Paskimmat autot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Iso Allu, 3.9.2010.

  1. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    Kertokaapas ODläiset mitkä on kauheimmat ongelmavehkeet josta olette saaneet sormet likaisiksi ja tupakkalakot rikottua?


    Oma oli vm. -80 Datsun 140Y. joku entisen lippalakkiamisviiksi-omistajan
    kovalla vaivalla tuunattu vehje. Sittemmin oli vaihtunut omistajaa tiheään tahtiin, ja jokaisella oli oma näkemys miten sähköjärjestelmä toimii :odroll:
    alkuperäinen 1.4 oli lauennut hiekkamontulla ja tilalle soviteltu 1.0 voimapesä, kiinnitys lattaraudoilla. Perä oli tottakai histattu lukkoon.
    pakoputkistokin oli hitsattu alustaan. Valokatkaisimet ym. oli korvattu bilteman napeilla (kaikki punaisilla valoilla) joita ei oltu edes laitettu mihinkään kiinni, vaan killuivat vapaasti kojelaudan alla(joka oli muuten viidestä kohtaa halki). Ostin auton viidellä kympillä ja leimaa oli puoli vuotta.
    Ajelin sillä koko talven -05, ja joka käynnistys vaati putsarin irroittamista ja bensahörpyn kaatamista suoraan kaasariin. huippunopeus oli muuten 115km\h :lol:
    :lol: keväällä kun rupes tulemaan rahaa tilille nii paska myytiin 200 eurolla, ja kuukauden päästä oli jo uusi omistaja pökännut johonki tolppaan kun ei jarrutehostin toiminut, kuulemma.



    ja tässä kuva paskakasasta.
    [​IMG]
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Siis tuon myyntihinta oli 4x ostohinta! Eniromainen autokauppa!
     
  3. transport01

    transport01 3rd gear

    Oliko noissa edes jarrutehostinta?

    Onneksi olkoon loistavista kaupoista. Sait aika uskomattoman summan rahaa autosta, jos nuo oli siis euroja, eikä markkoja. Teit loistavat kaupat.

    Omalla kohdalla ei ole koskaan sattunut huonoja yksilöitä, mutta yksi puolituttu osti aikanaan mustalaisilta 50 markalla (siis alle 10 eurolla) kohtuu tuoreella leimalla varustetun romun. Toi sen sitten minulle ihmeteltäväksi, että uskaltaako ajella ja kehui halpaa ostostaan. Hänen mielestään auto oli hintaansa nähden loistavassa kunnossa, mitä nyt sininen pilvi saatteli menoa.

    Todettiin auto läpikäytyämme, että ei siinä mitään turvallisuuteen vaikuttavaa ole, että kyllä sillä ajella voi niin kauan kuin liikkuu, leima tuskin loppuu kesken.

    Patennteja oli aika liuta, mutta ehkä paras oli araldiitilla tai vastavalla liimalla korjattu vaihdelaatikko. Laatikosta oli kuoret aika pahasti halki Ilmeisesti ajettu tieltä ulos ja laatikko kolautettu kiveen, jonka jälkeen ja se oli liimailtu kasaan ja myyntiin :rotfl: Kaveri tais ajella autolla pari kuukautta ja sen jälkeen paaliin :lol: No eipä tuo hintakaan päätä huimaava ollut.
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Ei ollut ainakaan 120Y:ssä, jollainen oli meillä kimppa-autona kavereiden joskus 90-91.. Maksoi mahtavat 300 mk.
     
  5. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Mun mielestä oli tehostin. Ainakin kuvanmukasenssa Ykässä. Siitä vanhemmasta mallista, mikä tuli Finnin jälkeen, en ole varma.
     
  6. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Joo se oli sitä vanhempaa ja kauniimpaa versiota. Kun muistelen, oliskos ollut 74/75 tms?

    [​IMG]
     
  7. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Paskin auto...Meinasin ekana sanoo c-mallin kadetin,mutta sehän oli itse asiassa aika kestävä.Ruvettiin nykysen vaimon kanssa seurustelemaan sillon(18v),ja maalattiin yhessä,pensselillä miranolia... :D Paskin oli 323 mazda,sitä ensimmäistä etuvetoo,vuosmalli -82.
     
  8. topidanny

    topidanny 1st gear

    Ylivoimaisesti paskin: FSO Polonez. Ainut hyvä siinä oli Vantaanjoen vihreä väri. Hävis sinne täysin :D
     
  9. slantti

    slantti 1st gear

    Datsun 1200 "Finn" oli auto jolla tuli kurvailtua paljon kortin saatuani. Ei siinä ollut jarrutehostinta, eikä tarvinnutkaan. Jarrut oli kevytkäyttöiset. 100 A Datsunissakin oli kovemmat jarrut. Joskus olin kuskina kaverien Toyota Corona 1500 mallia about -66- 70 vuosimallia. En ole koskaan ennen enkä sen jälkeen ajanut mitään laitetta, jossa oli niin kovat jarrut kuin niissä oli. Syy ei ollut Toyotan vaan Suomen autoveron. Maahantuojat joutuivat kikkailemaan monella tavalla, jotta autot saataisiin mahdollisen halvoiksi, niin niistä karsittiin kaikki "turhan" päiväiset mukavuus tekijät pois eli tässä tapauksessa mm. jarrutehostin! Toyotan Corollaa taidettiin tuoda vielä -90 4 vaihteisella lootalla, jotta saatais hinta halvemmaksi. Jossain vaiheessa omistin Renault 9:n jossa ei ollut selkänojan säätöä etupenkeissä minkäänlaista! Ei ollut savukkeensytytintä. Se oli vieläpä TC mallia. Vielä karumpi oli C malli, en vaan tiiä mitä siitä oli vielä karsittu. Paskin autoni on ollut varmaan Fiat 600. Mut silloin se oli ihan käypä kottero joka aina vei minne halus ja toi takasinki. Kyllä nyky nuorison kelpaa ajella kun löytyy jo turvavarusteita ja mukavuuslaitteita esim.ilmastointia halvoissakin autoissa ja hyvä niin. Taitaa olla niin,että Suomen autovero on aiheuttanut tuhansien ihmisten ennen aikaisen kuoleman. No täällä verotetaan ihminen muutenkin kuoliaaksi. :cry:
     
