missä majailevat Suomi hotroddingin legendat nykyään

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja cad57, 1.9.2010.

  1. kime2

    kime2 Gearhead

    Puhuut vähä mutta asiaa :D

    Meillä oli joskus ennen kotona ne V8:t missä oli Maestron artikkeleita melkein pannassa,sen verran perusteellista oli sisältö.
     
  2. JJ

    JJ Gearhead

  3. Jusmo

    Jusmo Gearhead

    Ooteenä tuli mielee joskus 18 vuotiaana olin töissä "kukkakuskina" niin yhden kasvihuoneen varaston nurkassa oli viisseiskan lokasuoja, ja nyt kun laskee 1+1 niin se tais olla tosta Bodön vanhasta
     
  4. shark

    shark 3rd gear

    Se on "kuninkuusluokassa" ajatus sellanen että "kahdesta osasta koottu Hoppa on se ainoa auto" ja muut ei oo mittään :poff:

    Sanoin yhdelle nokkapystyssä olevalle rodihemmolle aikoinaan.
    "Mulla on tossa Käkkylän etupäässä enemmän pultteja ja kojelaudan alla enemmän sähköjohtoa,kuin sun koko huussissa :lol:

    Kyllä Hot Roddaus käsittää muutakin kuin -32 Koninjälkeläiset ,joita on kai kohta enemmän kuin Muslimeja Malmössä. :wink:

    Onkos Esa Salolla kaikki jäljellä.Hän on jättänyt rakennelmillaan monta muistoa??
    Samoin Koskivirta esim. Pinkki Mercurylla.
    Buickki miehenä muistan Koseniuksen,"Koskenkorvan Skylarkin" ja Lammisen Jukan pelit.Missä lienevät?

    Tää Kankelin -63 oli eksoottinen 70 luvulla.Pinstraipattu,maalaus ja HT.
    Herrajumala kun kakskymppinen maalainen Intistä lomilla kuolas Tikkurilan parkissa 8)

    Ei nuo lippujonassa minua kattoneet vaan autoa,kuten kuvassa näkyy :lol:

    Missäs tää auto ja rakentaja vaikuttaa??


    [​IMG]
     
  5. Wesku

    Wesku Gearhead

    Juurikin tuo auto. Ja on fakta. Myin sen nykyiselle omistajalle Mikkeliin kuutisen vuotta sitten, jonka jälkeen se on käyty täysin läpi. Minun aikaan auto alkoi olla aikas karussa kunnossa ja silloinen opiskelijabudjetti, aika ja taidot ei olisi mahdollistanut auton ansaitsemaa läpikäyntiä.
     
  6. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Aivan totta! Tosi asia on myös se että kerran kun rodikuumeen sairastat (Omistat rodin) ei se bakteeri poistu elimistöstä!
    Vältä tätä tautia niin pysyt täysijärkisenä! :poff:
     
  7. shark

    shark 3rd gear

    Tarkennusta ennenkuin tontti vilisee raivokkaita Rodinomistajia.

    Olipa kyseessä Corvette,Kusiainen tai Kolmekakkonen, niin itsensä jalustalle nostaminen ja toisten rakennelmia nenänvarttapitkin katsominen saa mun verenpaineen nousee...

    Asiaa sivuten ohimennen vaan...

    Turun suunnan harrastajilla on autot jemmassa ollut vuosikymmeniä ,sitten lehtijuttujen aikojen alussa ja kierrätystä ei paljon ole tapahtunut 8)
     
  8. kautsi

    kautsi 3rd gear

    Tämä kuulunee myös tänne, en osaa itse kertoa autosta enempää, joku toinen jatkakoon..
    Eikös tää kuitenkin rakennettu tuohon kuosiin jo aikoja sitten??

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. RustyLife

    RustyLife 1st gear

    Hieno juttu, että auto on vihdoin siinä kunnossa, minkä se ansaitseekin! 8) Itsellä ei silloin aikanaan paukut riittäneet kunnostukseen... Onnittelut rakentajalle! :D
     
  10. Make2

    Make2 3rd gear

    Minulle tuo ex. Bodön auto on Hot Roddingia parhaimmillaan. Otetaan "edullinen" yleinen kevyt kori johon laitetaan viritetty moottori keulille ja baanalle. Auto on vaikuttanut omaankin autoharrastukseeni ehkä enemmän kun yksikään muu tässä maassa. Muistan vieläkin kuinka sitä tuli nuorena miehenä 25 vuotta sitten ihailtua lehdessä ja taisipa tulla muutaman kerran nähtyä livenäkin.

    Toki maailma ja haaveet on muuttunut paljon sen jälkeen mutta yhä katselen tuota autoa lämmöllä muistaen, kutsutaan tuota tyyliä sitten millä nimellä tahaansa.
     
  11. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Tästähän ei ollut vielä mitään mainintaa,siis leinon EX. Polara UUH-1 sopinee varmaankin tähän topikkiin.
    Mulla ei ole yhtään kuvaa ennen eikä jälkeen, mutta pistän esille tämän Mopolijan kuvan.

    Auton olinpaikan tiedän ja se on hyvässä kunnossa/hoivassa etelä-suomessa.

    [​IMG]
     
  12. Qjet

    Qjet 1st gear

    Aikoja sitten ja vielä aiemmin oli hieman erilainen mm. ollessaan Täbyssä Wheels Natseissa esillä...1990?
     
  13. xp

    xp Gearhead

    Kankelin letukan maalaus oli "paint by PeLe".
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hell yeah! FHRA voisi poista noi H ja R kirjaimet.
    Suomi hotrodding on siis vain tiukkapipojen aitoja hot rodeja?
    Tsiisus...
     
  15. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Tästä olis kiva kuulla nykykuulumisia:
    [​IMG]
    Ylläolevan kuvan nappasin Lapuan näyttelyssä 25.5.1986
    Viimeksi näin auton eri värisenä Vaasan kisojen parkkiksella joskus vajaa kymmenkunta vuotta sitten ..mikäli oli sama auto? (Joku paikallaolija tiesi kertoa että se oli 'SE' viisvitonen)
     
  16. bbford

    bbford Gearhead

    55 Chevy on kai vieläkin samalla omistajalla koskenkorvalla?
     
  17. Stingray73

    Stingray73 3rd gear

    Joo kyllä se täällä suunnalla on. Viimeaikoina pirelty ja perinteinen keltainen väri päällä. Ryhdikäs peli :)
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Onko siinä vielä 58 kilpi? Oisko ollut NHR-58? Oli ainakin ennen ja jostain syystä tuo 58 on jäänyt mieleen..
     
  19. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    :D Hienoa! Sain sitten onneksi väärää informaatiota viimeksi. Oli kaima-auto sen verran nuhjunen että sääliks kävi kun kuulin että olis ollu 'se'..?
    Toi on yksi legenda tässä suomihotrottingissa!

    NEX-58 näyttäs lukevan rekisterikilvessä jos oikein erotan tuosta kuvasta?
     
  20. 383

    383 Gearhead


    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=155063
     

Kerro tästä muillekin!