihin...

    Jos trafi:sta on todella tuollaista kerrottu , kuulostaa siltä että sinne on päässyt pesiytymään asiattomuuksia laukova virkamies , ehkä kannattaa kysellä hänen esimieheltään näitä asioita uudestaan , riippumatta siitä miten omen autosi tapauksessa käy ,niin tuollaiset kommentoijat olisi syytä kitkeä trafista pois mahdollisimman nopeasti , asiatonta käytöstä virkamieheltä :soosoo: :poff:
     
  2. JukkaK

    JukkaK 1st gear

    Tänään on tarkoitus soittaa trafiin uudestaa. Kysäisen samalla miten menetellään kyseisen avobemun kanssa kun siitä on katto revitty riekaleiksi ja sen korjaaminen on melko iso ja turha homma (vertaan uuden vaihtoo). Muutenhan siinä ei oo katto ylhäällä kuin pelkkä rautakehikko kattona joka saattaa kolaritilanteissa olla melko vaarallinen muille. Itsellehän se kehikko on vaarallinen on siinä rättiä tai ei.
     
  3. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Mulle kehotti tuttu katsuri, että ei kannata ostaa koskaan korinvaihtoautoa. Kuulemma on olemassa sellainen pykälä, että mulkku katsastusmies saa laskea prosentit uusiksi, jos huomaa jonkun palikan vielä lisää vaihdetuksi. Ja näissä tapauksissa tietysti pelkkä kori (itsekantavissa) tekee jo sen auton katsastuksen verohelvetiksi.
     
  4. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Trafia kiinnostaa verotuksellisesti ainoastaan se, paljonko alkuperäistä autoa on jäljellä.

    Kaikki mikä on kertaalleen jo vaihdettua, voi vaihtaa vaikka kuinka monta kertaa, jos tarve niin vaatii. Esimerkiksi tuo katto on avoautomuutoksissa juurikin sellainen.

    Se, että alkuperäisiin osiin joutuu verotuksellisesti tekemään järjettömän suuren remontin (esim kanta-auton moottorinlohko jäätynyt murusiksi), ei auta asiaa yhtään. Sen alkuperäiseen kanta-autoon kuuluvan osan joutuu parsimaan kasaan, muuten maksat verot, kun prossat ylittyy.
     
  5. Koko saatanan prosentti-pellely pitäis purkaa , empä oo muualla maailmassa tälläisestä kyykytyksestä yleensä kuullukkaan , jos jollakulla on intoa ja jaksamista värkätä autostaan mieleinen ja vielä niin että se on katuliikennekelpoinen teknisesti niin palkintohan siitä pitäis antaa eikä rangaistus niinkuin täällä VINlandiassa...

    Se on eriasia jos noita muutettuja aletaan myydä "assämersuina" tai aitoina shelbycobrina niin se on petos ja täysin eri asia kuin harraste-autojen muokkaus mieleisekseen.
     
  6. Mac

    Mac Gearhead

    Niin, mutta mites sitten, kun kaupasta haettu se 1.4 litranen turbidiesel Focus ja sitten Saksasta haetaan se 2.5 litranen ST Focus ja vaihdetaan niissä vaan kilvet ristiin. Siinä harrastetoiminta aika kaukana ja tuosta syystä ne prosenttisäädöksetkin on.
     
  7. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Siitä on tosiaan harrastetoiminta hyvin kaukana, mutta miks sitten 30v harrasteautoja edelleen kyykytetään samoilla säännöksillä?
     
  8. Niin , jos luit mitä kirjoitin niin jopa tuollaisen focuksen väärentäminen on PETOS eikä harrastamista.

    Toinen juttu sitten taas on se että Suoami viimeisenä maana tässä meidän hienossa EUssa pitää kiinni järjettömän kovasta autoverotuksesta , jos se purettaisiin muiden ihmisystävällisten valtioden malliin ei tarvittaisi koko tätä prosenttipelleilyä vaan kansalainen voisi jopa itse valita ajoneuvonsa millaiseksi haluaa. Nyt ei normityöläisellä ole varaa kuin äärimmilleen karsittuun karvalakkiversioon jota sitten täytyy viilailla paremmaksi malliksi :poff:

    Ainakin omasta mielestäni pitäisi olla joku tolkku vainotessa nimenomaan yli 30 vuotta vanhoja autoja ,niitä joutuu ja tuleekin mielestäni parannella jotta niillä voi liikkua turvallisesti liikenteen seassa.
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Mikset sitten voi ostaa alkuperäistä avoa ! ?? Ei kai nyt hirveätä hintateroakaan ole ??? Mulla oli yks "tekele" avo eskortti, kanta auto brassi 1.3 LX , mukana oli 1.6i XR3 moottori. Myyjä sanoi että 2 vuotta kun odottaa, prosentit nollautuu, sai vaihtaa lisää osia. Laki olikin silloin niin, paitsi seuraavana vuonna laki muuttui. Ei saanutkaan ikinä vaihtaa XR#i konetta ! NO pitäähän sitte 1.6 tekniikka saada, vaikka väkisin. Ostin saksalaisen 1.6L escon, siihe sitten korinvaihtoa.. . Katsuri tuki tarkemmin,
    sorry tää on runkonumeron mukaan 1.3 L !!!! Wtf ? Siihen oli moottori vaihdettu... jaku katsuri vaihtanu tyyppikoodiinkin tilavuuden !!!! Sen hukkasin , la löysin 1.6LX kolariauton, siihen sitten korinvaihto uusksi. :rotfl:
    Ziisus mikä soppa !!! Painajainen :poff: Onneksi tästä on kohta jo 20 vuotta aikaa, ei enää ahdista korien vaihtelu :mad:
     
  10. Mac

    Mac Gearhead

    Eikös se ole yhtälailla petos tehdä jostain sedanista avoautoa tai Valiantista Challenger?
     