  10. harri60

    harri60 Gearhead

    Peugeot 405. Jos emäntä pääsi sillä toihin, niin hinaamalla se tuli takaisin. Ovet sai lukkoon talvella, tai ei saanut sitten auki. Joskus ovet piti laittaa mustekalalla kiinni, kun ei muuten pysynyt. Peugeot = Ranskan autoteollisuuden lahja Suomen autopurkaamoille.
     
  11. vip68

    vip68 1st gear

    seat ibiza vm.88 1.5 porsche system :mad: karmaiseva romu, kaikki kahvat jäi käteen valonappeja myöten. 50tkm kohdalla vaihdettiin kansi haljenneen nostajan takia, vaihdelaatikosta hävisi kolmoinen vähän sen jälkeen. jarrut oli tuhannen kilsan välein jumissa milloin mikäkin kulma. paljon ruostetta, murrokset ja pyöränlaakerit vaihdettiin ainakin 2 kertaa.90tkm kohdalla leikkasi sitten moottorin alakerta kiinni ja lohko meni halki kaikkien helpotukseksi :D
     
  12. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    kaverilla oli samanlainen. meni nuorisotalon aidan läpi syyshämärissä, ku jalka lipsahti jarrulta :rotfl: paska sekin oli muuten.
     
  13. 63S88

    63S88 Gearhead

    Haa! Hauska aihe!! Kyllähän se antaa jonkunlaisen kuvan auton ostaneestakin jos paskaa jää käteen. :rotfl:
     
  14. slantti

    slantti 1st gear

    Erittäin hyvin sanottu siellä takana!
     
  15. Uoti

    Uoti 2nd gear

    kyllä se paskin on toi F100 -56 mikätuolla tallissa makaa... Ei ole liikkunut omin voimin metriäkään mulla ollessa, rahan paskaa palanut toistakymmentä kiloeuroa ja useampi tonni vielä että kehtaa ulos ottaa... Ja joku vielä kehuu noita amerikkalaisia? :rotfl:
     
  16. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Vm.`82 Toyota Hilux. :wc: Ihan paska, siis: ihan täysi paska. Laho, laiska, syöppö, huono ajaa, kylmä ja vielä vaarallinen. Vikoja oli, niin että piisasi. Jotkut hullut vielä siihen aikaan (90-luvulla) maksoi noista koviakin hintoja, joten luulin, että nytpä tuli hyvä käyttöauto taloon. "4-veto", joopa joo. Ilman lukkoja jäi kiinni jopa suoralla tiellä luminietokseen. Kaiken kruunasi se, että kerran kun erehdyin pitämään "nelivetoa" päällä liukkaalla kelillä maantievauhdissa, niin etukardaani katkesi 80km/h vauhdissa poikki ja kiilautui etulehtijousen väliin jumittaen etupyörät kerralla täysin lukkoon!! Onneksi oli liukasta, koska muuten auto olisi todennäköisesti heittänyt voltin. :odroll:

    Sain autosta myydessä 10000mk ja vaihdoin samana päivänä puhelinnumeroa. :oops:
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tää oli helppo. Morris Marina. Hmm.. Nykyisessä Jaguaarissani on paljon samoja osia esim niissä legendaarisissa Lucas sählöissä.
     
  18. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Polski Fiat ainoa hyvä mikä siinä niin levyjarrut takapäässä ja siinä se hyvyys.
    Ratsunit 100A -Finn-150Y hauskoja pelejä (varsinkin takatuupparit) varmoja talvipelejä ja lisänä Toyotan Crown,t Fiat ainoa skeida mikä tullut omistettua , hirvein mitä ajanut niin Escort rumpujarruilla ja vm jotain 70 ja tekniikanvaihto 2 litrainen niin tajusi miksi ratti on "väärinpäin" oikenee kyllä oikein päin tosipaikassa.
     
  19. mke77

    mke77 Gearhead

    hetken hairahdus oli 87:ka fiat uno :mad: vi**u...siin ei olu mitään ostin leimaamattomana(120mk)...ja sit se hitsaus alko, puskureitten väli :rotfl: ja viel sai leiman jälkee korjaa molemmat etu tolpan vahvikkeen ympäriltä, kun meinas tulla konepellist läpi :poff: .....oiskos ollu 3vko mulla, jonka aikan keskimäärin joka kolmas kerta ei lähteny käymää... joka päivä joku vilkku ei toiminu(jolloin muut vinkkas nopsaan) ain joku parkki pimjä tai etu valot...pitkiltä lyhkäsille/lyhkäsiltä pitkille , ni ain jäi syttymäti joku valo :rotfl: puhallin oli "vasara" käynnisteinen.....

    ja ihan hirvee meteli sisällä, ja mihkään se ei kulkenu/kiihtyny...kyll 60-luvun japski o sata kerta paree :eek:
     
  20. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Meillä oli vuonna 1986 firman lähettiautoehdokkaana Seat Ibiza.
    Sen paskempaa autoa – ajoasennon, hallintalaitteiden ja ohjauksen jäykkyyden osalta löydy mistään muusta autosta.

    Ylivoimaisesti surkein auto jota olen ajanut. Ja se oli ihan uusi.
     

Kerro tästä muillekin!