  11. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    virosta esimerkki:

    cosworth 4x4 wannabe menossa katsastukseen (kasattu monesta)
    katsuri kysyy mikä tekniikka,

    "Missä on halvin vakuutus?"

    "diisselissä !"

    "Otetaan sellainen sitte ! "

    "Maksa sen ja sen verran niin tuon sulle paperit, autoo ei tarvitse näyttää !!!"

    Näin eräs virolainen kerto mulle miten virossa katsastetaan harrastepelit 5v sitten :rotfl:

    onkohan ajat muuttumassa sielläkin, heh heh
     
  12. M

    M Gearhead

    kannattais mac lukea noi akselin tekstit huolella ennen kuin kommentoi. se olisi PETOS, jos sedanista tehtyä avoa myytäisiin "aitona" tai valianttia challengerina. se EI OLE PETOS, jos mainitaan että korinvaihto.
     
  13. B 50

    B 50 Gearhead

    Kun äänestettiin EU:iin liittymisestä meille LUVATTIIN tavaroiden vapaa liikkuminen EU:n alueella. Muistatko? Miks hakea haluamansa auto Saksasta kun sen piti olla saman hintainen täällä koto-Suomessa jo rippikouluikä sitten. Ja täällä sitä niellään samaa jööttiä vieläkin. :wc:
     
  14. mie

    mie Gearhead

    Eiköhän tuo ole tietoinen valinta ostaa auto, jolle ei helveti tehdä mitään, ei edes lokasuojan vaihtoa. On varmasti ollut halpa, mutta markalla saa myös markan tavaran. Turha on kitistä Suomen lakeja vastaan, asia on vaan niin. Hyvä XR avo maksaa X kertaa enemmän ja on laillinen, eikä mikään kyläkauppiaan korinvaihto, hitsatut runkonumerot ja sitten valitetaan, kun ei käy leimalle. Se on aikansa paskakasa, pidä huoli, ettet jää kiinni, tulee muuten kallis lasku.
     
  15. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Noissa oli ainakin ennen että jos sulla oli korinvaihto auto ja se pomppas leimalla prosenteista yli niin alettiin selvittämään kuka on tehnyt prosenttien ylitykseen johtavat muutokset. Eli lasku ei välttämättä mennyt edes auton sen hetkiselle omistajalle.

    Verot tuli ainakin ennen uuden vastaavan mukaan eli puhuttiin oikeesti kalliista laskusta..tuski ne käytetyn mukaan tänäkään päivänä vielä niitä laskevat..sen verran kova paukku ollu verottajalle tuo korinvaihto kikkailu..

    Kehäveho muuten allekirjotuttaa paperin et omistaja on vastuussa autosta jos siihen on yli 50% vaihdettu osia ennenkun ees ottavat sprintteriä öljynvaihto huoltoon. Tainnu sinnekkin tulla joskus verot maksuun kun tommosia kirjotuttavat.
     
  16. Mac

    Mac Gearhead

    Niin, mutta tässä tarkoitankin sitä, että ei se korinvaihtochallengerikaan ole aina ollut se 30 vuotta vanha harrastepeli, vaan alta kymmenvuotiaina niitä on tehty, samalla lailla kuin noita korinvaihto avobemareita ja jos ei ole ollut varaa ostaa aitoa ja on kuitenkin annettu mahdollisuus tehdä "näköispainos". Niin silloin ei voi minusta valittaa,että ei voi vaihtaa sitä ja tätä enään, kun ollut pelisäännöt selvillä jo sitä korinvaihdosta tehdessäänkin.
     
  17. Mac

    Mac Gearhead

    Kyllähän minä sen muistan. Mutta kun kerta valtio tarvitsee sen X-määrän veroeuroja, niin mieluummin minä pidän sen veromäärän autoissa, kun aina voi ostaa sen käytetyn tonnin lintan, kuin että kerran kolmessa vuodessa se uuden auton autovero (sanotaan nyt vaikka 15t€ verotettaisiin minulta sähkönhinnasta, sitä ilman kun on hieman vaikeampi tulla toimeen, ellei sitten halua alkaa läpi vuoden telttailemista harrastamaan.
     
  18. JukkaK

    JukkaK 1st gear

    Kerrottakoon nyt vielä tämä että korinvaihto avo on nyt ostettu ja kun tuo avokuume yltyi kovaksi ostin aidon tekniikattoman saksatuonti avon. Oikeastaan varusteiden takia ton korinvaihtolaitteen ostin, siinä kun on oikeastaan kaikki varusteet jota tuollaseen OIKEAAN avoon on tehtaalta saanut... Ja onhan sitä vähän rakenneltukkin mutta ei lasikuidulla.
     
  19. repecab

    repecab 1st gear

    Virossa näkyy olevan myynnissä ainakin kuvissa siisti 325 avo kaikilla vehkeillä vähän reiluun 3 tonniin.
     

Kerro tästä muillekin!